Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 33

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 973 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51456 - "kleine vragen" topic - deel 33
Pagina 185 van 205
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 184, 185, 186 ... 203, 204, 205Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 85337 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 17-10-2008 18:57 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


licht aan je uitlaat, en instelling van de ignitech


nja, de uitlaat is opmaat door luc. ik denk dat ik voor de "race" ga, maar dan zelf een tailpipe van 2mm groter eropzet. heb ik nog niet echt over gedacht, en ja de ignitech daarmee experimenteer ik gewoon een beetje dus...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 17-10-2008 19:00 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nja, de uitlaat is opmaat door luc. ik denk dat ik voor de "race" ga, maar dan zelf een tailpipe van 2mm groter eropzet. heb ik nog niet echt over gedacht, en ja de ignitech daarmee experimenteer ik gewoon een beetje dus...


14k moet in principe geen probleem zijn lijkt me
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Sypie_Honda 17-10-2008 19:00 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf


uitlaatpoort 209.56 graden
spoelpoorten 145.38 graden
blowdown 32.09

hoeveel toeren maakt dat ongeveer? 50cc, opmaatuitlaat, Ignitech, 21mm carb..




wtf !!

209 en 145 is veels te hoog

dat gaat nooit (goed) lopen
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Derbi-Olaf 17-10-2008 19:06 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]



wtf !!

209 en 145 is veels te hoog

dat gaat nooit (goed) lopen

dan zou het on-opgehoogd 184 en 118 worden, maar dan heb ik wel een blowdown van 33
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 17-10-2008 19:08 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

dan zou het on-opgehoogd 184 en 118 worden, maar dan heb ik wel een blowdown van 33



gewoon monteren, met een blowdown van 33 is met een 6bak ook nog wel te rijden
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 17-10-2008 19:16 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



gewoon monteren, met een blowdown van 33 is met een 6bak ook nog wel te rijden

dan denk ik dat ik dat maar doe :P
verder nog tips als ik een uitlaat bij luc laat berekenen?
wat zijn de onderlinge verschillen tussen : race, cross, weggebruik enz.?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 17-10-2008 19:21 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

dan denk ik dat ik dat maar doe :P
verder nog tips als ik een uitlaat bij luc laat berekenen?
wat zijn de onderlinge verschillen tussen : race, cross, weggebruik enz.?


cross is wat meer op koppel en dus snel accelereren uit de bocht ( ietsjes laagtoeriger )
race is puur op topsnelheid en het koppel is dus minder. hoge topsnelheid ( vrij hoogtoerig )
en weggebruik ligt daar wat tussenin, hij trekt goed weg uit de bocht, maar je haalt niet alles uit je cilinder qua topsnelheid
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 17-10-2008 19:22 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


cross is wat meer op koppel en dus snel accelereren uit de bocht ( ietsjes laagtoeriger )
race is puur op topsnelheid en het koppel is dus minder. hoge topsnelheid ( vrij hoogtoerig )
en weggebruik ligt daar wat tussenin, hij trekt goed weg uit de bocht, maar je haalt niet alles uit je cilinder qua topsnelheid

dan denk ik dat ik gewoon voor weggebruik ga, aangezien mij cilindertje waarschijnlijk ook niet zo gék hoogtoerig is als al die classicracerts enzo.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 17-10-2008 19:24 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

dan denk ik dat ik gewoon voor weggebruik ga, aangezien mij cilindertje waarschijnlijk ook niet zo gék hoogtoerig is als al die classicracerts enzo.


ik zou race pakken als ik jou was. dan ga je rond de 14k halen

anders is het wel op bij 11.5k
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Joel_koningslust 17-10-2008 19:28 Print reply

Posts: 14514
is het de moeite om op am6 een tp 6e versnelling te monteren?

ze zeggen dat hij dan een 6% hogere top heeft. maar is dacht echt zo of verkoperspraat
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 17-10-2008 19:39 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
is het de moeite om op am6 een tp 6e versnelling te monteren?

ze zeggen dat hij dan een 6% hogere top heeft. maar is dacht echt zo of verkoperspraat


als dat zo is dan kun je diezelfde top ook halen met een andere eindoverbrenging.
dat is dus onzin
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Derbi-Olaf 17-10-2008 19:41 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


ik zou race pakken als ik jou was. dan ga je rond de 14k halen

anders is het wel op bij 11.5k

oke dan
maar dan wel de tailpipe net enkele millimeters dikker? of niet? aangezien ze die op hoog vermogende machinetjes wel eens te smal willen nemen?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
jimbob 17-10-2008 19:42 Print reply

Posts: 635
Je kan het wel halen met een andere eindoverbrenging, alleen zijn dan je andere versnellingen dus ook zwaarder.

Ik weet verder niks van am6 af hoor, maar ik dacht altijd dat de 6e versnelling niet veel zwaarder was dan de 5e, omdat het een soort overdrive is, maar dat je er hiermee dus een 'volwaardige' 6e versnelling krijg, waardoor je beter de hele tijd in je powerband kunt rijden.
 
Joel_koningslust 17-10-2008 19:46 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

oke dan
maar dan wel de tailpipe net enkele millimeters dikker? of niet? aangezien ze die op hoog vermogende machinetjes wel eens te smal willen nemen?


gewoon een losse tailpipe maken die er met veren tegenaan geklemd zit, dan kan je er wat mee expirimenteren
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Tombrom 17-10-2008 19:53 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kiender_MRX
[...]


Dus geen Valvoline Durablend 10W40 motorolie ???

wat dan wel ?



kan gewoon

wtf zou er voor verschil zitten tussen gewone 10w40 of 10w40 natte platen ding

niks alleen de prijs

gewoon verkoop gelul
 

Dit topic is 85337 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 185 van 205
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 184, 185, 186 ... 203, 204, 205Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved