Derbi-Olaf |
18-8-2008 21:07 |
Posts: 14999 |
zuiger vervangen kan nooit kwaad
13k is trouwens een mooie kilometerstand om je zuigertje te vervangen
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
RowdyCross |
18-8-2008 21:10 |
Posts: 3211 |
Ik heb me zuiger bij 11k vervangen, cross veel ermee, ook op stand af en toe, en toch zag me zuiger er nog piekfijn uit.
Is volgens mij echt nog niet nodig.
Trek gwn je cilinder eraf en bekijk je zuiger en oordeel zelf.
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
Derbi-Olaf |
18-8-2008 21:11 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
Ik heb me zuiger bij 11k vervangen, cross veel ermee, ook op stand af en toe, en toch zag me zuiger er nog piekfijn uit.
Is volgens mij echt nog niet nodig.
Trek gwn je cilinder eraf en bekijk je zuiger en oordeel zelf.
vooral je zuigerspeling conroleren, op het oog kan je niet écht goed oordelen.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
4takker |
18-8-2008 21:23 |
Posts: 2395 |
zo snel al volgens mij is het dan nog niet eens nodig volgens mij moeten ze makkelijk een 80000km me kunnen maken.
of zijn die brommes van tegen woordig zulke bagger kwalitijd dat het met een 20000 al op is
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Derbi-Olaf |
18-8-2008 21:25 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
zo snel al volgens mij is het dan nog niet eens nodig volgens mij moeten ze makkelijk een 80000km me kunnen maken.
of zijn die brommes van tegen woordig zulke bagger kwalitijd dat het met een 20000 al op is
zuigertje behoort tot het gewone onderhoud.
en tegenwoordig draait alles wat meer toertjes dan vroeger
normaal vervang je ongeveer om de 10000km je zuiger/zuigerveren.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
18-8-2008 21:29 |
Posts: 7728 |
ik zou hem zelf pas vervangen als ik merkte dat het wat minder werd. als je er nou een dikke hoogtoerige 70 op had liggen was het een ander verhaal, maar zo'n std ding heeft niet veel te lijden volges mij
Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 18-8-2008 om 21:30 uur.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
tja... |
18-8-2008 21:34 |
Posts: 154 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
ik zou hem zelf pas vervangen als ik merkte dat het wat minder werd. als je er nou een dikke hoogtoerige 70 op had liggen was het een ander verhaal, maar zo'n std ding heeft niet veel te lijden volges mij
Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 18-8-2008 om 21:30 uur.
hoe kan je dan merken dat hij wat minder word dan? ik moet er wel iedere dag mee naar mn werk dus heb er geen zin in datie vastloopt ofsow want het gaat er maar net om dat hij blijft rijden totdat ik 18 ben.... zonder er nog al te veel kosten aan te maken
hoe lang zou die cilinder ijgenlijk mee gaan? ik hoor er veel zeggen bij 20000 maar dit is toch wel al vlug?
Dit bericht is gewijzigd door tja... op 18-8-2008 om 21:35 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
18-8-2008 21:35 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tja...
[...]
hoe kan je dan merken dat hij wat minder word dan? ik moet er wel iedere dag mee naar mn werk dus heb er geen zin in datie vastloopt ofsow want het gaat er maar net om dat hij blijft rijden totdat ik 18 ben....
als je rammels hoord (kantelend zuigertje) of je merkt dat je compressie en snelheid bergafwaarts gaat, dan wordt 'ie minder:P
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
PUcH jE wEEt tOch |
18-8-2008 21:36 |
Posts: 32 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
ik zou hem zelf pas vervangen als ik merkte dat het wat minder werd. als je er nou een dikke hoogtoerige 70 op had liggen was het een ander verhaal, maar zo'n std ding heeft niet veel te lijden volges mij
Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 18-8-2008 om 21:30 uur.
idd, dan mol je ook niks
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
18-8-2008 21:36 |
Posts: 7728 |
tja als de compressie ietwat minder word, als hij ietwat minder gaat trekken. maar ach, tis geen crossmotor.. ding overleefd het nog wel een tijdje hoor
Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 18-8-2008 om 21:36 uur.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
tja... |
18-8-2008 21:41 |
Posts: 154 |
hmm oke ik denk toch dat ik er een nieuw zuigertje in ga douwe
ik kan neem ik aan gewoon een originele zuiger bestellen? of zijn er nog betere op de markt voor een std cilinder?
|
|
|
|
ArkTjuned |
18-8-2008 23:21 |
Posts: 8 |
Bij d 13.000 km een zuiger vervangen bij een STANDAARD ONTGRENSDE brommer is niet nodig hoor.
Hij heeft niks te lijden,
En je hoeft niet bang te zijn dat hij opeens inelkaar loopt als je goed smeert, en geen rare dingen doet moet dat niet gebeuren.
20.000 km moet hij wel aankunnen, tuurlijk kan er meer km's op, maar bij de 20.000 is hij toch aardig gebruikt
|
|
|
|
mr200r |
19-8-2008 0:10 |
Posts: 5122 |
Dit is echt niet nodig en bij de 24000 ook niet.
Dicht laten dat blok.
|
|
mr200r |
|
RS 666 |
19-8-2008 2:54 |
Posts: 1215 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Dit is echt niet nodig en bij de 24000 ook niet.
Dicht laten dat blok.
volgens jouw theorie zou ik dan ook al nieuwe zuiger moeten, lijkt me niet echt nodig, en ik heb een giannelli toerenbeuker en hou ook van toerenbeuken, dat zuigertje moet voorlopig nog wel ff mee kunnen
@ mr200r, ik weet niet wat jij allemaal van plan bent als je een zuiger vervangt maar dan hoeft je blok niet open hoor
|
|
|
|
Saknet |
19-8-2008 3:16 |
Posts: 10355 |
van wikipedia:
Quote: Een motor (Latijn voor beweger) is een machine die bepaalde soorten energie omzet in bewegingsenergie
Strict gesproken houd dat zelfs in, dat enkel een krukasholte met krukas en een cilinder er op al een motorblok is, aangezien de energie brandstof is en zuiger beweging de bovengenoemde bewegingsenergie.
Nu jij weer liever niet eigenlijk ivm offtopic. Ga gewoon op quircks mode en niet zo jammeren dus in andermans topic zoals ik nu ook doe.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 19-8-2008 om 3:20 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|