Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 33

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 861 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51456 - "kleine vragen" topic - deel 33
Pagina 203 van 205
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 202, 203, 204, 205Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 82764 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 23-10-2008 19:24 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
hey,

ik wil graag wat meer gp-style van mijn tzr maken.
nu zei me maat als ik de demper inkort dat ik ook een zwaarder geluid krijg. is dat ook zo? of wordt het alleen maar feller? want dan hoeft het voor mij niet

en misschien wil ik de tailpipe verkorten.
doet dat nog iets met de prestaties?
alvast bedankt


niet aan je tailpipe/stinger kloten, daarmee vanander je de temperatuur en de vermogensband van de cilinder, zie hier wat info:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Kortere of met een grotere diameter Tailpijp.
Scheeld maximaal zoon 500 a 1000 toeren verleggen van de powerband
en zal meteen wat minder warm worden.

lengte tailpijp moet ongv tussen 0 en 0,4L liggen (hierin is L lengte van het de gehele pijp)

en diameter ligt normaal rond de 0,55D1 (hierin is D1 de diameter van het begin van de pijp)

Het beste voor je demper is om een grotere binnendiameter te hebben dan de tailpijp heeft, omdat deze anders ook als tailpijp fungeert.

dus heb je een 'opbout'demper dan kun je niks veranderen.
heb je een 'opschuif'demper is het al goed.
heb je een 'aanschuif'demper (dat 2 pijpen van dezelfde diameter met een verbindingstuk zoals een rubbertje aan elkaar worden verbonden) dan kun je beter een dikkere pijp aan de demper lassen die over de tailpijp heen schuift, en je dus een 'opschuif demper hebt


EDIT: voor wat meer begrip hiervan kun je het einde van pagina 11 en de rest van pagina 12 van http://www.2stroke-t...expansie_uitlaat.pdf doorlezen.
is niet zo lastig om te begrijpen.



kortom, gewoon je tailpijp inkorten/grotere diameter geven, dat is het makkelijks denk ik, en als het dan nog niet genoeg is kun je aan het expansie gedeelte gaan sleutelen.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-9-2008 om 9:40 uur.


bronnen:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/52214
http://www.brommerforum.nl/showtopic/52574

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 23-10-2008 om 20:32 uur.
 
just_pelmke 23-10-2008 19:25 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha rd50 mx
iemand misschien nog een idee hoe je er het beste een rem op kan bouwen want da wete we nog niet helemaal mischien word ie wel zonder rem :P


nog steeds zelfmoord :p
miss een adaptertje draaier voor een remschijf om achter op de as te zetten en een remklauwtje erop?
en dan met zo een hendel als een handrem bediemen :p
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
yamaha rd50 mx 23-10-2008 19:26 Print reply

Posts: 748
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


een anker.

lol
 
On the road again!
-simon- 23-10-2008 19:27 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


niet aan je tailpipe/stinger kloten, daarmee vanander je de temperatuur en de vermogensband van de cilinder, zie hier wat info:

[...]


bronnen:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/52214
http://www.brommerforum.nl/showtopic/52574


inkorten is toch nie zo heel erg.
doen ze volgens mij wellis vaker. en hoe kunnen ze anders zelfde pijp voor racer en sm onderlangs maken. sm heeft korte stinger meestal.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
yamaha rd50 mx 23-10-2008 19:27 Print reply

Posts: 748
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
[...]


nog steeds zelfmoord :p
miss een adaptertje draaier voor een remschijf om achter op de as te zetten en een remklauwtje erop?
en dan met zo een hendel als een handrem bediemen :p


haha er gaan heel wat uurtjes inzitte zie ik wel maarja een zelfmoord machine is wel leip :P
 
On the road again!
rubenrijst 23-10-2008 19:42 Print reply
Posts: 118
Hallo,

Maakt het nog uit wat voor blok olie ik gebruik voor mijn am6 blok. Ik weet dat het 10w40 moet zijn maar zijn er nog merken die beter zijn dan andere?


 
Harold 23-10-2008 19:46 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubenrijst
Hallo,

Maakt het nog uit wat voor blok olie ik gebruik voor mijn am6 blok. Ik weet dat het 10w40 moet zijn maar zijn er nog merken die beter zijn dan andere?




Zolang er op staat dat het geschikt is voor een natte platen koppeling (of de olie is speciaal voor motorfietsen), dan is het goed.
 
Five Speed 23-10-2008 20:18 Print reply

Posts: 286
als ik mijn brommer start schiet die hoog in zn toeren daarna zakt dat wel weer maar wat is dit ?
 
honda goedgekeurd
mb-rider 23-10-2008 20:23 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Five Speed
als ik mijn brommer start schiet die hoog in zn toeren daarna zakt dat wel weer maar wat is dit ?


dan is ie koud.. heeft met je afstelling te maken..


meteen mijn vraag.

Wie weet wat voor blok onder een Sym Jet Euro X hangt? een mina hori?
hoop alleen niet dat het een imi mina hori is..
 
Niek de Wildt 23-10-2008 20:32 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


inkorten is toch nie zo heel erg.
doen ze volgens mij wellis vaker. en hoe kunnen ze anders zelfde pijp voor racer en sm onderlangs maken. sm heeft korte stinger meestal.


Je zult er geen schade aan ondervinden (te lang daarentegen ---> hogere temp, dus kans van wel)
Veel uitlaten hebben niet een juiste stinger lengte overigens kan het zijn dat die uitlaten verder verschillen of bijv een andere diameter tailpijp hebben.
lees dit maar eens door:
http://www.2stroke-t...expansie_uitlaat.pdf
bij het einde van pagina 11 en rest van pag. 12
 
Niek de Wildt 23-10-2008 20:59 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
kan iemand met een mtx sh even voor mij zijn buddie ongeveer opmeten?
dus van voor tot achter en de breedte.
tnx


zal het straks even opmeten als ik in de garage ben, ben nu aant werk.
 
Dennis_mt5 23-10-2008 21:18 Print reply

Posts: 413
hoe kun je zien bij een derbi drd welke van de 999 je hebt?
bij mij staat het niet op de kappen
 
Geverinkje 23-10-2008 21:30 Print reply

Posts: 314
hallo,
ik heb een derbi senda sm xtreme helemaal orgineel met de prop licht opgeboord. maar nu start de brommer moeilijk. sĀ“morgens vaak 2 keer maar op school meestal 10 keer met choke. nu zeggen sommige dat als ik de prop er uithaal dat hij dan beter start, klopt dat?

groeten frank
 
jan-dx11 23-10-2008 21:34 Print reply

Posts: 4931
grotere sproeier monteren, 2 of 3 maten denk ik
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
-Bassie- 23-10-2008 21:34 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennis_mt5
hoe kun je zien bij een derbi drd welke van de 999 je hebt?
bij mij staat het niet op de kappen


bij een gewoone drd is dat niet alleen een drd limited edition

en dan staat het op je kappen.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad

Dit topic is 82764 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 203 van 205
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 202, 203, 204, 205Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved