Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - half gas sneller dan vol

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 698 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51418 - half gas sneller dan vol
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 8005 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koekie - Administrator 13-8-2008 17:12 Print reply

Posts: 12588
Ga maar eens een rondje rijden, draai je benzinekraan dan dicht, en blijf eventjes volgas aanhouden..

Grote kans dat hij na een aantal seconden weer gewoon rijd. ( totdat je carb leeg is uiteraard)

Ik denk dat je sproeier te groot is!
 
Haaks de hoek om!
Convergence 13-8-2008 17:22 Print reply

Posts: 2192
Ik had dat wel met mijn puch toen ik volgas gaf verzoop die gewoon dus ik deed een kleine sproeier en hij liep goed.
 
Project 2010 zie project Snowhite
Erik 39 13-8-2008 17:22 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
Ga maar eens een rondje rijden, draai je benzinekraan dan dicht, en blijf eventjes volgas aanhouden..

Grote kans dat hij na een aantal seconden weer gewoon rijd. ( totdat je carb leeg is uiteraard)

Ik denk dat je sproeier te groot is!

Idd koek (Y)
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Saknet 13-8-2008 17:24 Print reply

Posts: 10355
volgas houden met benzinekraan dicht is vragen om warmlopers
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
TSX-Rider 14-8-2008 21:57 Print reply

Posts: 546
is gewoon een verkeerde afstelling van je carburateur. Als je vol gas geeft krijgt hij bij jouw dus of teveel benzine of teveel lucht. had ik ook. welke kleur is je bougie? en word je cilinder heel heet of valt dat wel mee?

 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
Markjo 14-8-2008 22:18 Print reply

Posts: 1061
te kleine sproeier....

probeer het choke verhaal maar
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
spike76 15-8-2008 14:00 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
er zijn meerdere mogelijke kleinere oorzaken, van klein naar groot:

1: je hebt geen snelgas
2: je minimale vonk (issie geel(slecht) of blauw(goed))
3: carb afstelling / valse lucht/ verstopt peut traject
4+: hij liep eerst goed, zo opeens niet meer, en je hebt om wat voor reden dan ook (zoals bvb nr.3) overmatige slijtage opgelopen ergens


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-8-2008 om 14:46 uur.

aanvulling op 2:
je kan een grotere vonk krijgen door je elektrode verder vd bougie af te zetten maar dan moet je generator het wel op kunnen brengen.
soms loopt een brommer enkel goed nadat je de puntjes elektrode precies hebt afgesteld. dit moet je heel voorzichtig doen want er mag geen breuk in de elektrode komen.
Het zou ook geen verkeerd idee zijn om eens even op de ngk website rond te neuzen naar de bougiecodes, om te voorkomen dat je nou met een bougie die eigenlijk voor een motortje is die max 49cc en 3000 toeren (snor ofzo) draait probeerd te rijden.

en schuur aub niet aan je spoelen, ik rijd al 5 jaar met een ontsteking (origineel honda uit jaren 80 dus) die het altijd even goed doet en hij heeft nog nooit een schuurpapier van dichtbij gezien. Wat je dan wel doet is kortsluiting maken, aangezien het koperdraad van een spoel normaal een laag niet-geleidende coating overheen zit, iets wat je zelf ook kunt ervaren met een multimeter en een nieuwe spoel.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-8-2008 om 14:59 uur.


1 ik heb snel gas
2 ik heb een kleine blauwe vonk
3 carb heb ik vaak schoon gemaakt/ nieuwe schuin voor me filter gekocht filter schoon gemaakt
4 ik had eerst de orgi uitlaat daarna had ik de leovince er opgezet( die trouwens niet verstop is want die is net nieuw
toen kwam het probleem


onsteking kan ik niet afstellen. voor de gene die dat nog nie wete
valse lucht lijkt me ook sterk. ik heb al een ander spruitstuk geprobeerd.

gassnaald zit volgens mij goed ik bedoel dat ik hem het zelfde als ik hem er uit heb gehaald er terug in heb gedaan.

maar als ik een keer bij iemand langs kank komen dat ik het kan laten zien
wel een beetje dicht bij. ik woon zeg maar bij den bosch in noord brabant

 
benellifan 15-8-2008 14:44 Print reply
Posts: 1553
en heb je na de nieuwe uitlaat ook opnieuw afgesteld dmv andere sproeiers enz?
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
spike76 16-8-2008 6:24 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
en heb je na de nieuwe uitlaat ook opnieuw afgesteld dmv andere sproeiers enz?


dat ben ik dus aan het proberen
maar dat maakt niks uit

 
spike76 16-8-2008 6:28 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
am6 ontsteking is niet af te stellen (derbi wel) dus dat kan het probleem niet zijn.

als ik de titel lees zonder de rest te lezen denk ik meteen aan een te kleine sproeier.
Wat doet hij als je de choke openzet (eventueel half open)

maar is het bij elk toerental zo dat als je even vol gas geeft dat hij dan vermogen verliest?
dan is het onmogelijk een ontstekings probleem aangezien die bijv bij hoge toeren kan haperen en bij lage toeren niet, maar niet bij lage toeren met half gas niet en bij vol gas wel, die ontsteking voelt echt niet hou je gasschuif staat.

dus ik ben benieuwd hoe je gasnaald zit, heb je hem wel goed in elkaar gezet?

dus clipje van de naald op middelste of 1 tje lager misschien en dan het witte ding erbovenop en dan de veer?

wat is nu je afstelling qua sproeier/naald/luchtschroef




het gaat niet om het toeren tal het gaat echt als ik gas vol doe dat hij dan minder toeren gaat draaien
 
spike76 16-8-2008 7:20 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



Als ik goed begrijp wat hij zegt, dat hij wel gwn goed toeren kan maken met half gas, dus bijv 10.000 toeren draaien met half gas, dan kan het onmogelijk een ontstekingsprobleem zijn, aangezien je ontsteking niet voelt hoe de gasschuif staat.

of deze TS bedoeld met half gas, halve toeren.



als ik half gas doe dan draait hij meer toeren dan ik vol gas doe. bij vol gas hou ie zeg maar in.

over de gasnaald. die stemt alleen tot half gas af daarna is het de hoofdsproeier die het volle gas regeld toch?

maar als ik een keer naar iemand toe kan komen. maandag of zo weet niet of jullie veel te doen hebbe. maar het liefst beerje in noorbrabant limburg ofgelderland. dan kom ik er wel met de brommer heen.
 

Dit topic is 8005 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved