Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - dt50 r niet voor uit te branden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1148 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51471 - dt50 r niet voor uit te branden
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1481 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stevoo 15-8-2008 17:11 Print topicpost

Posts: 689
hallo,, ik heb een dt50 r en hij loopt maar 65 met een goede setup en vroeg me af waar het aan kon liggen ?
want hij loopt goed, start goed.

setup:

70cc eurokit cillinder.
24mm carb. mikunie
power filtertje.
80 cc uitlaat (begin demper)
en einddemmpertje dacht een jamarcol met een pijpje er aan. (weet niet zekker)

iemand idee?
 
MembraaNN beunhaas!!

Royal Club 15-8-2008 17:13 Print reply

Posts: 60390
wat is je vertanding?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mtx-bart 15-8-2008 17:14 Print reply
Posts: 816
lijkt me idd te zwaar vertand, hoe loopt hij verder trouwens? geluid ed
 
stevoo 15-8-2008 17:21 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
lijkt me idd te zwaar vertand, hoe loopt hij verder trouwens? geluid ed



nouw de vertanding is volgens mij 14 46. maar als ik 15 er op zet trekt ie niet meer door in de 4 versneling. maar mist dan gewoon kracht want hij is ook best hoog toerig want als ie in de toeren zit loopt ie heel makelijk en heeft veel kracht over in zen 4

en geluid is super niet dat ie naar benzine hapt of zo

ps. het is een gewone 4 bak

Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 15-8-2008 om 17:23 uur.
 
MembraaNN beunhaas!!
mtx-bart 15-8-2008 17:28 Print reply
Posts: 816
ik rijd zelf met 70 parmakit proma uitlaat en 18 keihin met twv 15/45.. ik ga hem nog wel wat lichter vertanden, het duurt namelijk een eeuwigheid voordat ik op de 80 zit

als ik jou was zou ik toch een kleiner voortandwiel proberen, kost je niet zo veel.
 
stevoo 15-8-2008 17:30 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
ik rijd zelf met 70 parmakit proma uitlaat en 18 keihin met twv 15/45.. ik ga hem nog wel wat lichter vertanden, het duurt namelijk een eeuwigheid voordat ik op de 80 zit

als ik jou was zou ik toch een kleiner voortandwiel proberen, kost je niet zo veel.


kleiner ? wil juist harder en met 14 wil ie ook wel goed.
 
MembraaNN beunhaas!!
JasperHonda 15-8-2008 17:37 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
[...]


kleiner ? wil juist harder en met 14 wil ie ook wel goed.

voor kleiner, is harder op trekken
achter kleiner is wel harder lopen
 
Honda Powah!
stevoo 15-8-2008 17:41 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JasperHonda
[...]

voor kleiner, is harder op trekken
achter kleiner is wel harder lopen



ja klopt en ik zij met 14/46 loopt ie 65 en ik wil eigenlijk harder dus doe je groter voor of kleiner achter.
en met 15/46 trekt ie niet meer door dus te wijnig kracht maar dat zou toch niet mogen met zon setup
 
MembraaNN beunhaas!!
mtx-bart 15-8-2008 17:45 Print reply
Posts: 816
O wacht ik begreep dat hij dus niet hard genoeg trok.

Ja dat hij met 14/46 wel wilt optrekken en met 15/46 niet begrijp ik ook niet. Het scheelt maar 1 tandje en dat zou eigenlijk niet zo'n groot verschil moeten geven als bij jou. Weet je zeker dat hij goed is afgesteld, veel compressie enz?
 
stevoo 15-8-2008 18:00 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
O wacht ik begreep dat hij dus niet hard genoeg trok.

Ja dat hij met 14/46 wel wilt optrekken en met 15/46 niet begrijp ik ook niet. Het scheelt maar 1 tandje en dat zou eigenlijk niet zo'n groot verschil moeten geven als bij jou. Weet je zeker dat hij goed is afgesteld, veel compressie enz?


hij loopt echt perfect en start perfect meestal maar 1 keer kicken ik dacht dat het miss aan de uitlaat lag dat die 80cc uitlaat miss te weinig tegedruk geeft want al het andere is goed denk ik
 
MembraaNN beunhaas!!
Teunis 15-8-2008 19:49 Print reply

Posts: 1073
als de rest goed van je setup, dan ligt het gewoon aan je vertanding die lichter moet. mss is je uitlaat wel een optie om daar een andere voor te zoeken en als je die hebt dan kan je zwaarder
 
Thijsje 15-8-2008 20:51 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JasperHonda
[...]

voor kleiner, is harder op trekken
achter kleiner is wel harder lopen

als hij m niet in de powerband trekt, kun je m beter wat lichter vertanden, zodat hij wél in de powerband komt..

mijn mb loopt soms sneller in de 5, dan in zn 6...
*wind tegen
omdat hij t in de 6 domweg niet trekken kan.



zou wel achteraan wat veranderen *(groter)
voor 1 kleiner, is achter 3groter..


zou dus ongeveer 2 groter doen achter..



Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 15-8-2008 om 20:51 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
kenny77 15-8-2008 21:10 Print reply

Posts: 29286
Misschien is je uitlaat te hoogtoerig, voor die vertanding.
Met een 15/46 ging ik met mijn RD/DT 80km/h(met eurokit 16mm carb, en laagtoerige uitlaat.
Als ik de proma (hoogtoerig) erop zette trok hij niet meer door in de laatste versnelling.
 
Rocket Rico 15-8-2008 21:26 Print reply

Posts: 478
80cc uitlaat zou idd wel is de oorzaak kunnen zijn, Als ie goed loopt wil niet altijd zeggen dat de afstelling optimaal is. Dus ff je afstelling checken
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
stevoo 16-8-2008 11:10 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masterblasterico
80cc uitlaat zou idd wel is de oorzaak kunnen zijn, Als ie goed loopt wil niet altijd zeggen dat de afstelling optimaal is. Dus ff je afstelling checken



ik heb nog wel een lahao , maar is die hoog of laag toerig ?-
 
MembraaNN beunhaas!!
kenny77 16-8-2008 11:20 Print reply

Posts: 29286
De ronde is hoogtoerig.
 

Dit topic is 1481 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved