Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Verbrandingssysteem 180 graden horizontaal draaien

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 955 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51551 - Verbrandingssysteem 180 graden hori...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4373 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 21-8-2008 13:42 Print reply

Posts: 8211
op karts zie je ook veel tm blokken die de carb enzo voor hebben en de uitlaat achter. maar ik weet verder niet of dat andere blokken zijn of aangepaste. maar mischien zou je tm nederland daarover kunnen mailen ofzo.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Derbi-Olaf 21-8-2008 13:48 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Er was een tijd waarin men van mening was dat de uitlaat flink heet moest blijven bij flink getunede kleine tweetakters..

dat weet ik , vanwaar anders die mooie witte isolerende "tape" om je uitlaat. (zie royal club's hok)
Maar ik doel eerder op je kuipen die de warmte niet zo tof vinden en als een vloeibare smurrie van je brommer afvallen als het te heet wordt
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jan-dx11 21-8-2008 13:57 Print reply

Posts: 4931
op aprilia-forum stond er in het leuke plaatjes topic ook 1, maar kan ik niet meer vinden
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-8-2008 14:34 Print reply

Posts: 8584
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GertieSM
Een GP RS125 heeft een roterende inlaat aan de zijkant en de uitlaatpoort richting achteren:
afbeelding
afbeelding


Dan merk je ook ineens dat je nogal beperkt bent in het ontwerp van je uitlaat. Zo'n korte als op de foto heb ik op nog geen enkele brommer of motor voor de openbare weg gezien.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
DR Gert-Jan 21-8-2008 14:50 Print reply

Posts: 248
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Dan merk je ook ineens dat je nogal beperkt bent in het ontwerp van je uitlaat. Zo'n korte als op de foto heb ik op nog geen enkele brommer of motor voor de openbare weg gezien.




't is ook een GP motor
Maar de plaatsing van de uitlaat is idd moeilijk. Beste kun je de uitlaat boven de schokdemper laten lopen, dus zul je de schokdemper ook anders moeten plaatsen (meer horizontaal) om zo ruimte te krijgen.
 
Team DR --> www.drekracers.nl
jan-dx11 21-8-2008 15:10 Print reply

Posts: 4931
of dubbele veer, net als die oude mt en dt's
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Niek de Wildt 21-8-2008 15:31 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


Als je zelf dat topic even door leest dan zie je dat de desaxatie geen probleem is als je de zuiger niet om draait.
Moet je natuurlijk wel een zuiger zonder gaten hebben en de zuigerveerslotjes even verzetten als dat nodig is.


weet ik, maar ik denk niet dat je een zuiger kan vinden die op dezelfde desaxatie is berekend als de cilinder die het betreft maar dan zonder gaten.
de orginele zuiger heeft al gaten.
zelf een zuiger draaien zou kunnen, maar hoe weet je dan de precieze vorm en waar hoeveel gewicht moet zitten ivm de desaxatie.
leuk idee, maar ik een jongen als de TS het nooit tot praktijk brengen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
bestaat wel, de tularis, ontwikkeld door een renault F1 ingenieur met een sneeuwscooter motor met rotatieve inlaat

http://www.youtube.com/watch?v=9DlBdNAXz0A

afbeelding

hier zie je goed hoe de carbs vooraan zitten, de uitlaat rechtdoor

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 21-8-2008 om 9:58 uur.



ik zei ook niet dat het niet bestond, ik zei dat het deze jongen niet op zijn std motorblok gaat lukken.
 
Sypie_Honda 21-8-2008 17:30 Print reply

Posts: 13830


deze zundapp heeft zijn cilinder ook gedraait

zie je bij de brommersprint vrij vaak. vooral zundapp'jes hebben dat. ook ooit een honda gezien die het had.

mja waarom zou je niet, als je toch een cilinder aan het pasmaken bent, kan je hem gelijk een slag draaien.

voor straat gebruik lijkt het me niet ideaal. je voorwiel gooit zo al het vuil in je carburateur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
-simon- 21-8-2008 17:39 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
afbeelding

deze zundapp heeft zijn cilinder ook gedraait

zie je bij de brommersprint vrij vaak. vooral zundapp'jes hebben dat. ook ooit een honda gezien die het had.

mja waarom zou je niet, als je toch een cilinder aan het pasmaken bent, kan je hem gelijk een slag draaien.

voor straat gebruik lijkt het me niet ideaal. je voorwiel gooit zo al het vuil in je carburateur.


volgens mij wordt het meestal gedaan in combinatie met roterende inlaat. want dat heeft die zundapp en rs ook. en als je cilinder voorover staat zou hij het mengsel ook een stukje omhoog moeten zuigen wat ook weer niet al te bevordelijk is voor de prestaties denk ik.

waar komt die foto eigenlijk vandaan? had hem van de week ook al een keer gezien ergens en vondt het er wel tof uitzien.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Royal Club 21-8-2008 17:39 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
bestaat wel, de tularis, ontwikkeld door een renault F1 ingenieur met een sneeuwscooter motor met rotatieve inlaat

http://www.youtube.com/watch?v=9DlBdNAXz0A

afbeelding

hier zie je goed hoe de carbs vooraan zitten, de uitlaat rechtdoor

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 21-8-2008 om 9:58 uur.


tularis moet je niet naar kijken, valt maar 1 filmpje over te vinden, en de website bestaat ook niet meer

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
afbeelding

deze zundapp heeft zijn cilinder ook gedraait

zie je bij de brommersprint vrij vaak. vooral zundapp'jes hebben dat. ook ooit een honda gezien die het had.

mja waarom zou je niet, als je toch een cilinder aan het pasmaken bent, kan je hem gelijk een slag draaien.

voor straat gebruik lijkt het me niet ideaal. je voorwiel gooit zo al het vuil in je carburateur.

weet niet hoe "slecht" het zou zijn, maar je kan je carb ook een kwartslag draaien, zodat ie naar links of rechts staat
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Sypie_Honda 21-8-2008 17:42 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


volgens mij wordt het meestal gedaan in combinatie met roterende inlaat. want dat heeft die zundapp en rs ook. en als je cilinder voorover staat zou hij het mengsel ook een stukje omhoog moeten zuigen wat ook weer niet al te bevordelijk is voor de prestaties denk ik.

waar komt die foto eigenlijk vandaan? had hem van de week ook al een keer gezien ergens en vondt het er wel tof uitzien.


omhoog zuigen

mengsel word gewoon door je zuiger naar boven gedrukt, al hangt je carb nog zo laag.

@ royal jah idd dan kan je een spruitje met een bocht maken, mja miss is al je winst dan ook al weer verloren.

voor de sprint zou ik het iig wel doen, die banen zijn toch tamelijk schoon.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Royal Club 21-8-2008 17:45 Print reply

Posts: 60390
en btw, zou je niet je blok wat "rechterop" kunnen zetten? gezien je uitlaat toch naar achter loopt, dan zal je carb ook minder vuil vangen, mik je het spruitje ook nog ff onder een hoek.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
-simon- 21-8-2008 18:15 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


omhoog zuigen

mengsel word gewoon door je zuiger naar boven gedrukt, al hangt je carb nog zo laag.

@ royal jah idd dan kan je een spruitje met een bocht maken, mja miss is al je winst dan ook al weer verloren.

voor de sprint zou ik het iig wel doen, die banen zijn toch tamelijk schoon.


de cilinder staat meestal toch meer zo als je de carb er dan voor hangt gaat de inlaat in de cilinder toch een klein stukje omhoog. maar dat zal wss niet veel uitmaken dan.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Niek de Wildt 1-12-2008 22:51 Print reply
Posts: 7168
nog even wat "kijk-voer"

http://www.elsberg-t...the%20factories.html
gewoon naar beneden scrollen
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-12-2008 23:36 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
gaat je niet lukken op een bestaand blok ivm desaxatie
uitleg:
http://www.flyinghy.nl/desaxatie.htm

overigens zal het afstellen met een 'lichte ram air' niet zo lastig zijn aangezien de sproeier gelijk blijft en die bijna een linear verband heeft aan luchtsnelheid tot benzine toevoer.

kortom 'noob uitleg' hogere 2x hogere luchtsnelheid is grofweg 2x meer benzine uit de sproeier.

Edit:
kom net deze zelfde vraag tegen op het pro forum toen ik desaxatie of cilinder omdraaien intypte in de zoekfunctie van het forum.
volgende keer dus even zoeken voor je een vraag steld.
http://www.brommerforum.nl/showtopic/13609

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 21-8-2008 om 9:18 uur.



wss heb ik het in proforum gepost, maar desaxatie heeft er verder weinig mee te maken.
Je moet overigens wel rekening houden met de desaxatie, maar dat houdt in dat je de zuiger NIET om moet draaien, de desaxatie wordt namelijk bepaald door de kracht op de zuiger en de draairichting van de krukas, en guess what, die verandert niet als je de cilinder omdraait.

Enige wat je dus moet doen is de cilinder omklappen, zorgen dat je carter mooi aansluit en je zuigerveerslotjes verplaatsen (=180 graden)

het kan dus prima

edit:
ja zie je wel dat ik het gepost had

http://www.brommerfo...print/reply/1/246598

ong. nog precies hetzelfde verhaal ook.
alleen plaatje dood...geen zin om te zoeken maar dat was een doorsnede van desaxatie.



Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 1-12-2008 om 23:39 uur.
 
Too cool for school!

Dit topic is 4373 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved