Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Verbrandingssysteem 180 graden horizontaal draaien

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1091 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51551 - Verbrandingssysteem 180 graden hori...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4374 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rik hulkenberg 1-12-2008 23:44 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]



wss heb ik het in proforum gepost, maar desaxatie heeft er verder weinig mee te maken.
Je moet overigens wel rekening houden met de desaxatie, maar dat houdt in dat je de zuiger NIET om moet draaien, de desaxatie wordt namelijk bepaald door de kracht op de zuiger en de draairichting van de krukas, en guess what, die verandert niet als je de cilinder omdraait.

Enige wat je dus moet doen is de cilinder omklappen, zorgen dat je carter mooi aansluit en je zuigerveerslotjes verplaatsen (=180 graden)

het kan dus prima

edit:
ja zie je wel dat ik het gepost had

http://www.brommerfo...print/reply/1/246598

ong. nog precies hetzelfde verhaal ook.
alleen plaatje dood...geen zin om te zoeken maar dat was een doorsnede van desaxatie.



Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 1-12-2008 om 23:39 uur.

maar als je de zuiger niet moet omdraaien dan komen die slotjes toch langs de poorten

 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-12-2008 23:44 Print reply

Posts: 9841
daarom zeg ik toch ook dat je die moet verplaatsen, blinde

 
Too cool for school!
rik hulkenberg 1-12-2008 23:48 Print reply

Posts: 10029
dus je zou een andere zuiger moeten
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-12-2008 23:51 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
dus je zou een andere zuiger moeten


waarom?
alleen als je zuiger onderdeel is van je inlaatsysteem, dat er bijv. gaten inzitten om de inlaat te openen.

dan wel ja.
maar een membraangestuurde inlaat niet.

edit: en zelfs bij een zuigergestuurde inlaat is het in 90% van de gevallen prima te doen om de zuiger aan te passen zodat het weer perfect werkt.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 1-12-2008 om 23:52 uur.
 
Too cool for school!
Niek de Wildt 2-12-2008 13:48 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


waarom?
alleen als je zuiger onderdeel is van je inlaatsysteem, dat er bijv. gaten inzitten om de inlaat te openen.

dan wel ja.
maar een membraangestuurde inlaat niet.

edit: en zelfs bij een zuigergestuurde inlaat is het in 90% van de gevallen prima te doen om de zuiger aan te passen zodat het weer perfect werkt.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 1-12-2008 om 23:52 uur.



Overigens zijn er ook een hoop membraan gestuurde blokken waarbij de zuiger 2 verschillende "flappen" heeft, niet dat dit een groot probleem is om aan te passen hoor, maar even ter aanvulling
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-12-2008 18:03 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



Overigens zijn er ook een hoop membraan gestuurde blokken waarbij de zuiger 2 verschillende "flappen" heeft, niet dat dit een groot probleem is om aan te passen hoor, maar even ter aanvulling


is inderdaad allemaal wel te overzien, zolang de zuigert maar niet omgedraaid wordt
desaxatie is minder makkelijk aan te passen dan het zuigermateriaal zelf.
materiaal weghalen wordt ie alleen maar sneller van

 
Too cool for school!
RR89 2-12-2008 18:07 Print reply

Posts: 327
dan is waterkoeling wel vereist.
De uitlaatkant van de cilinder wordt het heetst daarom zit de bougie ook niet helemaal in het midden maar iets naar achter
Met luchtkoeling zou die niet goed gekoeld worden en daarom denk ik warlopen.
Ik zat het laatst ook te denken toen ik aan het werk was (je moet wat..), in princiepe kan ik hem bij mij al zo omdraaien, hij spoelt alleen wat slechter

probeer het zou ik zeggen
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-12-2008 18:11 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RR89
dan is waterkoeling wel vereist.
De uitlaatkant van de cilinder wordt het heetst daarom zit de bougie ook niet helemaal in het midden maar iets naar achter
Met luchtkoeling zou die niet goed gekoeld worden en daarom denk ik warlopen.
Ik zat het laatst ook te denken toen ik aan het werk was (je moet wat..), in princiepe kan ik hem bij mij al zo omdraaien, hij spoelt alleen wat slechter

probeer het zou ik zeggen


slechter spoelen: onzin, leg maar uit waarom
waterkoeling: onzin, waarom zou ie te heet worden? en je draait de kop ook om.

 
Too cool for school!
De Schout 2-12-2008 18:25 Print reply
Posts: 5327
temperatuur is wel een van de problemen denk ik. uitlaatkant is immers de warmstekant van de cilinder en die heeft nu t minste koeling. (uitgaande van ac) lc moet geen problemen geven lijkt me.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-12-2008 18:53 Print reply

Posts: 9841
en hoe groot zal het verschil dan zijn?

 
Too cool for school!
sabar 2-12-2008 19:30 Print reply
Posts: 320
Ik zal het voor je meten als ik dit systeem op mijn brommertje heb zitten
 

Dit topic is 4374 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved