Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - honda MT bedrading

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1059 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #51393 - honda MT bedrading
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

cubekid 12-8-2008 14:33 Print topicpost
Posts: 70
hallo,

Ik heb ongeveer een week geleden een honda MT gekocht.
Alleen de lampen werken zowel voor als achter niet,
ik heb allebei de lampjes al vervangen dus het licht denk ik in de bedrading

alleen die gozer heeft heel die kabelboom verziekt.

is er manier zonder dat ik een nieuwe kabelboom hoef te kopen me lampen te laten werken

ik heb verder geen aan en uitknop ofzo dus ze meoten gewoon altijd branden als me motor draait


alvast bedankt
 
Honda MT5 70cc 16mm carb mallossie powerfilter

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-8-2008 14:37 Print reply

Posts: 8579
De gele draad die uit je karter komt is de wisselspanning. Een spanningsregelaar erover en ziedaar je voeding voor je voor- en achterlicht.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
cubekid 12-8-2008 14:38 Print reply
Posts: 70
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
De gele draad die uit je karter komt is de wisselspanning. Een spanningsregelaar erover en ziedaar je voeding voor je voor- en achterlicht.



oke
wat kost zo,n spannings regelaar ongeveer?
 
Honda MT5 70cc 16mm carb mallossie powerfilter
J_oram 12-8-2008 14:40 Print reply
Posts: 247
stond onzin!

Dit bericht is gewijzigd door J_oram op 12-8-2008 om 16:37 uur.
 
aprilia rs50
cubekid 12-8-2008 14:43 Print reply
Posts: 70
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J_oram
zet er gewoon een 6 volts accu tussen je stroom is dan begrenst op 6 volt maar omdat het wisselspanning is word het 12v dus moet je er 12 volt lampjes in stoppen



hehe ja kan ook maar kep niet echt plek voor zo,n accu:P
 
Honda MT5 70cc 16mm carb mallossie powerfilter
- Han - 12-8-2008 14:45 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J_oram
zet er gewoon een 6 volts accu tussen je stroom is dan begrenst op 6 volt maar omdat het wisselspanning is word het 12v dus moet je er 12 volt lampjes in stoppen


dit klopt niet volgensmij.

Een 12 volt accu met 12 volt lampjes
 
<10.000 posts
Saknet 12-8-2008 15:41 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J_oram
zet er gewoon een 6 volts accu tussen je stroom is dan begrenst op 6 volt maar omdat het wisselspanning is word het 12v dus moet je er 12 volt lampjes in stoppen

en jij doet 2wieler techniek

btr sluit een ieder geen wisselspanning spoel / bron rechtstreeks op een accu aan

maarrrrr ontopic..
is het een oud of nieuw type kabelboom.
als je het verschil niet weet, kijk dan eerst hier maar eens (dat schema is trouwens van een oud type, staat er vreemd genoeg niet bij)
http://www.brommerfo...ledgebase/Honda/MT/9

als je dan doorbladerd naar honda mb staat daar het nieuw type.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-8-2008 om 15:54 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-8-2008 15:56 Print reply

Posts: 8579
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J_oram
zet er gewoon een 6 volts accu tussen je stroom is dan begrenst op 6 volt maar omdat het wisselspanning is word het 12v dus moet je er 12 volt lampjes in stoppen


Je kan een batterij niet laden met wisselspanning want de gemiddelde stroom is nul.
Verder zou je dan ook een gelijkrichter nodig hebben.
En een batterij heb je alleen nodig om wat lampjes te laten branden als je motor niet draait.
Wel is het zo dat de oude MT's heel weinig stroom leveren, maar wel genoeg om je voor- en achterlicht te laten branden.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
J_oram 12-8-2008 16:36 Print reply
Posts: 247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

en jij doet 2wieler techniek

btr sluit een ieder geen wisselspanning spoel / bron rechtstreeks op een accu aan

maarrrrr ontopic..
is het een oud of nieuw type kabelboom.
als je het verschil niet weet, kijk dan eerst hier maar eens (dat schema is trouwens van een oud type, staat er vreemd genoeg niet bij)
http://www.brommerfo...ledgebase/Honda/MT/9

als je dan doorbladerd naar honda mb staat daar het nieuw type.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-8-2008 om 15:54 uur.



okee sorry (A) dacht dat dat zo hoorde en nee doe geen 2 wieler techniek rik wel

Dit bericht is gewijzigd door J_oram op 12-8-2008 om 16:36 uur.
 
aprilia rs50
rik hulkenberg 12-8-2008 18:47 Print reply

Posts: 10029
orgineel begrenst de accu de lampen zodat ze niet doorfikken

idd gewoon een spanningsregelaar tussen zetten
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-8-2008 10:02 Print reply

Posts: 8579
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
orgineel begrenst de accu de lampen zodat ze niet doorfikken

idd gewoon een spanningsregelaar tussen zetten


Een accu vlakt de pieken een beetje af. Bij de oudere MT's met lichtweerstand is dat zeker wel een positief effect.
Als je een spanningsregelaar hebt, heb je al een stabiele spanning na de spanningsregelaar, dat is namelijk de functie.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
J_oram 13-8-2008 11:50 Print reply
Posts: 247
accu zwakt het ook zeker af had namelijk mijn accu gewoon op de draadboom gezet (6v) de brommer gaf eerst rond de 35 volt! toen met accu nog maar 12 en heb niks geen lichtweerstand of spanningsregelaar er tussen gezet! en die zitten er dus ook nog steeds niet tussen
 
aprilia rs50
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-8-2008 13:39 Print reply

Posts: 8579
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J_oram
accu zwakt het ook zeker af had namelijk mijn accu gewoon op de draadboom gezet (6v) de brommer gaf eerst rond de 35 volt! toen met accu nog maar 12 en heb niks geen lichtweerstand of spanningsregelaar er tussen gezet! en die zitten er dus ook nog steeds niet tussen


Als je batterij dan stuk is, of volledig geladen, fikt je verlichting door met wat pech.
Stuk gaan heb je niet zo snel met een spanningsregelaar.
Is ook makkelijker te plaatsen dan een accu.


 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
J_oram 13-8-2008 14:00 Print reply
Posts: 247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Als je batterij dan stuk is, of volledig geladen, fikt je verlichting door met wat pech.
Stuk gaan heb je niet zo snel met een spanningsregelaar.
Is ook makkelijker te plaatsen dan een accu.




klopt alleen doordat ik hem aan heb gesloten op de draadboom laat die ook weer op! dus dat probleem heb ik niet. als ik hem was zou ik ook gewoon een spanningsregelaar kopen is wel veel makkelijkerder
 
aprilia rs50
Saknet 13-8-2008 14:39 Print reply

Posts: 10355
jij zegt dat je een accu bijlaad rechtstreeks vanaf je wisselspanning bron

weetniet wat voor fancy accu jij hebt met ingebouwde "dummy" beveiliging, maar de gemiddelde accu kan daar niet echt tegen.

http://www.chemiefor...&f=68&t=6955

http://www.autokompa...en_met_Elektron.html

Quote:
Antieke laders
De andere belangrijke factor voor een verantwoord laden van de accu is de hoogte van de laadspanning. Bij het eerder aangehaalde starten van de auto met behulp van een tweede auto en startkabels kunnen bij het aansluiten en losnemen van de accupoolklemmen hoge piekspanningen ontstaan. Ook worden er nog 'antieke' acculaders gebruikt die gemaakt zijn voor de oude loodzwavelzuur accu&#8217;s met vuldoppen en met een ongeregelde karakteristiek laden. Daarbij kan de laadspanning oplopen tot 15,9V. Bij moderne gesloten accu&#8217;s mag de laadspanning echter nooit 14,4V overschrijden en daarom moet een acculader beschikken over een goede laadkarakteristiek met een precies werkende spanningsbegrenzing. Dit geldt in nog sterkere mate voor (dure) AGM- en gelaccu&#8217;s! Bij deze laatste is het trouwens raadzaam om een laadspanning van 2,35V per cel in plaats van de gebruikelijke 2,4V te gebruiken. De Elektron laders beschikken over deze mogelijkheid. Bovendien heeft Elektron zijn laders tevens beveiligd tegen verkeerd aansluiten.



veel plezier nog met je accu vervangen

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
J_oram 13-8-2008 16:14 Print reply
Posts: 247
naja kan best zijn dat ik alles fout doe maar mijn verlichting werkt nu prima op 12v zonder dat me accu kapot is gegaan, hij laat ook netjes op enzovoort!

heb hem dus gewoon aangesloten waar je normaal ook een accu aansluit bij een mt (zie draadschema) http://www.brommer-f...u1743/1064842240.gif
maar verder geen gezeik over mij want het gaat niet over mij maar over de ts
 
aprilia rs50

Dit topic is 6623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved