Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - mt5, mtx of mtx sh???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1087 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51460 - mt5, mtx of mtx sh???
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1407 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stannoman 14-8-2008 21:45 Print topicpost
Posts: 69
Hey, ik ben op zoek naar een schakelbrommer voor wanneer ik 16 ben. Ik heb een paar mooie tweedehandse mt5'en gezien, maar toen hoorde ik dat mensen klaagde over mt5. Sommige zeiden dat ik voor mtx of mtx sh moest gaan, kan iemand mij uitleggen wat er mis is met mt5 ? En waar moet ik dan voor gaan? Ik zoek dus een schakebrommer om mee naar school te rijden, 12 km heen. 12 km terug.

Dit bericht is gewijzigd door Stannoman op 14-8-2008 om 21:45 uur.
 

rabarber 14-8-2008 21:48 Print reply

Posts: 169
een honda mt is prima. alleen zijn ze vaak afgeragd. maar dat is met een mtx ook net zo goed. je kunt gewoon een mt kopen als hij gewoon goed rijdt en alles goed werkt.
 
PuchMaxiS72 14-8-2008 22:05 Print reply

Posts: 343
je kan ook voor een Suzuki TSX gaan. Ook goede brommers, versnellingkje meer dan de meeste 50cc honda blokken, en kwalitatief goed. Meningen daarover zijn nogal verdeeld hier, beide brommers hebben hun voor en nadelen.

TSX is over het algemeen wel in betere staat voor minder geld te krijgen, in mijn opzicht.
 
TSX gereviseerd
rik hulkenberg 14-8-2008 22:08 Print reply

Posts: 10029
met een goede mt is niks mis mee
orgineel zijn ze bijna niet kapot te krijgen kunnen heel erg afgeracht worden en nog blijven lopen
wegligging is wel redelijk
makkelijke techniek voor een schakelbrommer
 
Saknet 14-8-2008 22:16 Print reply

Posts: 10355
aangezien je nog weinig kaas van broms (en 2takt) lijkt te hebben gegeten,
zou ik iig iets zoeken wat zo simpel mogelijk is, indien je van plan bent al het onderhoud zelf uit te vo(g)e(l/r)en.

dus dan kom je al gauw bij mt5 aan, omdat zon ding zowat net zo simpel in elkaar zit als een puch, en er genoeg onderdelen te krijgen zijn.

mtx en sh hebben weer iets ingewikkeldere draadboom, iets wat soms dus wat meer tijd kost.

moet je voor de grap tegen die mensen zeggen dat je naar aanleiding van hun geklaag over honda een oude yamaha dt gekocht hebt uit 1980 om te restaureren

btw der zit echt heel weinig verschil in gare mts en gare mtx(sh) of wat voor brom dan ook, de meest tijdrovende mankementen kost allemaal toch wel uren aan vakwerk.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-8-2008 om 22:19 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Stannoman 15-8-2008 9:36 Print reply
Posts: 69
Oke dit helpt me echt vooruit, maar meer reacties zijn altijd welkom.
 
Gilera Gsm 15-8-2008 10:10 Print reply

Posts: 2376
Hoeveel geld heb je te besteden, en wil je leren om te sleutelen of alleen maar rijden?
 
grasmaaier89 15-8-2008 10:35 Print reply

Posts: 14412
ik zou zeggen, koop een mtx sh
kijk of alles nog goed is
dan moet je kijken naar de koppelingsplaten, benzinetoevoer, lekkages en slijtage zoals scheuren.
je hebt heel veel aan een mtx sh, want daar kan je in principe alles op leren. En als t mis gaat, kost je t geen drol wil je iets vervangen
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Thijsje 15-8-2008 20:55 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
ik zou zeggen, koop een mtx sh
kijk of alles nog goed is
dan moet je kijken naar de koppelingsplaten, benzinetoevoer, lekkages en slijtage zoals scheuren.
je hebt heel veel aan een mtx sh, want daar kan je in principe alles op leren. En als t mis gaat, kost je t geen drol wil je iets vervangen

maar dat ist zelfe bij mt en mtx hoor...


maar net wat saknet zegt,, mt is zo makkeljik te begrijpen.. als je iig wat los durft te draaien etc.

dr zijn ook zo veel onderdelen van.



Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 15-8-2008 om 20:56 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Intenso 15-8-2008 21:01 Print reply

Posts: 2922
ik zou voor een mt gaan.

veel te krijgen
alles goedkoop
erg simpel
en redelijk degelijk spul
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Stannoman 15-8-2008 21:01 Print reply
Posts: 69
Gilera Gsm Ik heb 650-700 te besteden, en ik wil het liefst een kopen die gewoon goed loopt en geen opknapper, maar ik kan begrijpen dat er door de tijd heen wel onderhoud nodig is, en ja ik ben erg dummy kan iemand bevestigen dat Thijsje gelijk heeft?
 
ToMB5 15-8-2008 21:04 Print reply

Posts: 144
Ik heb zelf een mb'tje, en die dingen zijn ook makkelijk om aan te sleutelen. MT zal dat wss ook wel zijn en dr zijn net iets meer onderdelen voor.
Je kan gewoon op internet een Werkplaatshandboek downloaden en dat helpt je vaak ook goed als je ergens aan moet sleutelen..

Ik zou dus voor een mt'tje gaan, hoewel ik mtx-sh toch iets betere uitstraling vind hebben..

Succes!
 
hilly 16-8-2008 0:19 Print reply

Posts: 227
koop iets nieuwers met die ouwe shit heb je altijd gezijk bevoorbeeld:
*derbi
*moterhispania
*gilera
*rieju

 
Woutjuh 16-8-2008 0:35 Print reply

Posts: 4422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hilly
koop iets nieuwers met die ouwe shit heb je altijd gezijk bevoorbeeld:
*derbi
*moterhispania
*gilera
*rieju


Dikke Bullshit.

Waaom zou je er altijd gezeik mee hebben dan?

Dit bericht is gewijzigd door Woutjuh op 16-8-2008 om 0:35 uur.
 
veel MT spul te koop!
Saknet 16-8-2008 0:45 Print reply

Posts: 10355
pff ik heb hier een aprilia scooter uit 2002 staan er mankeerd meer aan dan ik ooit aan mn honda van 86 heb hoeven repareren in 4 jaar tijd..
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
zwarte-beuner 16-8-2008 0:48 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hilly
koop iets nieuwers met die ouwe shit heb je altijd gezijk bevoorbeeld:
*derbi
*moterhispania
*gilera
*rieju



okay,

derbi heeft redelijk blokken maar frame is kut en achterwielager moet om de 5k worden vervangen.

Motorhispania is wel leuk inmekaar gezet, heeft een am6 blok maar de opbouw van dat ding is niet echt logische.

Gilera, is eigenlijk een goedkope derbi oude gilera's hebben zelfs een morini blok. en dat is bagher.

het enigste leuke van rieju is net zoals bij MH, het am6blok maar voorde rest zijn motorhispania en rieju net een kloon van mekaar.

Am6 is best betrouwbaar, zeker met orgi cilinder ik meende gila 2, derbi blok is net iets beter is iets meer over nagedacht vind ik zelf.

Maar als je net begin zou ik zeker voor honda gaan, maar als je alles goed onderhoud. Blijft alles rijden
 
brommerloos

Dit topic is 1407 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved