Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - (Ervaren) hulp gevraagd!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 982 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51546 - (Ervaren) hulp gevraagd!
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2249 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx-motard 20-8-2008 22:07 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]

want?


jonge denk na

wtf

een rs is een groot lomp ding.

kun je je niet meer herinderen toen je leerde rijden op je buurjongen z'n puch? (bij wijze van spreken)
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Tommyofzo 20-8-2008 22:08 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


jonge denk na

wtf

een rs is een groot lomp ding.

kun je je niet meer herinderen toen je leerde rijden op je buurjongen z'n puch? (bij wijze van spreken)

nee was op menno z'n mtx

maargoed heb geen ervaring emt rs-jes dus wist ook niet dat het zoon hok was

Dit bericht is gewijzigd door Tommyofzo op 20-8-2008 om 22:08 uur.
 
mtx-motard 20-8-2008 22:09 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]

nee was op menno z'n mtx

maargoed heb geen ervaring emt rs-jes dus wist ook niet dat het zoon hok was

Dit bericht is gewijzigd door Tommyofzo op 20-8-2008 om 22:08 uur.


het is meer een blok, bochten vrij ruim enzo

leren schakelen doe je op een MT
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
grasmaaier89 20-8-2008 23:22 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


het is meer een blok, bochten vrij ruim enzo

leren schakelen doe je op een MT



honda for life man
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
mtxrijder 20-8-2008 23:24 Print reply
Posts: 338
hoe draaien ze dan eigenlijk de kmstand terug. gewoon aan dat clipje draaien van je kmteller(maar dan moeten tog wel vaak hebben rondgedraaidt als je 1000km erafwilt hebben:P
 
grasmaaier89 20-8-2008 23:25 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtxrijder
hoe draaien ze dan eigenlijk de kmstand terug. gewoon aan dat clipje draaien van je kmteller(maar dan moeten tog wel vaak hebben rondgedraaidt als je 1000km erafwilt hebben:P



opendraaien, tandwiel andersom zetten.
boor machine pakken, en vast zetten op je km-teller
viola...
als jij t maar niet gaat doen
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
mr200r 20-8-2008 23:41 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ik zou alleen niet op een rs beginnen met brommerrijden.


Leer eerst eens ryden en schakelen,je gaat meestal wel een keer op je bek of hij valt per ongeluk,bij een rs is de schade mee zoveel.
Kun je geen brommer kopen van iemand uit de buurt? een waar je de geschiedenis van kent.
 
mr200r
zijstandaard 21-8-2008 7:49 Print reply

Posts: 1117
als ik jou was zou ik eerst een rag mttje kopen voor 200 euro daarop leren schakelen en dan een rs kopen
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
Ice Ap rs50 21-8-2008 10:36 Print reply

Posts: 7149
Niets van aan trekken, ik heb ook een rs en het was men eerste brommer.

Als je een beetje freak bent kun je leren schakelen zonder op een brommert te zitten, net zoals ik. Als ik alles bij mekaar tel heb ik mss nog maar 2 keer per ongeluk de koppeling vergeten erbij te nemen. Ben ook nog nooit stilgevallen...het verschilt van persoon tot persoon eigelijk hoe snel je kan rijden. Rijd eerst wat op 45km/u met een rs 50 en er is niets aan. Pas als je hem opvoert zal je echt leren rijden met zo'n ding.


Word of warning: pas op met de remmen, op sommige rs'en zijn die heel bijterig...

En als jij zelf denkt dat je geen talent bent voor brommerrijden, koop dan idd eerst een mt/mb voor een paar honderd euro.

tips om te kopen: Een rs schakelt wat stroefjes(am6 kwaal), dus hou daar rekening mee. Neem een kennis of zo mee die met de motor rijd en laat hem een testrit doen. Kijk of ketting(en tandwielen) en banden nog goed zijn, of ie niet warm word en of hij geen olie lekt.

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 21-8-2008 om 10:39 uur.
 
GTI - GTD - BMW
grasmaaier89 21-8-2008 10:43 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
Niets van aan trekken, ik heb ook een rs en het was men eerste brommer.

Als je een beetje freak bent kun je leren schakelen zonder op een brommert te zitten, net zoals ik. Als ik alles bij mekaar tel heb ik mss nog maar 2 keer per ongeluk de koppeling vergeten erbij te nemen. Ben ook nog nooit stilgevallen...het verschilt van persoon tot persoon eigelijk hoe snel je kan rijden. Rijd eerst wat op 45km/u met een rs 50 en er is niets aan. Pas als je hem opvoert zal je echt leren rijden met zo'n ding.


Word of warning: pas op met de remmen, op sommige rs'en zijn die heel bijterig...

En als jij zelf denkt dat je geen talent bent voor brommerrijden, koop dan idd eerst een mt/mb voor een paar honderd euro.

tips om te kopen: Een rs schakelt wat stroefjes(am6 kwaal), dus hou daar rekening mee. Neem een kennis of zo mee die met de motor rijd en laat hem een testrit doen. Kijk of ketting(en tandwielen) en banden nog goed zijn, of ie niet warm word en of hij geen olie lekt.

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 21-8-2008 om 10:39 uur.





als je voor de aprilia gaat, moet je daar heel voorzichtig in t begin mee doen.
ik zou dan eerst leren op een andere brommer. Bijv ik heb t geleerd op een mtx. Daarna zelf maar zown mtx gekocht en geen spijt van gehad heb er alles op geleerd
Daarna was zwaarder gaan rijden, en er gaat haast niks mis.

je zal t dus wel moeten "leren op een ouwe fiets" zal maar zeggen

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 21-8-2008 om 10:44 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Recrush 21-8-2008 10:58 Print reply
Posts: 98
Je hoeft niet per se op een oude fiets te leren.. De eerste schakel waar ik op zat was een Senda die te groot voor me was (kon maar net met tenen bij de grond) maar heb er wel mee weg leren rijden. Daarna een RS2 gekocht en op een grote parkeerplaats geoefend, niks mis mee.

Als je er zelf maar de tijd voor neemt om je brommer te leren kennen en jezelf niet overschat zal het niet echt uitmaken op wat voor brommer je het leert. Ik rijd nu driekwartjaar schakel en heb tot nu toe nog nooit een brommer laten vallen ofzo.. dus t hangt vooral van jezelf af.
 
Ice Ap rs50 21-8-2008 11:04 Print reply

Posts: 7149
Ik de eerste keer met me RS de gietende regen in, ging goed
 
GTI - GTD - BMW
OmafietS 21-8-2008 11:26 Print reply

Posts: 7472
als je er 1 gaat kopen. Ga voor je ook maar iets doet, even met je hand tegen de uitlaat. Als die warm is is er al van te voren op gereden (en start hij dus makkelijker dan normaal). Dan moet je ff wachten tot i weer helemaal koud is
 
unclero 21-8-2008 16:15 Print reply

Posts: 85
Niks mis met een rs als eerste brommer, mijn eerste broem was ook een kuipschakelbrommer (leuk skrebbelwoord).
Ja, je moet leren schakelen en het ding onder controle zien te houden. Maar als je een beetje stevige armen hebt (en je dus geen iel mannetje van 15 bent), dan heb je het rijden met een paar dagen onder de knie.

Als je echt innig kennis wil maken met je broem (een worden met de machine, zogezegd) moet je maar een rit van 100+ km doen, dan leer je alle kuchjes en kuurtjes kennen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
als je er 1 gaat kopen. Ga voor je ook maar iets doet, even met je hand tegen de uitlaat. Als die warm is is er al van te voren op gereden (en start hij dus makkelijker dan normaal). Dan moet je ff wachten tot i weer helemaal koud is


Beter voel je aan het blok, want de uitlaat is als eerste ook weer koud terwijl de rest nog warm is. Natuurlijk niet te enthousiast, want je zult niet de eerste zijn die zijn klauwen verbrand.

Verder natuurlijk kijken of de ketting en tandwielen niet tever versleten zijn, of de banden nog een beetje profiel hebben, enz.
 
BSTS 21-8-2008 17:12 Print reply

Posts: 4241
Mijn persoonlijke mening.

Het maakt niet uit of je dun dik of ielig bent.
De 1e brommer waar je op gaat rijden wen je vanzelf aan.
Schade is duur op een weg racer, maarja zelfs een ervaren rijden kan onderuit gaan.

Begin gewoon op de brommer die je leuk vind zou ik zeggen, je leert het vanzelf wel.

Waar je op moet letten bij de aanschaf... dat zijn heel veel punten.
Ik kijk zelf altijd eerst als hij er verzorgd uit ziet.
Je ziet meestal in 1 oog-opslag als de eigenaar er zuinig mee is.

Kijk als alles werkt, en controleer op roest en afgebrokkelde verf en dergelijke. Ketting en tandwielen kun je even controleren, maar dat zijn dingen die meestal wel vervangen moeten worden.

Versleten banden, versleten remblokken, versleten ketting en tandwielen zijn allemaal simpele dingen die bij elkaar veel geld kosten.
Houd hier rekening mee als je een brommer koopt met veel slijtage, dat je er niet teveel voor betaald.

Mijn tip is, neem iemand mee die verstand van bromfietsen heeft.
En niet overhaast kopen,
 
sprintjah

Dit topic is 2249 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved