Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Van 70cc naar 50cc om te schouwen. Hoe het makkelijkst?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 556 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51462 - Van 70cc naar 50cc om te schouwen. ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2035 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NeonFreaky 14-8-2008 22:21 Print topicpost

Posts: 260
Goedenavond,

Ik ben Sander, nieuw op dit forum heb al een tijdje zitten kijken maar heb nu toch echt een vraag over mijn Suzuki TS.
Ik heb deze brommer een anderhalve maand geleden gekocht.
Toen ik hem kocht was de verlichting stuk (die doet het nu weer), er zit een 70cc Malossi op en de snelheids/toerenteller doen het niet.
Nu wil ik hem laten schouwen maar dan moet hij 50 lopen, en er moet een 49,9cc op.
Ik heb thuis nog een bijna compleet 50cc blok liggen maar ik heb niet zoveel verstand van dat gebeuren, dus hoe kan ik dit het beste aanpakken.
Kan ik gewoon de 70cc kop loshalen en vervangen door de 50cc kop?
Of moet ik het hele blok overzetten?
En hoe kan ik hem 50 laten lopen?
Ik heb er nu een 24mm cabarateur op zitten maar ik heb nog een 17mm liggen.
Dat is al iets wat ervoor zorgt dat hij zachter gaat maar wat kan ik nog meer doen?
En hoe maak ik de snelheids/toerenteller?

Alvast bedankt,
Sander Bakker
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers

Elco 14-8-2008 22:50 Print reply
Posts: 4527
Voor de keuring moet je gewoon je 50 cc cilinder erop zetten, wel even nieuwe pakkingen kopen bij een brommerzaak, voet en een koppaking, je kan dan het beste je 17 mm carb erop zetten en een ring in de uitlaat lassen, dan stel je hem door de juiste sproeier erin te doen af en dan kan je hem laten keuren, maar is een ander frame met kenteken niet goedkoper,

keuren is ook 135 euro he
 
NeonFreaky 14-8-2008 23:02 Print reply

Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
Voor de keuring moet je gewoon je 50 cc cilinder erop zetten, wel even nieuwe pakkingen kopen bij een brommerzaak, voet en een koppaking, je kan dan het beste je 17 mm carb erop zetten en een ring in de uitlaat lassen, dan stel je hem door de juiste sproeier erin te doen af en dan kan je hem laten keuren, maar is een ander frame met kenteken niet goedkoper,

keuren is ook 135 euro he


Ok, maar ik heb alles hier liggen een compleete 50cc snel met pakking en 17mm cab dus ik betaal alleen de schouwkosten, en een frame met kenteken is ook duur/moeilijk te vinden.
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
Hurricane 15-8-2008 0:18 Print reply

Posts: 275
gewoon mee gaan crossen met die brommer en een andere vooor op de weg kopen

Dit bericht is gewijzigd door Hurricane op 15-8-2008 om 0:19 uur.
 
rik hulkenberg 15-8-2008 0:22 Print reply

Posts: 10029
ik ben slapen
 
NeonFreaky 16-8-2008 19:36 Print reply

Posts: 260
iemand anders nog een idee?
Wegdoen of voor de cross is geen optie.
Ik wil hem houden..
Maar kan ik beter nieuw frame kopen met kenteken of laten schouwen?
Graag serieuze reacties.
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
mb-rider 16-8-2008 19:57 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NeonFreaky
iemand anders nog een idee?
Wegdoen of voor de cross is geen optie.
Ik wil hem houden..
Maar kan ik beter nieuw frame kopen met kenteken of laten schouwen?
Graag serieuze reacties.


gewoon doen wat je zelf wilt.. als jij het de moeite waard vindt om hem te schouwen dan is dat jouw mening

schouwen brengt natuurlijk wel meer nadeeltjes met zich mee..

frame kopen is alleen ff overbouwen.


Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 16-8-2008 om 19:58 uur.
 
NeonFreaky 16-8-2008 20:01 Print reply

Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
[...]


gewoon doen wat je zelf wilt.. als jij het de moeite waard vindt om hem te schouwen dan is dat jouw mening

schouwen brengt natuurlijk wel meer nadeeltjes met zich mee..

frame kopen is alleen ff overbouwen.


Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 16-8-2008 om 19:58 uur.


Maar wat is volgens jou de beste keuze?
En wat zijn de nadelen van het schouwen?
En waneer ben ik het goedkoopst uit?
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
Saknet 16-8-2008 20:11 Print reply

Posts: 10355
goedkoopst = ander frame scoren met kent

tenminste, mits je rekent dat tijd ook geld is want

als je brommer 0km op de km teller heeft staan, en niemand er met zn tengels de knipprs vanaf heeft gebeund, spiegel eraf etc, dat soort "narigheid" gaat wel een boel tijdinzitten al met al.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
steef ts70xk 16-8-2008 20:31 Print reply

Posts: 3244
heb anders nog een org cilinder voor je
 
Johann 16-8-2008 21:36 Print reply

Posts: 1273
Een ander frame is wel de beste optie, maar waarschijnlijk zijn ze niet veel meer te krijgen. Het schouwen is een risico omdat je brom 100% moet zijn, verlichting, profiel banden enz. die kleine dingetjes doen het hem.
 
NeonFreaky 17-8-2008 0:01 Print reply

Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
goedkoopst = ander frame scoren met kent

tenminste, mits je rekent dat tijd ook geld is want

als je brommer 0km op de km teller heeft staan, en niemand er met zn tengels de knipprs vanaf heeft gebeund, spiegel eraf etc, dat soort "narigheid" gaat wel een boel tijdinzitten al met al.


Km teller werkt niet eens... maar staat niet op 0 maar op 21000
knippers zitten er niet op, spiegels niet, verlichting deed het niet, geen profiel, geen originele goedgekeurde demper. Geen grootlicht, geen remlicht, geen stuurslot geen deugelijk contact.
Dus ik denk dat het dan slim is om een nieuw frame te kopen of niet

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx 50
heb anders nog een org cilinder voor je


Heb ik zelf ook nog liggen heb nog een compleet blok liggen. Dus daar gaan de kosten niet inzitten.
--------------

Weet iemand aan welke eisen hij allemaal moet voldoen om hem te kunnen keuren?
Want dan zou ik het nog kunnen overwegen want ik heb gehoord dat er geen raw op hoeft en geen remlicht?
Wie heeft er een soor lijst voor mij.

Dit bericht is gewijzigd door NeonFreaky op 17-8-2008 om 0:03 uur.
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
J.wally 17-8-2008 0:13 Print reply

Posts: 2301
ik denk rdw
 
NeonFreaky 17-8-2008 0:30 Print reply

Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J.wally
ik denk rdw


Daar kan ik dus alleen maar vage shit vinden allemaal heel onduidelijk
 
Brommerforum: Wir Leben Brommers
zwarte-beuner 17-8-2008 2:18 Print reply

Posts: 2651
gewoon een 2e tsx frame met kenteken kopen., en dan over bouwen. Of een goedkope rag tsx met kenteken en ook over bouwen alles klote meuk op 1brom douwe en die weer de duur uit trappen
 
brommerloos
Convergence 17-8-2008 8:38 Print reply

Posts: 2192
Je moet ee framemet kenteken scoren, schouwen is geen optie dan word die tsx evenduur als een2dehands senda of rieju dat is dus zonde. ) of je moet een hele mooie hebbe )
 
Project 2010 zie project Snowhite

Dit topic is 2035 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved