Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - RDW Keuring

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 651 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #51518 - RDW Keuring
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2705 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RoelTrachsler 19-8-2008 11:27 Print topicpost
Posts: 141
Beste BF Leden.

Ik heb een jaartje geleden een 80% originele MT50 gekocht. Er zat geen kenteken op want hij was afgekeurd bij de RDW omdat de knipperlichten niet werkten.

Ik heb heb rijdend gemaakt an zoveel mogelijk orginele onderdelen geplaatst.

Alleen de keuring stelde niks voor. De volgende punten zijn nagekeken:

Frame nummer
Blok nummer
max snelheid
Voor en achterlicht

Ik moest hem zelf op de rollerbank rijden en naar zn 4 schakelen terwijl hij stilstond, maar ik kreeg hem niet verder dan zn 3. Dus de rollerbank gaf 30 aan als maximale snelheid

En daarmee was de keuring klaar en kon ik naar huis om te wachten op mijn kentekenbewijs.

Ik was een beetje verbaasd want ik heb de meest verschrikkelijke verhalen gehoord over de keuring maar het steld niks voor. Er is geen geluid gemeten, geen knipperlichten en geen wielbasis. Het Bouwjaar werd vastgesteld door een foto uit een catalogus (1985) maar MT5-SG zijn alleen in 87 gemaakt.

Mijn vraag is nu, had ik een luie keurmeester of stelt die keuring gewoon geen zak voor. Anders ga ik mijn MB ook laten keuren.

Alvast bedankt voor het lezen
Gr Roel





 

falco 19-8-2008 11:31 Print reply

Posts: 3724
wat wil je met dit topic precies bereiken?
 
Dimar 19-8-2008 11:37 Print reply

Posts: 298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
wat wil je met dit topic precies bereiken?


Kijk onder aan voor zijn vraag falco..
Hij wil weten of ie nou geluk had of niet dat ie nou toevallig een luie aap als keurmeester had, of dat het daad werkelijk niks voor stelde.
als men daar op antwoord, dan kan ie ook weten of ie zijn MB ook kan laten keuren....
toch
 
bart de scootergek 19-8-2008 11:42 Print reply

Posts: 8916
Ik moet voor mijn werk wel eens een auto invoeren, dan zijn ze ook zo laks. Gewoon wat nummers controleren, algemeen een beetje kijken en het is goed. Als er maar ooit een typegoedkeuring voor is afgegeven doen ze niet echt moeilijk.
 
Honda RC-33
Tommyofzo 19-8-2008 11:59 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RoelTrachsler
Beste BF Leden.

Ik heb een jaartje geleden een 80% originele MT50 gekocht.
Er zat geen kenteken op want hij was afgekeurd bij de RDW omdat de knipperlichten niet werkten.

Ik heb heb rijdend gemaakt an zoveel mogelijk orginele onderdelen geplaatst.

Alleen de keuring stelde niks voor. De volgende punten zijn nagekeken:

Frame nummer
Blok nummer
max snelheid
Voor en achterlicht

Ik moest hem zelf op de rollerbank rijden en naar zn 4 schakelen terwijl hij stilstond, maar ik kreeg hem niet verder dan zn 3. Dus de rollerbank gaf 30 aan als maximale snelheid

En daarmee was de keuring klaar en kon ik naar huis om te wachten op mijn kentekenbewijs.

Ik was een beetje verbaasd want ik heb de meest verschrikkelijke verhalen gehoord over de keuring maar het steld niks voor. Er is geen geluid gemeten, geen knipperlichten en geen wielbasis. Het Bouwjaar werd vastgesteld door een foto uit een catalogus (1985) maar MT5-SG zijn alleen in 87 gemaakt.

Mijn vraag is nu, had ik een luie keurmeester of stelt die keuring gewoon geen zak voor. Anders ga ik mijn MB ook laten keuren.

Alvast bedankt voor het lezen
Gr Roel







knipperlichten zijn helemaal niet verplicht op een brommer toch?
 
Erik 39 19-8-2008 12:01 Print reply

Posts: 15088
Volgens mij ook niet, als je je hand uitsteek is het prima. ;p
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
bart de scootergek 19-8-2008 12:01 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]


knipperlichten zijn helemaal niet verplicht op een brommer toch?


Als ze erop zitten moeten ze werken, dus of er afhalen of werkend maken, niet kapotte knipperlichten erop laten zitten.
 
Honda RC-33
RoelTrachsler 19-8-2008 12:12 Print reply
Posts: 141
@ Dimar: Inderdaad, mijn mb is namenlijk niet echt orgineel

Ik heb de rdw gevraagd naar de eisen die gesteld worden. Ze beweren dat die op hun site staan, maar toen ik zelf liet kijken gaven ze toe dat ze er niet staan.

@ bart
ik heb er werkende knipperlichten op zitten maar die zijn niet getest.

maar volgens de vorige eigenaar is hij de laatste keer daarop afgekeurd
:S

lekker verwarrend allemaal



Dit bericht is gewijzigd door RoelTrachsler op 19-8-2008 om 12:14 uur.
 
Elco 19-8-2008 12:36 Print reply
Posts: 4527
bij mij ging het ook zo,

knippers enzo niet getest, luie keurmeester, stelde niets voor en kost in verhouding best wat geld, maarja,je hebt iig een plaat,

en net zoals spiegels, als ze erop zitten moeten ze functioneren zelfde geld voor knippers
 
rubbert 19-8-2008 12:43 Print reply

Posts: 8825
maar ze kijken niet naar profiel op banden, en wordt niet getest hoe goed de remmen zijn?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Elco 19-8-2008 12:44 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
maar ze kijken niet naar profiel op banden, en wordt niet getest hoe goed de remmen zijn?



jawol,

maar dat is niet meer dan logisch en je veering mag niet lek zijn!
 
rubbert 19-8-2008 12:47 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]



jawol,

maar dat is niet meer dan logisch en je veering mag niet lek zijn!



ja, maar wordt er ook echt precies gemeten hoeveel meter per seconden hij afremt? of gewoon dat ze fatsoenlijk werken?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
RoelTrachsler 19-8-2008 12:58 Print reply
Posts: 141
Mijn remmen zijn ook niet getest,
profiel is niet gemeten maar het zijn zgan banden,
dus misschien hoefde dat niet

@ Derbi_elco
Wat voor brommer heb jij laten keuren?

 
stephan777 19-8-2008 13:03 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



ja, maar wordt er ook echt precies gemeten hoeveel meter per seconden hij afremt? of gewoon dat ze fatsoenlijk werken?



gewoon dat ze fatsoenlijk remmen.

Ja als je achterem het niet doet of echt bijna niet dan komt die er niet door heen.

En het profiel op je banden kijken ze wel naar als er nog genoeg profiel op zit.
 
Henk-88 19-8-2008 13:21 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RoelTrachsler

ik heb er werkende knipperlichten op zitten maar die zijn niet getest.

maar volgens de vorige eigenaar is hij de laatste keer daarop afgekeurd
:S

lekker verwarrend allemaal



Toch heb ik het idee dat je begrijpt dat de ene keurmeester gemakkelijker is dan de andere. Daarmee is je vraag grotendeels beantwoord.
Brom dus zo origineel mogelijk aanbieden bij de RDW, en zorgen dat alles aan je brommer het goed doet. Dan maak je de meeste kans.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
RoelTrachsler 19-8-2008 14:41 Print reply
Posts: 141
@stephan
waar heb jij je brommer laten keuren?

 

Dit topic is 2705 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved