Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - zuiger vervangen bij derbi senda drd 08?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1027 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #51512 - zuiger vervangen bij derbi senda dr...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 10088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tja... 18-8-2008 21:05 Print topicpost
Posts: 154
Hoi ik heb in april een derbi senda drd 08 gekocht er staat nu bijna 13000 km op (jaja rij een beetje veel) als ik het zo uitreken ga ik nog tot de 22000 km geraken als ik mn outo heb dus...

is het niet verstandig om mn zuiger is te vervangen? of kan die nog wel even mee?
hij is gewoon standaard helenmaal ontgrenst en iets aan de rijke kant afgestelt ik moet veel rechte stukken rijden dus vaak lang door jengelen met de brommert.... dus heb veel gereden met een warme motor bijna altijd stukken van 40 km en altijd even warm gereden

wat lijkt jullie het verstandigste?


alvast bedankt
 

Derbi-Olaf 18-8-2008 21:07 Print reply

Posts: 14999
zuiger vervangen kan nooit kwaad
13k is trouwens een mooie kilometerstand om je zuigertje te vervangen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
RowdyCross 18-8-2008 21:10 Print reply

Posts: 3211
Ik heb me zuiger bij 11k vervangen, cross veel ermee, ook op stand af en toe, en toch zag me zuiger er nog piekfijn uit.
Is volgens mij echt nog niet nodig.

Trek gwn je cilinder eraf en bekijk je zuiger en oordeel zelf.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Derbi-Olaf 18-8-2008 21:11 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
Ik heb me zuiger bij 11k vervangen, cross veel ermee, ook op stand af en toe, en toch zag me zuiger er nog piekfijn uit.
Is volgens mij echt nog niet nodig.

Trek gwn je cilinder eraf en bekijk je zuiger en oordeel zelf.

vooral je zuigerspeling conroleren, op het oog kan je niet écht goed oordelen.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
4takker 18-8-2008 21:23 Print reply

Posts: 2395
zo snel al volgens mij is het dan nog niet eens nodig volgens mij moeten ze makkelijk een 80000km me kunnen maken.
of zijn die brommes van tegen woordig zulke bagger kwalitijd dat het met een 20000 al op is
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Derbi-Olaf 18-8-2008 21:25 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
zo snel al volgens mij is het dan nog niet eens nodig volgens mij moeten ze makkelijk een 80000km me kunnen maken.
of zijn die brommes van tegen woordig zulke bagger kwalitijd dat het met een 20000 al op is

zuigertje behoort tot het gewone onderhoud.
en tegenwoordig draait alles wat meer toertjes dan vroeger
normaal vervang je ongeveer om de 10000km je zuiger/zuigerveren.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
thunderbird - Forum en Sales Moderator 18-8-2008 21:29 Print reply

Posts: 7728
ik zou hem zelf pas vervangen als ik merkte dat het wat minder werd. als je er nou een dikke hoogtoerige 70 op had liggen was het een ander verhaal, maar zo'n std ding heeft niet veel te lijden volges mij

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 18-8-2008 om 21:30 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
tja... 18-8-2008 21:34 Print reply
Posts: 154
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
ik zou hem zelf pas vervangen als ik merkte dat het wat minder werd. als je er nou een dikke hoogtoerige 70 op had liggen was het een ander verhaal, maar zo'n std ding heeft niet veel te lijden volges mij

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 18-8-2008 om 21:30 uur.


hoe kan je dan merken dat hij wat minder word dan? ik moet er wel iedere dag mee naar mn werk dus heb er geen zin in datie vastloopt ofsow want het gaat er maar net om dat hij blijft rijden totdat ik 18 ben.... zonder er nog al te veel kosten aan te maken
hoe lang zou die cilinder ijgenlijk mee gaan? ik hoor er veel zeggen bij 20000 maar dit is toch wel al vlug?

Dit bericht is gewijzigd door tja... op 18-8-2008 om 21:35 uur.
 
Derbi-Olaf 18-8-2008 21:35 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tja...
[...]


hoe kan je dan merken dat hij wat minder word dan? ik moet er wel iedere dag mee naar mn werk dus heb er geen zin in datie vastloopt ofsow want het gaat er maar net om dat hij blijft rijden totdat ik 18 ben....

als je rammels hoord (kantelend zuigertje) of je merkt dat je compressie en snelheid bergafwaarts gaat, dan wordt 'ie minder:P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
PUcH jE wEEt tOch 18-8-2008 21:36 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
ik zou hem zelf pas vervangen als ik merkte dat het wat minder werd. als je er nou een dikke hoogtoerige 70 op had liggen was het een ander verhaal, maar zo'n std ding heeft niet veel te lijden volges mij

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 18-8-2008 om 21:30 uur.



idd, dan mol je ook niks
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 18-8-2008 21:36 Print reply

Posts: 7728
tja als de compressie ietwat minder word, als hij ietwat minder gaat trekken. maar ach, tis geen crossmotor.. ding overleefd het nog wel een tijdje hoor

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 18-8-2008 om 21:36 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
tja... 18-8-2008 21:41 Print reply
Posts: 154
hmm oke ik denk toch dat ik er een nieuw zuigertje in ga douwe
ik kan neem ik aan gewoon een originele zuiger bestellen? of zijn er nog betere op de markt voor een std cilinder?
 
ArkTjuned 18-8-2008 23:21 Print reply
Posts: 8
Bij d 13.000 km een zuiger vervangen bij een STANDAARD ONTGRENSDE brommer is niet nodig hoor.

Hij heeft niks te lijden,


En je hoeft niet bang te zijn dat hij opeens inelkaar loopt als je goed smeert, en geen rare dingen doet moet dat niet gebeuren.

20.000 km moet hij wel aankunnen, tuurlijk kan er meer km's op, maar bij de 20.000 is hij toch aardig gebruikt
 
mr200r 19-8-2008 0:10 Print reply
Posts: 5122
Dit is echt niet nodig en bij de 24000 ook niet.
Dicht laten dat blok.

 
mr200r
RS 666 19-8-2008 2:54 Print reply

Posts: 1215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Dit is echt niet nodig en bij de 24000 ook niet.
Dicht laten dat blok.



volgens jouw theorie zou ik dan ook al nieuwe zuiger moeten, lijkt me niet echt nodig, en ik heb een giannelli toerenbeuker en hou ook van toerenbeuken, dat zuigertje moet voorlopig nog wel ff mee kunnen

@ mr200r, ik weet niet wat jij allemaal van plan bent als je een zuiger vervangt maar dan hoeft je blok niet open hoor
 
Saknet 19-8-2008 3:16 Print reply

Posts: 10355
van wikipedia:
Quote:
Een motor (Latijn voor beweger) is een machine die bepaalde soorten energie omzet in bewegingsenergie


Strict gesproken houd dat zelfs in, dat enkel een krukasholte met krukas en een cilinder er op al een motorblok is, aangezien de energie brandstof is en zuiger beweging de bovengenoemde bewegingsenergie.

Nu jij weer liever niet eigenlijk ivm offtopic. Ga gewoon op quircks mode en niet zo jammeren dus in andermans topic zoals ik nu ook doe.


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 19-8-2008 om 3:20 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 10088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved