Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - RDW Keuring

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 573 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #51518 - RDW Keuring
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2607 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

steef ts70xk 19-8-2008 14:46 Print reply

Posts: 3244
ik moet mijn xps laten keuren maar dat achterspatbord zat er niet op die er org op zit waar kent op kan maar wel achter licht die werkt mag dat wel?
 
vantriest 19-8-2008 15:50 Print reply
Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Volgens mij ook niet, als je je hand uitsteek is het prima. ;p


Knipperlichten is een manier van richting aangeven, net als op een fiets heb je ook geen knipperlichten. Een hand uitsteken is ook een manier van richting aangeven dus nee, je hebt geen knipperlichten nodig, wel een claxon, groot licht, gewoon licht en achterlicht en remlicht
 
Limited '07 #856 :)
vantriest 19-8-2008 15:51 Print reply
Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx 50
ik moet mijn xps laten keuren maar dat achterspatbord zat er niet op die er org op zit waar kent op kan maar wel achter licht die werkt mag dat wel?


Je kan toch gewoon een metalen plaatje buigen als kentekenplaathouder?
 
Limited '07 #856 :)
RoelTrachsler 19-8-2008 16:02 Print reply
Posts: 141
Als de zelfde gast heb als ik heb je alleen voor en achterlicht nodig,
en een bel

Het zou trouwens wel fijn zijn als alleen mensen die naar de rdw zijn geweest informatie geven over de keuring. Anders komt er nooit duidelijkheid.
 
Dargor 19-8-2008 16:20 Print reply

Posts: 1771
ik heb mn duitse cb50 laten keuren in arnhem,

alles deed het prima ree 30 (was goed d8 ik)
dus naja hun kijken, zaten er scheurtjes in de banden, dat was niet goed..
toen op de roller ging die 30 hebben ze ook in het afkeurings rapport gezet dat tie niet op toeren kwam, (eerste keuring was om 8 uur smorgens..)

dus nouja ik week erop voor herkeuring nieuwe banden zaten erop en ree netjes 40

het regende en het was smiddags 4uur
naar binnen die keurmeester ff kijken naar de banden,
op de roller, het was nat buiten dus mn banden waren ook nat volgas slippen op de roller, keurmeest; oh hij komt goed op touren prima

toen kreeg ik dus kenteken papieren ongeveer 2weken later ^^

hoop dat je hier aan hebt,
je snapt nu zelf wel dat keurmeesters erg verschillen de eerste x had ik er ook 2 en die keken egt naar alles,


 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
Vinnie-89 19-8-2008 16:43 Print reply

Posts: 1870
En wat kost zo'n keuring +/-?
 
RoelTrachsler 19-8-2008 18:10 Print reply
Posts: 141
dit betaal je bij de rdw:
100 euro -> keuren
9,50 -> ternaam stellen

En dit ergens anders
27,50 -> kentekenplaat


 
bobboiten 19-8-2008 18:23 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]


knipperlichten zijn helemaal niet verplicht op een brommer toch?


Idd met de hand mag je ook richting aanwijzen XD werkt prima.
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Frysk 19-8-2008 19:06 Print reply

Posts: 34928
Als ie word afgekeurd moet je dan nog eens dokken ?
 
giggitybyte
Banaan 19-8-2008 19:10 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Als ie word afgekeurd moet je dan nog eens dokken ?


volgens mij wel..

vraagje van mijn kant.. reserveren moet toch telefonisch gebeuren?
hoelang is meestal de wachttijd?

en ik heb weleens iets gehoord over gewoon erheen gaan, en waarschijnlijk hebben ze wel tijd voor je?!
 
Viertakt 19-8-2008 19:12 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dargor
ik heb mn duitse cb50 laten keuren in arnhem,

alles deed het prima ree 30 (was goed d8 ik)
dus naja hun kijken, zaten er scheurtjes in de banden, dat was niet goed..
toen op de roller ging die 30 hebben ze ook in het afkeurings rapport gezet dat tie niet op toeren kwam, (eerste keuring was om 8 uur smorgens..)

dus nouja ik week erop voor herkeuring nieuwe banden zaten erop en ree netjes 40

het regende en het was smiddags 4uur
naar binnen die keurmeester ff kijken naar de banden,
op de roller, het was nat buiten dus mn banden waren ook nat volgas slippen op de roller, keurmeest; oh hij komt goed op touren prima

toen kreeg ik dus kenteken papieren ongeveer 2weken later ^^

hoop dat je hier aan hebt,
je snapt nu zelf wel dat keurmeesters erg verschillen de eerste x had ik er ook 2 en die keken egt naar alles,




Toen mijn CB gekeurt werd, kwam hij ook amper op toeren, en hooguit tot 5.5k, liep 38 op de rollerbank daar, was geen enkel probleem.

 
Viertakt uber alles.
Noordeling 19-8-2008 19:40 Print reply

Posts: 603
alle brommers na 2001 moeten toch verplicht knipperlichten hebben als ze er standaard opzitten??
 
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam.
RoelTrachsler 19-8-2008 21:11 Print reply
Posts: 141
@ tsx power
Wat ze me konden vertellen toen ik belde is:
De brommer moet voldoen aan de hedendaagse eisen, dus niet wat er origineel op hoort

@Banaan
Als je via internet een afspraak maakt kun je zien hoe lang de wachtijd is
Ik koos voor een bijna wit vakje en kon de week erna al komen.

@Frisk
Naar mijn weten is er een gratis herkeuring, maar als hij dan nog niet goed is moet je weer gaan dokken

@Dargor
Je bevestigd mijn vermoeden. Je moet maar net geluk hebben. Het zal er ook mee te maken hebben dat die van mij in nieuwstaat was. Als je met een beunding aankomt gaan ze waarschijnlijk wel alles controleren.

Een maat van me heeft een CB50 uit duitsland. Daarbij zijn ze een uur bezig geweest om alles te controleren. Misschien is er verschil met een import brommer.
 
mtx-motard 19-8-2008 21:32 Print reply

Posts: 14947
tis denk ik maar net of die keurmeester die brommer vertrouwt of niet.

als je met een beun ding aan komt kunnen er veel technische mankementen zijn. en als je met een buitenlandse aan komt zetten kan er gekloot zijn met het aantal cc's, herkomst, en framenummer. dus als ik een keur meester was zou ik daar extra op letten.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
mr200r 20-8-2008 1:00 Print reply
Posts: 5122
Ik laat met regelmaat dingen keuren in Veldhoven of in Den bosch.
Het ligt veel aan de keurmeester,soms heb je een leuke soms een strenge.
Soms keuren/meten ze alles,soms schrijven ze de nrs op en starten
en rijden niet eens.
Ik denk dat het veel te maken heeft in welke staat je het voertuig
aanbied.
Als alles netjes in orde is kan die mb ook,vergeet geen ventieldopjes
een strenge keurmeester kan je brommer erop afkeuren.
 
mr200r

Dit topic is 2607 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved