Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - cilinder monteren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1109 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #51508 - cilinder monteren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3680 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

guidohildebrand 18-8-2008 18:23 Print topicpost
Posts: 87
ik heb nog nooit een nieuwe cilinder gemonteerd, ik wil dit nu voor het eerst gaan doen bij mijn tomos , heeft iemand ergens een mooie faq ofzo ?
 

Damy-1992 18-8-2008 18:29 Print reply

Posts: 798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guidohildebrand
ik heb nog nooit een nieuwe cilinder gemonteerd, ik wil dit nu voor het eerst gaan doen bij mijn tomos , heeft iemand ergens een mooie faq ofzo ?


staat er niets tussen de faq dan?
 
---->>>>Rieju RRX Supermotard-----<<<< D2MY>>
guidohildebrand 18-8-2008 18:35 Print reply
Posts: 87
wel maar misschien had iemand nog iets met mooie foto's erbij
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 18-8-2008 18:36 Print reply

Posts: 7728
foto's heb je niet nodig. cilinder monteren stelt niks voor.. beging gewoon en als je er echt niet meer uit komt kun je het vragen.

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 18-8-2008 om 18:36 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Royal Club 18-8-2008 18:36 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guidohildebrand
wel maar misschien had iemand nog iets met mooie foto's erbij


die maak je zelf maar verdomme
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
markhispania3 18-8-2008 18:38 Print reply

Posts: 1971
Het wijst zich eigenlijk allemaal vanzelf uit. Je hebt vier lange bouten en 4 gaten en dat is het eigenlijk . Zuigerveren inknijpen en dan voorzichtig je cilinder laten zakken.
 
guidohildebrand 18-8-2008 18:46 Print reply
Posts: 87
haha oke bedankt ieder geval, kga et even probere ik laat et nog wel wete of het gelukt is :p if u care
 
Markjo 18-8-2008 18:57 Print reply

Posts: 1061
wel goed opletten dat de uiteinden van de zuigerveren bij elkaar komen bij de puntjes die in de zuiger zitten
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
rik hulkenberg 18-8-2008 19:05 Print reply

Posts: 10029
let erop dat de inlaatkant van de zuiger ook aan de inlaatkant van de cilinder zit
anders rijd ie niet lang
 
BIET 18-8-2008 19:17 Print reply

Posts: 22355
Verwijder eerst je oude cilinder, bougiekabel los en andere meuk die aan je cilinderkop vastzit, 4 bouten losdraaien en de cilinderkop eraf halen. Koppakking eraf halen en de cilinder met beleid ophoog trekken. Wanneer de cil ver genoeg omhoog is de drijfstang vastpakken zodat de zuiger niet op je carter ketst als je de cil eraf hebt gehaald.

Doe nu wat keukenrol oid in je carter en haal aan 1 kant het zuigerklipje los met een punttangetje. Tik nu de zuigerpen eruit, de zuiger is nu los. Haal ook de voetpakking eraf.

Monteer nu de nieuwe zuiger, zorgt dat de zuigerclipjes goed op hun plek zitten anders heeft je cil een kort leven. Voordat je de voetpakking plaatst moet je ff zorgen dat de carter netjes schoon is/vrij van resten oude voetpakking.

Je kan nu de cilinder gaan plaatsen, check nog eens of je zuiger goed zit, het pijltje wat meestal bovenop de zuiger zit moet meestal naar de uitlaatpoort toewijzen. Zorg nu dat de uiteinden van de zuigerveren bij het puntje op de sleuf van de veren op de zuiger uitkomen. Knijp de veren samen en probeer de zuiger in de cilinder te laten gaan. Wanneer de cilinder of zuiger of bijden ongebruikt zijn gaat dit vrij lastig. Let wel op dat de zuigerveren goed zitten, anders breken ze.

Na lang gekloot heb je dan eindelijk de zuiger de cilinder in weten te krijgen en zit de cilinder dus op zijn plaats. Voordat je de koppakking gaat plaatsen moet je ff weten of ook op die plek alles schoon is. Nadat je de koppakking hebt geplaatst kan je de cilinderkop plaatsen. Wanneer je dit hebt gedaan draai je die 4 bouten kruislings aan totdat ze goed vast zitten.

Nu kan je je bougie etc weer plaatsen en is de cilinder montage klaar.

Bij montage van de cilinder en de zuiger smeer ik ze ook altijd in met 2t olie. Wanneer je cil of zuiger nieuw is moet je ook inrijden

Nieuwe gietijzer cil: 400km inrijden, enkel nieuwe zuiger 50km inrijden.
Heb je geen gietijzer maar nicacil? Ff goed warmrijden en daarna blazen.

Nog vragen?

 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Makrolon 18-8-2008 20:13 Print reply

Posts: 6733
bij tomos is dat kut, je komt erg slecht bij je spruitstuk boutjes, en volgends mij zijn dat ori nog breekboutjes ook...
 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 3680 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved