Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Terugvoeren TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 731 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51459 - Terugvoeren TSX
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1264 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PuchMaxiS72 14-8-2008 21:38 Print topicpost

Posts: 343
Iemand een idee hoe ik mijn TSX hoogstens 60 kan laten lopen, maar toch aardig wat trekkracht kan behouden?

Ligt nu 70cc op met een 22mm carbu, rijdt tegen de 95km/h, en dat vind ik veel te hard voor dagelijks gebruik, bovendien zit er weer veel politiecontrole aan te komen hier in Leiden. Heb geen zin om mijn papieren kwijt te zijn en met een boete van honderden euro's thuis te komen. Bovendien rijdt ik er zoveel op dat ik het eigenlijk beter vind om hem wat zachter te laten lopen, ook i.v.m verzekering.

50cc is dus een must, maar wat voor cillinder, standaard, snel, wat voor carburateur etc.?
 
TSX gereviseerd

mtx-motard 14-8-2008 21:40 Print reply

Posts: 14947
50 cc, wel merk, maar niet origineel

origineel uitlaatje

en 18 mm carb ofzo

 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
J_oram 14-8-2008 21:42 Print reply
Posts: 247
dan loopt die nog steeds harder als 60 hoor!
 
aprilia rs50
mtx-motard 14-8-2008 21:43 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J_oram
dan loopt die nog steeds harder als 60 hoor!


ja op je teller

en anders die setup en busje in de uitlaat lassen.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Derbi-Olaf 14-8-2008 21:43 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J_oram
dan loopt die nog steeds harder als 60 hoor!

trekvertanding erop
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
PuchMaxiS72 14-8-2008 21:45 Print reply

Posts: 343
teller klopt bijna precies. (wijkt bij 60 maar 1 à 2km af.)
50 snel met zo'n grote carburateur loopt alsnog 70 denk ik, en als je dat dan lichter vertand draai je weer overtoeren...
 
TSX gereviseerd
mtx-motard 14-8-2008 21:46 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
teller klopt bijna precies. (wijkt bij 60 maar 1 à 2km af.)
50 snel met zo'n grote carburateur loopt alsnog 70 denk ik, en als je dat dan lichter vertand draai je weer overtoeren...

grote carb heb je wel nodig voor het koppel

dus ja
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Saknet 14-8-2008 21:48 Print reply

Posts: 10355
neem gewoon een koppel uitlaat erbij die op hoge toeren niks doet

dan heb je goeie trekkracht en lage top.

door dat je dan geen hoge toeren kan maken kan je ook wel een lichtere twvhouding nemen omdat "overtoeren" (na de powerband) dan niet zo erg zijn.

ik rijd met mijn mb met een 70eurokit en 20mm die eerder 85 reed, nu 65/70 (ook met windkracht 7 tegen)

door std snel luhao uitlaat te nemen met een deuk in de eerste conus, (heb ook eentje zonder en dies veul hoogtoeriger) en zuiger zonder inlaatgaten, en hoge compressie te behouden.

iig zon 60% vd vermogensafgifte, qua nm koppel en bij welk toeren, word bepaald door je uitlaat, dus ik zou gewoon die frits overmars documenten eens lezen en een mooi pijpje naar wens berekenen voor je spulletjes als ik jou was.

het zou overigens kunnen dat je setup dan ook beter af is met andere membraanplaatjes, en een ander type bougie, maar dat is meer het bijkomende muggeziften zegmaar.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-8-2008 om 21:54 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
J_oram 14-8-2008 21:54 Print reply
Posts: 247
of als je al die moeitje niet wilt doen gewoon 50cc kopen min 13 en max 18mm kopen en dan een tuinslang/moerje of wat dan ook in je cabr doen (bij je gasnaald) zodat je niet volledig gas kan geven
 
aprilia rs50
Saknet 14-8-2008 22:00 Print reply

Posts: 10355
mja maar het is veel toffer (en potentieel veiliger/onveiliger afhankelijk van rijgedrag van persoon in kwestie) om te kunnen accelereren als een 70cctje op lage toeren maar niet harder dan 65 ofzo te gaan, terwijl je geluid zo goed als origineel is
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
J_oram 14-8-2008 22:02 Print reply
Posts: 247
jaa dat zeker, maar wel veel meer werk vooral als je speciaal een uitlaat ervoor gaat maken!
 
aprilia rs50
Tycho 14-8-2008 22:05 Print reply
Posts: 168
50cc Snel, 12MM Mikuni, en orginele uitlaat (zon X1361X) of x1366x oid

Dan loopt hij een leuke 65 eventueel 70 (ik ging er mee 61 op rollerbank komt nog 10% over heen dus 67) maar heb zelf de 68 op gps gehaalt dus. (licht aan afstelling) dan gewoon 50tands achter heb je ook nog een leuke trekkracht.

Zou iig 50cc snel nemen geen origneel anders trekt hij voor geen meter. (12mm is ook voordeling met brandstof die van mij haalt 1:25 makkelijk)


 
kees_tsx 14-8-2008 23:17 Print reply

Posts: 551
Jah, met een 50 snel, 12 mm en orgineel of proma uitlaatje moet hij toch wel 60 lopen.

En dan kun je ook nog je vertanding heel licht zetten.
 
J_oram 14-8-2008 23:31 Print reply
Posts: 247
dan loopt die toch al snel tegen de 70 aan hoor als het niet harder is, kleinere vertanding kan maar is niet heel fijn omdat je dan heel snel overtoeren maakt! en ik kan je vertellen dat rijd niet fijn, vind je cilinder uitteraad ook niet fijn!
 
aprilia rs50
StephenOtto 14-8-2008 23:33 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

trekvertanding erop


je zit er dan mee dat ie vaak hoge toeren draait... das niet goed voor je blok (bij langere afstanden)
 
KTM SX 250!!
kees_tsx 15-8-2008 12:52 Print reply

Posts: 551
Doe dan de orignele cylinder derop,
 

Dit topic is 1264 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved