Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - knalle uit uitlaat honda mt 8 met 125 cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1029 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51396 - knalle uit uitlaat honda mt 8 met 1...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2378 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda cr mt 80 12-8-2008 15:48 Print topicpost
Posts: 694
hallo,

ik heb me krukas lagers in me blok vervangen toen weer alle zooi er op gezet

nouw wouw ik gan rijden komt hij hellemaal niet meer in toeren kome knalle uit de uitlaat
dus andere cdi geprobeert niks ander bobine niks onsteking vervang niks wat kan het zijn

hij liep hier voor als de brandweer

ps is de cdi van een peugeot scooter het zelfde als die van een mt

alvast bedankt
 

zijstandaard 12-8-2008 15:48 Print reply

Posts: 1117
ontsteking niet weer goed terug gezet

Dit bericht is gewijzigd door zijstandaard op 12-8-2008 om 15:49 uur.
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
honda cr mt 80 12-8-2008 15:49 Print reply
Posts: 694
onsteking heb ik met de flitser afgesteld hij schiet wel weg als ik gas geef

Dit bericht is gewijzigd door honda cr mt 80 op 12-8-2008 om 15:50 uur.
 
zijstandaard 12-8-2008 15:51 Print reply

Posts: 1117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr mt 80
onsteking heb ik met de flitser afgesteld hij schiet wel weg als ik gas geef

flitser

Dit bericht is gewijzigd door honda cr mt 80 op 12-8-2008 om 15:50 uur.


 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
spike76 12-8-2008 15:56 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
[...]




dat is ook een manier van afstellen. nauwkeuriger

miss valse lucht.

maar de vonk is dus goed?
 
honda cr mt 80 12-8-2008 15:56 Print reply
Posts: 694
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
[...]





je hebt f en t op je vliegwiel staan die moet bij het puntje van je blok kome met een flits aparaat kanje kijken of hij goed staat

je zit hem op je accu en de bougie draad
 
honda cr mt 80 12-8-2008 15:58 Print reply
Posts: 694
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spike76
[...]


dat is ook een manier van afstellen. nauwkeuriger

miss valse lucht.

maar de vonk is dus goed?



met valse lucht schiet hij in toeren

vonk is goed

anders draai ik er efen ander bougie in zit nu ngk b5hs in
mischien een b6hs er in draaie

 
ikkejw 12-8-2008 16:02 Print reply

Posts: 9886
CDI van een peugeot scooter is anders, mijn MT liep ongelofelijk kut met een scooter CDI.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
spike76 12-8-2008 16:03 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr mt 80
[...]



met valse lucht schiet hij in toeren

vonk is goed

anders draai ik er efen ander bougie in zit nu ngk b5hs in
mischien een b6hs er in draaie



wat is de kleur van de bougie?
 
Saknet 12-8-2008 16:17 Print reply

Posts: 10355
das een bougie voor een laagtoerige originele snor brommer in een mt met 125cc, ..

je zal der toch wel minstens een b8 in moeten zetten, maar je zou eigenlijk de exacte temperaturen moeten weten waarin jouw 125 opereerd en dan daar de juiste hittegraad bij zoeken, anders zou je mischien problemen kunnen krijgen met gloeiende koolaanslag en pre-ignition (voorverbranding) doordat je bougie niet aan zn zelfreinigingstemperatuur toe kan komen.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-8-2008 om 16:18 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Niek de Wildt 12-8-2008 16:21 Print reply
Posts: 7168
je weet waarschijnlijk niet eens bij welk toerental de streepjes moeten uitlijnen met stroboscoop, dus dat moet je ook niet doen, want die verplaatst samen met het toerental.

dus gwn de ouderwetse manier, of een merkteken op het carter en gronplaat gelijk zetten, zit dit er niet, dan is het waarschijnlijk helemaal helemaal 1 kant op draaien (dacht rechtsom)
 
zijstandaard 12-8-2008 16:33 Print reply

Posts: 1117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
je weet waarschijnlijk niet eens bij welk toerental de streepjes moeten uitlijnen met stroboscoop, dus dat moet je ook niet doen, want die verplaatst samen met het toerental.

dus gwn de ouderwetse manier, of een merkteken op het carter en gronplaat gelijk zetten, zit dit er niet, dan is het waarschijnlijk helemaal helemaal 1 kant op draaien (dacht rechtsom)




idd rechtsom


 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
Saknet 12-8-2008 16:38 Print reply

Posts: 10355
jah ofwel tegen de draairichting van het vliegwiel in, dan zet je hem vroeger.

hierbij moet je ervan uitgaan dat de originele merktekens stand dus optimaal is voor datzelfde blok in onopgevoerde origineel dus stand,

dat hoe hoger rpm je cilinder haalt hoe later de ontsteking moet,
maar hoe meer cc hoe vroeger hij moet.

Aangezien je een relatief laagtoerige 125cc koppel cilinder hebt op een origineel 80blok zal het in dit geval hoogstwaarschijnlijk gewoon helemaal rechtsom kunnen ja.

let wel dat bij teveel voorontsteking je krukas hoogstwaarschijnlijk gaat prefereren om niet meer vrolijk overstoorbaar en probleemloos mee te werken.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-8-2008 om 16:39 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
honda cr mt 80 12-8-2008 16:45 Print reply
Posts: 694
me onsteking staat hellemaal rechts om

maar me brommer heeft altijd goed gelopen met de 125 cc en alles er op

aan de elektra heb ik niks verandert

ik heb wel me carb hellemaal uit mekaar gehaalt en alles schoon gemaakt maar hierdoor is me vloter verandert

weet iemand hoe hij moet staan als ik hem op ze kop heb

het is een 33 mikuni van een honda cr 125

ik heb nog een b8 liche die draai ik er is in
 

Dit topic is 2378 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved