Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nsr opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 416 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51506 - nsr opvoeren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1307 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bart3092 18-8-2008 14:11 Print topicpost
Posts: 80
hallo, ik wil mn nsr wat sneller hebben. Ik wil waarschijnlijk 70cc er op doen. mijn setup is nu helemaal orgineel nog, dus 12 mm carburateur, gjol, ori uitlaat. de vlotter van de carburateur is nu kapot, en daar schijn je nog al moeilijk een nieuwe voor te kunnen krijgen. dus moet wss hele nieuwe carburateur.

wat kan ik het beste doen als ik de 70cc erop gooi, en ik wil niet al te hoge snelheid hooguit 80 ofzo. maar zou wel mooi zijn als dat dan makkelijker weer sneller is te maken als ik later toch harder wil. nu zat ik te denken om de originele uitlaat er op te houden, met 70cc. zodat ie wat geknepen wordt. kan ik dan het beste 12 mm carburateur nieuw kopen of 16mm of hoger zelfs. of een heel andere setup. zeg het maar.

bvd
 

von hirkebosj 18-8-2008 14:18 Print reply

Posts: 271
met 70cc haal je al makkelijk de 100 als je een andere pijp erop gooit.
ik heb zelf nu een snelle 50 (fast arrow)
en een 18mm keihin carb
twv 14-43 en techno uitlaat

hier kan ik best redelijk makkelijk de 80 mee halen.
het rijd best fijn en kost allemaal niet zo veel

gr kevin
 
bart3092 18-8-2008 14:29 Print reply
Posts: 80
daarom wou ik dus ook ori pijp eronder houden, zodat ie geknepen wordt, en dat als ik harder wil, dan miss andere uitlaat ofzo.

ik was bij dijkman, en die zei dat je met 50cc snel nauwelijks harder kunt, en ga je daar mee trouwens niet nogal veel toeren maken?
 
kenny77 18-8-2008 14:31 Print reply

Posts: 29286
Met een 50 snel kan je wel veel harder, maar dan zal die inderdaad meer toeren maken.

 
-simon- 18-8-2008 14:32 Print reply

Posts: 8211
ori 80cc blok rijd ook niet veel harder als 80 en mooi rustig en als je dan een keer echt sneller wil kan het dan ook.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
bart3092 18-8-2008 14:36 Print reply
Posts: 80
ja maar daar ga ik niet aan beginnen, alleen andere cilinder en carburateur lijkt me toch goedkoper dan een heel nieuw blok (en minder werk:P)
 
BIET 18-8-2008 14:42 Print reply

Posts: 22355
Je kan beter een snelle 50 kopen, vb een 70 malossi met een ori ontgrenst pijpje gaat ook een stuk sneller dan 80. Het beste koop je een Belgische ge2 als je die kan vinden, als je daar een ori ontgrenst pijpje op doet met een niet al te zware vertanding rij je ong 85, 16mm Keihin carbje hierachter is een prima keus, 18 keihin kan ook. Je draaid dan ook niet extreem veel toeren, gezien de ori pijp niet zo'n toerenbeuker is.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
bart3092 18-8-2008 14:56 Print reply
Posts: 80
mijn ori pijpje is nog helemaal ori, dus ook begrensd als het goed is
 
Saknet 18-8-2008 15:01 Print reply

Posts: 10355
wt isser met je vlotter dan? lek? kan je hem niet dichtsmelten met een soldeerbout?
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
bart3092 18-8-2008 15:04 Print reply
Posts: 80
er is een lipje afgebroken, die de benzinetoevoer moet afdekken als de vlotter vol is
 
Saknet 18-8-2008 15:06 Print reply

Posts: 10355
dat lipje waar de vlotternaald in klemt?

Ik was gister nog wat gescheurd plastic aan het smelten met mn soldeerbout, volgens mij kan je dat hele lipje ook wel reconstrueren.. (met enige handigheid)

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 18-8-2008 om 15:06 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
bart3092 18-8-2008 15:07 Print reply
Posts: 80
is van koper of messing ofzo geloof ik .. (iig metaal)

edit. ja die drukt zo de vlotternaald dan in


Dit bericht is gewijzigd door bart3092 op 18-8-2008 om 15:11 uur.
 
BIET 18-8-2008 15:11 Print reply

Posts: 22355
2e hands 13 keihin'tje kost geen flikker, maar beter koop je een 16mm, altijd goed als je met 50cc blijft rijden, anders 18mm keihin, ook prima als je op 70 over gaat.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
bart3092 18-8-2008 15:14 Print reply
Posts: 80
dijkman zei ook dat ik 16mm dan goed kon nemen op 50cc ja. maar die was uit voorraad, hadden ze wel besteld maar voor de zomer al en was nog niet binnen..

Dit bericht is gewijzigd door bart3092 op 18-8-2008 om 15:14 uur.
 
BIET 18-8-2008 15:20 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart3092
dijkman zei ook dat ik 16mm dan goed kon nemen op 50cc ja. maar die was uit voorraad, hadden ze wel besteld maar voor de zomer al en was nog niet binnen..

Dit bericht is gewijzigd door bart3092 op 18-8-2008 om 15:14 uur.

Je kan hem beter 2e hands kopen, een echte kost je dan 35 a 40 euro. Ik weet niet wat je betaald voor die nieuwe, maar je moet ook opletten dat je geen imitatie koopt, anders is het zwaar kut afstellen.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
von hirkebosj 18-8-2008 15:26 Print reply

Posts: 271
ik moest eigenlijk veplicht een andere pijp kopen
eerst had ik ook de ori pijp begrensd en was toch wel te lui om die te ontgrenzen

want met de 50 snel enz... kon hij met de ori pijp maar max 5000 toeren draaien, want hij kreeg het niet kwijt
ben net even een ijsje gaan eten met iemand achterop en liep netjes 75/80 met wind tegen zoals hij ook doet alleen met wind tegen
dus met deze combo mag ik absoluut niet klagen en in totaal kosten de onderdelen ongeveer 180 euro
hij loopt echt lekker met een toch wel redelijk koppel (niet te vergelijken met een 70cc maar goed)

kevin
 

Dit topic is 1307 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved