Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - ik snap het niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 492 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51537 - ik snap het niet
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1937 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtxrijder 20-8-2008 16:52 Print reply
Posts: 338
als hij snel heet word zal hij wel teveel lucht krijgen,dus valse lucht en de luchtschroef kijken
 
BSTS 20-8-2008 18:57 Print reply

Posts: 4241
ik zou eerst zorgen dat de carburateur goed is afgesteld voor je met rollen enzo gaat kloten.
 
sprintjah
dannyrox 22-8-2008 15:48 Print reply
Posts: 70
beter afstellen.

strakke trekveertjes,rode drukveer, 3,5 grams rollen ( moet je zelf even kijken wat het beste uitkomt.)

wat je ook nog kunt doen is andere
.koppeling ( delta clutch)
.Malossi V-snaar


Wat heb je er allemaal al aan gedaan?
 
dannyrox 22-8-2008 15:50 Print reply
Posts: 70
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

dat kan ik je niet uitleggen, (mijn verstand van scooters is niet zo enorm)
maar er is vast en zeker iemand die je dat strax haarfijn uit kan leggen


je moet er wel het goede gereedschap voor hebben anders ben ik bang dat je het niet gaat redden.

 
Niek de Wildt 22-8-2008 16:35 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: harm0ss
[...]


zwaardere rollen = sneller lopen, lich er ook aan hoe je koppeling staat.



beter zeg je niks

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dannyrox
beter afstellen.

strakke trekveertjes, rode drukveer, 3,5 grams rollen ( moet je zelf even kijken wat het beste uitkomt.)

wat je ook nog kunt doen is andere
.koppeling ( delta clutch)
.Malossi V-snaar


Wat heb je er allemaal al aan gedaan?



die rollen zijn waarschijnlijk iets te licht hiervoor.
ruik jij wat voor trekveren hij erin heeft? hij verteld nix over toeren.
en drukveer kan ook geel etc zijn.
PROBEREN!!



@TS ga het op het scooterforum even de faq's doorlezen, maar ik raad aan dat als je dat niet helemaal snapt, dat je hem dan wegbrengt want carb afstelling is belangrijk.




eerst carb afstellen.

even een simpel(grofweg) carb afstel uitlegje voor je:
-stotteren en/of zwarte(donkere bougiekleur) te rijk
= kleinere sproeier

-bwwooooaaapen (voornamelijk bij vol gas) en bij minder gas goed lopen en/of witte(lichte bougiekleur) te arm
= grotere sproeier.

Aangezien ik denk dat je niet hebt afgesteld na het vervangen van je cilinder etc, en ik dat uit je vage verhaal denk te kunnen opmaken. zal er waarschijnlijk een grotere sproeier in moeten, en rij niet verder voor je dat doet anders heb je kans op warm/vast-lopers
en dat vind pappa niet leuk want dat kost hem geld


even een simpel(grofweg) vario/koppeling uitlegje voor je:

van 0 tot +-20 te veel toeren maken? minder sterke trekveren.
te weining toeren? sterkere trekveren.

snelheid boven +- 20 te veel toeren maken? zwaardere rollen.
te weining toeren? lichtere rolletjes.

Eerst dit hierboven doen, dan:

als je bijv 40 rijd en je laat je gas los en geeft weer gas maar dan maakt hij te weinig toeren? sterkere drukveer (als het een klein beetje is kun je er ook een ring achter plaatsen)
te veel toeren als je weer gas geeft? zwakkere drukveer



als je iets nog niet snapt kun je het op google of scooterforum vinden.
snap je het dan nog niet?
laat pappa dan de bromboer wat centjes geven en dump je scootr daar.


 

Dit topic is 1937 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved