kees_tsx |
13-8-2008 19:07 |
Posts: 551 |
een groter voortandwiel of een kleiner achtertandwiel.
Kun je dat zelf niet bedenken?
|
|
|
|
rik hulkenberg |
13-8-2008 19:16 |
Posts: 10029 |
er zijn heel veel mogenlijk heden om je mt harder te laten lopen
andere cilinder
andere uitlaat
andere carb
ander blok
tunen etc.
|
|
|
|
zijstandaard |
13-8-2008 19:29 |
Posts: 1117 |
er staat toch echt 'wat voor verhouding zou ik kunnen doen
|
|
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt |
|
rik hulkenberg |
13-8-2008 19:31 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
er staat toch echt 'wat voor verhouding zou ik kunnen doen
tandwiel verhouding moet je een beetje zelf uitzoeken
top moet ongeveer aan het einde van de powerband zijn
|
|
|
|
Saknet |
13-8-2008 19:32 |
Posts: 10355 |
en je hebt gewoon een 4bak?
enn @ rik
als hij in het begin van de powerband wel doortrekt mar later niej dan moet je het in je afstelling zoeken
als hij helemaal niet doortrekt dan moet je lichtere vertanding
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-8-2008 om 19:33 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
- Kevin - |
13-8-2008 19:32 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
er staat toch echt 'wat voor verhouding zou ik kunnen doen
Zucht....
Dan zou ik deze verhouding nemen:
17 voor en 35 achter.
|
|
|
|
Saknet |
13-8-2008 19:34 |
Posts: 10355 |
zet eerst maar eens een 14 of 16 voorop.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
mcdronkz |
13-8-2008 19:35 |
Posts: 32777 |
Je vraagstelling een beetje onduidelijk. Hard gaan heeft niet alleen met de topsnelheid te maken, maar ook met het accelereren. Als je wilt dat je brommer een hogere topsnelheid krijgt kun je een groter voortandwiel of een kleiner achtertandwiel monteren, zoals kees_tsx al aangeeft. Wil je harder accelereren, dan zal je een kleiner voortandwiel of een groter achtertandwiel moeten proberen.
Als je harder wilt accelereren gaat je topsnelheid omlaag, en als je een hogere topsnelheid wilt hebben gaat je acceleratie omlaag. Alhoewel, dit is alleen het geval met het veranderen van tandwielen.
Als je op de weg rijdt heb je op dit moment volgens mij een prima vertanding en zou ik extra snelheid eerder gaan zoeken in een andere cilinder of uitlaat. Mocht je dit teveel van het goede vinden dan kun je inderdaad je tandwielverhouding veranderen. Begin gewoon door je voortandwiel door een exemplaar met een tandje groter of kleiner te veranderen, dat moet al een vrij duidelijk verschil opleveren.
|
|
|
|
Saknet |
13-8-2008 19:39 |
Posts: 10355 |
amen, maar klein detail daarbij is dat door een oneven combinatie tandwielgroottes te nemen, je ketting minder slijt :p
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
mtx-motard |
13-8-2008 19:59 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
amen, maar klein detail daarbij is dat door een oneven combinatie tandwielgroottes te nemen, je ketting minder slijt :p
daarover zijn de meningen verdeelt
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
flip_nsr_80cc |
13-8-2008 22:54 |
Posts: 597 |
mt8 blok
110cc malossi
28mm vlakschuif
110/125cc uitlaatje
binenrotor
naar een tuningbedrijf gaan
geef je fantazie de ruimte en je spaarspot een grote klap
dan kan ie heel snel worde
gewoon een honda cr (andere croser) kopen is mishcien goedkooper en verstandiger op ten duur ivm de sterjkte van het frame en de remmen en wegliging ma owkej
|
|
i cant spel, dus zeur niet |
|
S1lv3r |
13-8-2008 23:00 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
amen, maar klein detail daarbij is dat door een oneven combinatie tandwielgroottes te nemen, je ketting minder slijt :p
Je reinste onzin.
Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 13-8-2008 om 23:00 uur.
|
|
|
|
Wuisman |
13-8-2008 23:08 |
Posts: 408 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
amen, maar klein detail daarbij is dat door een oneven combinatie tandwielgroottes te nemen, je ketting minder slijt :p
Leg mij dat is uit,
|
|
Held |
|
Saknet |
13-8-2008 23:14 |
Posts: 10355 |
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/157
hier staat het ook, en het staat niet uitgelegd.
maar het komt erop neer dat als dezelfde ketting stukje telkens om hetzelfde tandje valt, dat de gehele set minder gelijkmatig slijt
echter is het verschil te verwaarlozen bij extreme setups omdat telkens als je volgas geeft je ketting die dan meestal voor iets minder ccs bedoeld is, toch wel maximaal slijt.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-8-2008 om 23:17 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
S1lv3r |
13-8-2008 23:19 |
Posts: 5213 |
En wat als je ketting dan 1 stukje langer is, Einstein?
|
|
|
|