Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - honda MT bedrading

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1156 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #51393 - honda MT bedrading
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 6624 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-8-2008 16:20 Print reply

Posts: 8580
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet

veel plezier nog met je accu vervangen



Een MT heeft wel geen moderne accu...het is er nog een met dopjes, dus niet gesloten.
Ik laad mijn 12V batterij een half uurtje aan de autolader, wel niet langer...en dan is de batterij goed geladen...
Moet je wel een 12V batterij hebben.

Maar een accu laadt helemaal niet met wisselspanning...je trekt er net evenveel uit als dat je er in stopt.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Saknet 24-8-2008 4:21 Print reply

Posts: 10355
Ik zeg niet dat jij alles fout doet, maar dat jouw kennis ontoerijkend is, gezien het feit dat jji nog nooit de tank van je mt afgehad, en een draadschema bekeken hebt, heb jij namenlijk geen flauw benul waar je het over hebt?

en @ pango, jah mocht iemand die 2 spoeldraden rechtstreeks op de accu plus en min gaan zetten, dan gebeurt dat ja, maar als men 1 vd 2 draden vanaf de spoel neemt rechtstreeks en op een accu zet, en de andere vrolijk op de min, dan zou het best wel mis kunnen gaan volgens mij. of wasset nou andersom?


en nog meer @ pango,
een accu behoort geladen te worden met 10% vd capaciteit,
dus een 4ampere lood/gel accu moet met 0,4a geladen worden, voor de langste levensduur.

wat jij doet, snelladen, dat beperkt de levensduur van je accus ook aanzienlijk

en dan nog even @ topicstarter
zorg dat je een silicon gelijkrichter hebt van een honda nsr of mtx, of tomos ofzo 12v iig
zet overal 12v lampjes in, 12v claxon en 12v knipperlicht relais

op die gelijkrichter moeten 4 draden
2x wisselspanning, geel en wit vanaf spoel
massa (groen, deze moet naar je accu - toe welke niet massa mag maken met de massa van je spoel/blok)
accu + (rood)

indien op de gelijkrichter geen tekens staan om te clarificeren wat waar hoort, kan je er zelf achterkomen door je multimeter op weerstand te zetten (ohm),
deze elektronische schakeling erbij halen:
http://nl.wikipedia....ki/Bruggelijkrichter
en kijken welke polen welke stroomkringen vormen.

eigenlijk hoort achter een gelijkrichter nog een eelco om de stroom wat afte vlakken, maar bij honda vond men dat niet nodig.


-----
Echter omdat accus synoniem staan aan onderhoud word er wel eens gekozen enkel een spanningsreg. te installeren.


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-8-2008 om 5:08 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 6624 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved