Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1004 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51428 - honda mt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1617 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zijstandaard 13-8-2008 19:02 Print topicpost

Posts: 1117
ik wil mijn brommer wat harder laten lopen
maar ik heb al

70 cc
en 20 mm maar ik heb tandwielverhouding 12-45 wat voor verhouding zou ik kunnen doen om hem sneller te laten lopen
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt

kees_tsx 13-8-2008 19:07 Print reply

Posts: 551
een groter voortandwiel of een kleiner achtertandwiel.

Kun je dat zelf niet bedenken?
 
rik hulkenberg 13-8-2008 19:16 Print reply

Posts: 10029
er zijn heel veel mogenlijk heden om je mt harder te laten lopen
andere cilinder
andere uitlaat
andere carb
ander blok
tunen etc.
 
zijstandaard 13-8-2008 19:29 Print reply

Posts: 1117
er staat toch echt 'wat voor verhouding zou ik kunnen doen
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
rik hulkenberg 13-8-2008 19:31 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
er staat toch echt 'wat voor verhouding zou ik kunnen doen

tandwiel verhouding moet je een beetje zelf uitzoeken

top moet ongeveer aan het einde van de powerband zijn
 
Saknet 13-8-2008 19:32 Print reply

Posts: 10355
en je hebt gewoon een 4bak?

enn @ rik
als hij in het begin van de powerband wel doortrekt mar later niej dan moet je het in je afstelling zoeken

als hij helemaal niet doortrekt dan moet je lichtere vertanding

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-8-2008 om 19:33 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
- Kevin - 13-8-2008 19:32 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
er staat toch echt 'wat voor verhouding zou ik kunnen doen


Zucht....

Dan zou ik deze verhouding nemen:

17 voor en 35 achter.
 
Saknet 13-8-2008 19:34 Print reply

Posts: 10355
zet eerst maar eens een 14 of 16 voorop.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
mcdronkz 13-8-2008 19:35 Print reply

Posts: 32777
Je vraagstelling een beetje onduidelijk. Hard gaan heeft niet alleen met de topsnelheid te maken, maar ook met het accelereren. Als je wilt dat je brommer een hogere topsnelheid krijgt kun je een groter voortandwiel of een kleiner achtertandwiel monteren, zoals kees_tsx al aangeeft. Wil je harder accelereren, dan zal je een kleiner voortandwiel of een groter achtertandwiel moeten proberen.

Als je harder wilt accelereren gaat je topsnelheid omlaag, en als je een hogere topsnelheid wilt hebben gaat je acceleratie omlaag. Alhoewel, dit is alleen het geval met het veranderen van tandwielen.

Als je op de weg rijdt heb je op dit moment volgens mij een prima vertanding en zou ik extra snelheid eerder gaan zoeken in een andere cilinder of uitlaat. Mocht je dit teveel van het goede vinden dan kun je inderdaad je tandwielverhouding veranderen. Begin gewoon door je voortandwiel door een exemplaar met een tandje groter of kleiner te veranderen, dat moet al een vrij duidelijk verschil opleveren.
 
Saknet 13-8-2008 19:39 Print reply

Posts: 10355
amen, maar klein detail daarbij is dat door een oneven combinatie tandwielgroottes te nemen, je ketting minder slijt :p
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
mtx-motard 13-8-2008 19:59 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
amen, maar klein detail daarbij is dat door een oneven combinatie tandwielgroottes te nemen, je ketting minder slijt :p


daarover zijn de meningen verdeelt
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
flip_nsr_80cc 13-8-2008 22:54 Print reply

Posts: 597
mt8 blok
110cc malossi
28mm vlakschuif
110/125cc uitlaatje
binenrotor

naar een tuningbedrijf gaan

geef je fantazie de ruimte en je spaarspot een grote klap
dan kan ie heel snel worde

gewoon een honda cr (andere croser) kopen is mishcien goedkooper en verstandiger op ten duur ivm de sterjkte van het frame en de remmen en wegliging ma owkej
 
i cant spel, dus zeur niet
S1lv3r 13-8-2008 23:00 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
amen, maar klein detail daarbij is dat door een oneven combinatie tandwielgroottes te nemen, je ketting minder slijt :p


Je reinste onzin.

Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 13-8-2008 om 23:00 uur.
 
Wuisman 13-8-2008 23:08 Print reply

Posts: 408
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
amen, maar klein detail daarbij is dat door een oneven combinatie tandwielgroottes te nemen, je ketting minder slijt :p


Leg mij dat is uit,
 
Held
Saknet 13-8-2008 23:14 Print reply

Posts: 10355
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/157

hier staat het ook, en het staat niet uitgelegd.

maar het komt erop neer dat als dezelfde ketting stukje telkens om hetzelfde tandje valt, dat de gehele set minder gelijkmatig slijt

echter is het verschil te verwaarlozen bij extreme setups omdat telkens als je volgas geeft je ketting die dan meestal voor iets minder ccs bedoeld is, toch wel maximaal slijt.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-8-2008 om 23:17 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
S1lv3r 13-8-2008 23:19 Print reply

Posts: 5213
En wat als je ketting dan 1 stukje langer is, Einstein?
 

Dit topic is 1617 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved