Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - half gas sneller dan vol

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1048 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51418 - half gas sneller dan vol
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7966 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

spike76 13-8-2008 9:48 Print topicpost
Posts: 183
hey

ik heb nou dat als ik half gas rij sneller ben dan vol en dat merk je goed. ook als ik met half gas optrek ben ik sneller weg

ik heb een am6 blok.
17,5 mm carb
49cc cilinder( orgineel minarelli)
leovince v6 uitlaat
hij loopt rond de 80

maar je voelt echt dat hij langzamer gaat als je vol gas doet.

nou heb ik al verschillende sproeiers bougies geprobeerd
ik ben er ook achter gekomen dat mijn vonk eigenlijk minimaal is. maar hij loopt nog wel gewoon goed. en de bougie is koffiebruin. alleen de rand is zwart. nou zat ik aan te denken dat miss de bobine kapot was. maar dat weet ik niet zo zeker.

en de onsteking kan je niet afstellen of wel?
nou is mijn vraag waardoor hij bij vol gas in houd?
en hoe kan ik zorge dat die vonk sterker word?

 

jan-dx11 13-8-2008 9:50 Print reply

Posts: 4931
Ik had het met mijn rieju rr ook, op de tot happerde hij. bij mij was de bobine nog wel goed, maar was de ontsteking stuk. maar ik zou eerst een 2e handse bobine zoeken, als je geluk hebt ben je maar 5euro kwijt
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
spike76 13-8-2008 9:54 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
Ik had het met mijn rieju rr ook, op de tot happerde hij. bij mij was de bobine nog wel goed, maar was de ontsteking stuk. maar ik zou eerst een 2e handse bobine zoeken, als je geluk hebt ben je maar 5euro kwijt


dat was bij jou ook plotseling??
wat voor onsteking had je gehaald?

Dit bericht is gewijzigd door spike76 op 13-8-2008 om 9:57 uur.
 
jan-dx11 13-8-2008 10:23 Print reply

Posts: 4931
jah, ik weet geen oorzaak.
Ik heb de ontseteking van mijn andere rieju er opgezet, gewoon orginele dus.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
spike76 13-8-2008 10:29 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
jah, ik weet geen oorzaak.
Ik heb de ontseteking van mijn andere rieju er opgezet, gewoon orginele dus.


ok bedankt.
 
zwarte-beuner 13-8-2008 11:10 Print reply

Posts: 2651
probeer eerst eens een andere bougie. Ik zelf vermoed tog eerder dat het gewoon met de afstelling te maken heeft
 
brommerloos
Niek de Wildt 13-8-2008 12:41 Print reply
Posts: 7168
am6 ontsteking is niet af te stellen (derbi wel) dus dat kan het probleem niet zijn.

als ik de titel lees zonder de rest te lezen denk ik meteen aan een te kleine sproeier.
Wat doet hij als je de choke openzet (eventueel half open)

maar is het bij elk toerental zo dat als je even vol gas geeft dat hij dan vermogen verliest?
dan is het onmogelijk een ontstekings probleem aangezien die bijv bij hoge toeren kan haperen en bij lage toeren niet, maar niet bij lage toeren met half gas niet en bij vol gas wel, die ontsteking voelt echt niet hou je gasschuif staat.

dus ik ben benieuwd hoe je gasnaald zit, heb je hem wel goed in elkaar gezet?

dus clipje van de naald op middelste of 1 tje lager misschien en dan het witte ding erbovenop en dan de veer?

wat is nu je afstelling qua sproeier/naald/luchtschroef


 
Convergence 13-8-2008 13:19 Print reply

Posts: 2192
Verzuipt ie niet? ik rij met 50cc race cili met een 12mm carb. jij hebt ori en 17.5 mm
 
Project 2010 zie project Snowhite
Niek de Wildt 13-8-2008 13:50 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
Verzuipt ie niet? ik rij met 50cc race cili met een 12mm carb. jij hebt ori en 17.5 mm


gozer, je kunt gwn met een 17,5 carb op een std 50 rijden...
 
Viertakt 13-8-2008 13:56 Print reply

Posts: 3586
Dit klinkt mij eerder als een dichtgekoolde uitlaat.
 
Viertakt uber alles.
ricardo 13-8-2008 14:28 Print reply
Posts: 605
vliegwiel er ff af halen , dan de spoelen ( zijkanten dat ijzere) en vliegwiel(binnekant) opschuren tot het weer mooi blank ijzer is mits het al zo is dan ff kijken naar je bobine vaak word de vonk zwakker door roest,
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
riccardot 13-8-2008 14:32 Print reply

Posts: 1096
Bullshit van de onsteking.
Te kleine sproeier of valse lucht.



Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 13-8-2008 om 14:35 uur.
 
Saknet 13-8-2008 14:46 Print reply

Posts: 10355
er zijn meerdere mogelijke kleinere oorzaken, van klein naar groot:

1: je hebt geen snelgas
2: je minimale vonk (issie geel(slecht) of blauw(goed))
3: carb afstelling / valse lucht/ verstopt peut traject
4+: hij liep eerst goed, zo opeens niet meer, en je hebt om wat voor reden dan ook (zoals bvb nr.3) overmatige slijtage opgelopen ergens


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-8-2008 om 14:46 uur.

aanvulling op 2:
je kan een grotere vonk krijgen door je elektrode verder vd bougie af te zetten maar dan moet je generator het wel op kunnen brengen.
soms loopt een brommer enkel goed nadat je de puntjes elektrode precies hebt afgesteld. dit moet je heel voorzichtig doen want er mag geen breuk in de elektrode komen.
Het zou ook geen verkeerd idee zijn om eens even op de ngk website rond te neuzen naar de bougiecodes, om te voorkomen dat je nou met een bougie die eigenlijk voor een motortje is die max 49cc en 3000 toeren (snor ofzo) draait probeerd te rijden.

en schuur aub niet aan je spoelen, ik rijd al 5 jaar met een ontsteking (origineel honda uit jaren 80 dus) die het altijd even goed doet en hij heeft nog nooit een schuurpapier van dichtbij gezien. Wat je dan wel doet is kortsluiting maken, aangezien het koperdraad van een spoel normaal een laag niet-geleidende coating overheen zit, iets wat je zelf ook kunt ervaren met een multimeter en een nieuwe spoel.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-8-2008 om 14:59 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
RS2Racer91 13-8-2008 16:27 Print reply

Posts: 1540
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
Verzuipt ie niet? ik rij met 50cc race cili met een 12mm carb. jij hebt ori en 17.5 mm

ja ik snap t ook niet ik rij 90 met een leovince met een 12 mm carb
 
Niek de Wildt 13-8-2008 16:30 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
er zijn meerdere mogelijke kleinere oorzaken, van klein naar groot:

1: je hebt geen snelgas
2: je minimale vonk (issie geel(slecht) of blauw(goed))
3: carb afstelling / valse lucht/ verstopt peut traject
4+: hij liep eerst goed, zo opeens niet meer, en je hebt om wat voor reden dan ook (zoals bvb nr.3) overmatige slijtage opgelopen ergens


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-8-2008 om 14:46 uur.

aanvulling op 2:
je kan een grotere vonk krijgen door je elektrode verder vd bougie af te zetten maar dan moet je generator het wel op kunnen brengen.
soms loopt een brommer enkel goed nadat je de puntjes elektrode precies hebt afgesteld. dit moet je heel voorzichtig doen want er mag geen breuk in de elektrode komen.
Het zou ook geen verkeerd idee zijn om eens even op de ngk website rond te neuzen naar de bougiecodes, om te voorkomen dat je nou met een bougie die eigenlijk voor een motortje is die max 49cc en 3000 toeren (snor ofzo) draait probeerd te rijden.

en schuur aub niet aan je spoelen, ik rijd al 5 jaar met een ontsteking (origineel honda uit jaren 80 dus) die het altijd even goed doet en hij heeft nog nooit een schuurpapier van dichtbij gezien. Wat je dan wel doet is kortsluiting maken, aangezien het koperdraad van een spoel normaal een laag niet-geleidende coating overheen zit, iets wat je zelf ook kunt ervaren met een multimeter en een nieuwe spoel.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-8-2008 om 14:59 uur.



Als ik goed begrijp wat hij zegt, dat hij wel gwn goed toeren kan maken met half gas, dus bijv 10.000 toeren draaien met half gas, dan kan het onmogelijk een ontstekingsprobleem zijn, aangezien je ontsteking niet voelt hoe de gasschuif staat.

of deze TS bedoeld met half gas, halve toeren.

 
Saknet 13-8-2008 17:07 Print reply

Posts: 10355
daar geef ik je ook geen ongelijk in, maar heb je zelf wel eens met eletkrode afstanden geexperimenteerd?

ik had hetzelfde probleem dat ie volgas minder lief deed, en met kleinere elektrode afstand bij dezelfde bougie (in mijn geval) deed ie het wel beter, en ging ie ook gelijk verder door in hoge toeren, iets wat mijn toenmalige cilinder wel leuk vond, want reed gelijk harder.

ik wil niet zeggen dat dit de (al dan niet enige) oorzaak is bij TS, dat zal hij uiteindelijk toch zelf uit moeten vogelen.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 7966 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved