Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - laatste problemen Suzuki TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 735 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51549 - laatste problemen Suzuki TSX
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2133 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Twizz 20-8-2008 20:15 Print topicpost

Posts: 851
hee
mijn tsx project (waar ik geen project van heb aangemaakt) is nu eigenlijk bijna klaar, op de volgende dingen na.

1. raar licht probleempje.

ik rijd zonder accu, (dit hoort makkelijk te gaan)
maar mijn voorlicht brand zwak, (maar mijn achterlicht wél op de goeie sterkte)
maar als ik de rem indruk(dus de remlicht-schakelaar aanzet) dan begint ook het voorlicht feller te branden(en behalve het voorlicht ook de cockpitverlichting en (in zn neutraal dan) het neutraal lampje)

waar zit ik fout in de bedrading?(denk tenminste dat het aan de bedrading ligt)

Het achterlicht doet zijn taak precies goed!


2. brommer stijgt(eenmaal in de powerband, en vooral alsie warm is) in toeren(of blijft hangen) als ik de koppeling indruk. (als ik onder de powerband zit qua toeren, dan zakt hij gewoon terug op de manier van probleem 3 (dit maakt voor het rijden vrij weinig uit)


3. brommer loopt koud niet stationair en alsie warm is dan blijftie bij lang 3000 toeren hangen en zaktie daarna naar 1800 toeren

(en hier komt probleem nr2 ook bij kijken, want als je stationair ff gas geeft zodatie in de powerband komt dan blijft die daar ook doorjengelen)

over probleem 2 en 3,, ik heb al vele malen gekeken naar valse lucht, maar ik kan het niet gevonden krijgen.. (en de bougiekleur is donkerbruin)



Suzuki TS50X
Mikuni 16mm
Proma uitlaat(tecnigas)
Ori luchtfilter


BVD erik

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 20-8-2008 om 20:17 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 20-8-2008 om 20:29 uur.
 
houw ns op!

Honda MB70cc 20-8-2008 20:24 Print reply

Posts: 669
probleem 1 weet ik niet, 2 en 3 lijkt inderdaard op valse lucht, al geprobeerd met deo? als je het echt niet kan vinden, vervang dan gewoon alle pakkingen even (bij carb.membraam, voet, kop e ook bij de uitlaat als je toch bezig bent) nieuwe pakkingen kan nooit kwaad en misschien is het probleem dan opgelost

ik had het zelfde met mn mb, bij mijwaren de pakkingen tussen carb en membraam allemaal dood..
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
2t-crosser 20-8-2008 20:24 Print reply

Posts: 756
1. Dan zit voor en achter verkeerd om aangesloten lijkt mij


Dit bericht is gewijzigd door dark-diablo op 20-8-2008 om 20:25 uur.

Dit bericht is gewijzigd door dark-diablo op 20-8-2008 om 20:25 uur.
 
Twizz 20-8-2008 20:29 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dark-diablo
1. Dan zit voor en achter verkeerd om aangesloten lijkt mij


Dit bericht is gewijzigd door dark-diablo op 20-8-2008 om 20:25 uur.

Dit bericht is gewijzigd door dark-diablo op 20-8-2008 om 20:25 uur.

was ik vergeten te vermelden, het achterlicht doet zn taak gewoon precies goed!


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
uitlaat als je toch bezig bent



ff voor de zekerheid,, tussen de uitlaat en de cilinder kan tog geen valse lucht worden getrokken?


Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 20-8-2008 om 20:31 uur.
 
houw ns op!
Honda MB70cc 20-8-2008 20:44 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]

was ik vergeten te vermelden, het achterlicht doet zn taak gewoon precies goed!


[...]


ff voor de zekerheid,, tussen de uitlaat en de cilinder kan tog geen valse lucht worden getrokken?


Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 20-8-2008 om 20:31 uur.

nee kan niet, maar als je toch nieuwe pakkings haalt kan dat ook wel even ja?
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
NeonFreaky 20-8-2008 21:45 Print reply

Posts: 260
heb je het bedradingsschema er al is op nagekeken?
Waar schijnlijk zit het probleem in je vliegwiel of dat het gewoon niet zonder accu kan overigens vind ik het dan raar dat het achterlicht functiorneert maar met die schakelaar betekent of je heb het voorlicht geschakeld of beide dus haal er 1 weg.
Uitleggen is niet mijn sterkste punt maar ik kan het wel oplossen want ik heb ongeveer net zoiets bij me eigen tsx
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
mtx-motard 20-8-2008 22:00 Print reply

Posts: 14947
je kunt makkelijk zonder accu rijden
en die schakelaar moet je ff nazien, daar zitten 2 draden aan. een groene en een zwarte gok ik. iig 1 van die kabels zit nu op het voorlicht aangesloten, wat niet de bedoeling is
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Henk-88 20-8-2008 22:41 Print reply

Posts: 26703
Zonder accu rijden doe ik ook maar er moet wel een spanningsregelaar aan te pas komen.
Als je die hebt: hoe heb je die geschakeld?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Uncle BLAM 20-8-2008 23:44 Print reply

Posts: 1025
zonder accu rijden met een ori spanningsregelaar kan niet omdat 'ie alleen goed functioneert met een accu, zonder accu valt de spanning weg als deze te hoog wordt en gaat je licht zwak branden
met een accu eraan vangt de accu dit op, zonder accu kan je licht alleen goed branden als het systeem zwaar belast wordt en daardoor de spanning beneden de grens van de spanningsregelaar blijft ( ongeveer 13,8 volt )

 
een BF teller is sneller
Twizz 21-8-2008 13:14 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Zonder accu rijden doe ik ook maar er moet wel een spanningsregelaar aan te pas komen.
Als je die hebt: hoe heb je die geschakeld?

nou,, in de draadboom zit ee aftakking naar de sopanningsregelaar toe, en aan het uiteinde van die stuk of 4 draden gok ik zit gwoon zo'n bolkje dat je in de spanningsregelaar steekt, en uiteraard zit de 'frame' draad ook op de spanningsregelaar zelf aangesloten


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
zonder accu rijden met een ori spanningsregelaar kan niet omdat 'ie alleen goed functioneert met een accu, zonder accu valt de spanning weg als deze te hoog wordt en gaat je licht zwak branden
met een accu eraan vangt de accu dit op, zonder accu kan je licht alleen goed branden als het systeem zwaar belast wordt en daardoor de spanning beneden de grens van de spanningsregelaar blijft ( ongeveer 13,8 volt )


nou dan is dit bij mij niet het geval, want hij krijgt gewoon genoeg stroom, maar daarvoor moet ik wel een rem een beetje ingedrukt houden

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 21-8-2008 om 13:15 uur.
 
houw ns op!
Henk-88 21-8-2008 13:18 Print reply

Posts: 26703
Ik heb een spanningsregelaar van een Tomosje btw.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Twizz 21-8-2008 13:21 Print reply

Posts: 851
njah ik heb dr binnekort een accu bij,, want me andere was kapot??
dan zal ik nog ns probere, want ik weet toevallig dat toen de accu het nog deed, dat het licht gewoon goed brandde.

en dat bedenk ik me nu pas opeens weer


probleem is dat ik geen zekeringen heb, dus als er ergens kortsluiting is ofzo dan is die accu waarschijnlijk ook weer in no-time kapot.
 
houw ns op!
Twizz 21-8-2008 19:45 Print reply

Posts: 851
dit is ff vlug met mn mobiel gefilmd

http://www.youtube.c...I5E&feature=user
 
houw ns op!
NeonFreaky 23-8-2008 13:25 Print reply

Posts: 260
Normaal word de spanning die van het vliegwiel komt ondersteund met de spanning van de accu, als je meer toerengaat maken gaat de spanning van het vliegwiel ergens anders heen en dat vangt je accu weer op en zorgt dat het gelijk blijft.
Want mijn accu is ook niet meer goed, en als ik stationair draai brand het licht sterk geef ik gas dan valt het weg, mogelijk is dat bij jou ook het geval.
en als je remt gaat het voorlicht ook mee dat zit mogenlijk ergens bij de schakelaar.
En je denkt dat het achterlicht zijn taak goed doet maar ik denk dat dat maar zo lijkt en dat dat niet zo is.
Want in theorie is dat naar mijn idee onmogelijk met dat accu verhaal, en zekering, zou ik er toch maar ff tussen zetten.


Correct me if i'm wrong

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
zonder accu rijden met een ori spanningsregelaar kan niet omdat 'ie alleen goed functioneert met een accu, zonder accu valt de spanning weg als deze te hoog wordt en gaat je licht zwak branden
met een accu eraan vangt de accu dit op, zonder accu kan je licht alleen goed branden als het systeem zwaar belast wordt en daardoor de spanning beneden de grens van de spanningsregelaar blijft ( ongeveer 13,8 volt )


Idd met ori spanningsregelaar is niet mogelijk want dan word hij steeds opgeblazen, dit gebeurt ook als je accu helemaal aan stront is

Dit bericht is gewijzigd door NeonFreaky op 23-8-2008 om 13:28 uur.
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
Twizz 23-8-2008 18:07 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NeonFreaky
tekst


ja klopt achterlicht doet het idd niet goed. remlicht wel, maar normaal licht is toch wat zwakker dan van mijn goedwerkende tsx.


ik heb nu nog een proefje gedaan door een lampje direct op de accu aan te sluiten(gwoon heel primitief ff draadjes er tegenaan houden)

dan doet het lampje precies hetzelfde als het voorlicht doet.
brand zwak, en dus als ik de rem indruk dan gaat hij fel branden.

misschien tog ff belangrijk(kan me het niet voorstellen waarom het van belang zou zijn) maar ik heb geen voorrem-remlichtschakelaar. (in het filmpje film ik dat wel, maar in werkelijkheid druk ik de achterrem in)


en zoals je zegt, brand hij wel fel alsie stationair draait. dit was ik vergeten te vermelden.


 
houw ns op!
Saknet 24-8-2008 5:26 Print reply

Posts: 10355
en als je nou die accu van je brom loshaalt, en datzelfde lampje rechtstreeks erop doet? brand ie dan fel of zacht?

indien zacht dan lijkt het mij lichte sluiting in je boom vd remlicht schakelaar?

indien fel, dan zul je je draadboomsysteen aan moeten passen wil je verder rijden zonder accu.


2+3 is je luchtschroef vlak bij de luchtslang, schroefje op carb.
moet je even iets indraaien.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-8-2008 om 5:29 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 2133 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved