Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitlaat vast in uitlaatpoort

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1123 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51389 - uitlaat vast in uitlaatpoort
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2314 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kees2501 12-8-2008 13:10 Print topicpost

Posts: 522
hallo

ik probeer net bij een am6 de uitlaat eraf te halen maar die zit helemaal vast in de uitlaatpoort...

wat zou een goeie manier zijn om die los te krijgen?




 

ronaldt 12-8-2008 13:14 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees2501
hallo

ik probeer net bij een am6 de uitlaat eraf te halen maar die zit helemaal vast in de uitlaatpoort...

wat zou een goeie manier zijn om die los te krijgen?






had ik laatst ook last van. Ik heb er wd40 opgespoten en ben een boel aan het wrikken geweest. Dat wou niet echt, dus toen heb ik hem laten 'schrikken'. Doe eens een blokje houd tegen een verantwoorde plek aan en ga daar met een hamer op slaan. zo kreeg ik hem los
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
kees2501 12-8-2008 14:23 Print reply

Posts: 522
krijg um niet los... heb heletijd met hamer op zitte slaan beweegt nog geen milimeter geloof ik...
zit al wd40 op... geprobeerd te wrikke enzo.. maar ben bang dat eerder de uitlaat erges gaan scheuren dan dat ie los komt als ik kracht zet

iemand nog ander idee?
 
jan-dx11 12-8-2008 14:31 Print reply

Posts: 4931
ik heb hem afgebroken, en toen met een bijtel het laatste stuk er uit gewrikt.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
kees2501 12-8-2008 15:36 Print reply

Posts: 522
oke ja ik wil um wel heel houden eigelijk... :P

 
jan-dx11 12-8-2008 15:52 Print reply

Posts: 4931
dan is dit geen optie idd
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Tombrom 12-8-2008 15:54 Print reply

Posts: 15925
hoop wd40 of ander kruip olie dan paar goede klappen geven en niet hele tijd op één plek dus voor dan achter den links en dan rechts.

anders even warm stoken
 
Convergence 12-8-2008 16:03 Print reply

Posts: 2192
hefboom maken
 
Project 2010 zie project Snowhite
zijstandaard 12-8-2008 16:04 Print reply

Posts: 1117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
hefboom maken



hij wou zijn uitlaat heel houden
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
Saknet 12-8-2008 16:06 Print reply

Posts: 10355
warmstoken
dan zet het uit en zit ie nog vaster voor zover mijn kennis van fysica enzo gaat. als je het te warm stookt word het metaal keihard en nog makkelijk breekbaar ook.

btr ga je dan naar een slagerij en zet je de brommer in de koeling
dan krimpt et spul.

maar blokje hout zou moeten voldoen als je een alu cilinder(huis) hebt, bij een gietijzeren kan het nog wel eens erg vastroesten dan heb je niks aan multispray (wd40) maar moet je goeie kruipolie hebben. Ook daarbij zit nogal verschil in kwaliteit per merk (en soort) aangezien ze meestal hun eigen methodes tot vervaardiging hanteren, en verschillende olieen nou eenmaal voor verschillende doeleindes ontworpen zijn.

Ik zou overigens gewoon de schrikmethode hanteren en niet opgeven.


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-8-2008 om 16:07 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
jan-dx11 12-8-2008 16:10 Print reply

Posts: 4931
jah, tuurlijk wel warmstroken, dan zet hij uit, maar hij kript ook weer, dus gaat hij los zitten. maar ik zou er wel mee oppassen
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Convergence 12-8-2008 16:11 Print reply

Posts: 2192
ik kreeg mijn uitlaat ook niet onder mijn puch vandaag. ik boog hem strak naar beneden blok hout tussen cilinder en uitlaat. en toen trok ik em keihard omhoog en schoot hij er na een paar keer uit.
 
Project 2010 zie project Snowhite
spike76 12-8-2008 16:11 Print reply
Posts: 183
met een vuistje en een houte planke er uitslaan
uit eindelijk zou die dan los moeten komen anders moet je toch wat harder aan de slag gaan

maar zit het geroest of zo?


Dit bericht is gewijzigd door spike76 op 12-8-2008 om 16:15 uur.
 
Convergence 12-8-2008 16:14 Print reply

Posts: 2192
cilinder eraf schroevenuitlaat los maken en dan gewoon keihard draaien ik lees nu pas dat het am6 is.


Als je de cilinder eraf hebt heb je meer ruimte en kan je veel kracht zetten.
 
Project 2010 zie project Snowhite
Saknet 12-8-2008 16:25 Print reply

Posts: 10355
@jan-dx11 das waar ook ik dacht al ik mis iets

@convergence
Quote:
cilinder eraf schroevenuitlaat los maken en dan gewoon keihard draaien ik lees nu pas dat het am6 is.

dat is nou juist het probleem

Quote:

Als je de cilinder eraf hebt heb je meer ruimte en kan je veel kracht zetten.


krijg jij de cilinder er maar eens af met die uitlaat eraan vast, tussen je framestangen door te bungelen
met deze methode zou hij zn hele blok los moeten hangen om die cilinder en uitlaat er gezamenlijk omweg te kunnen manouvreren, en met een beetje pech zn voorvork er ook uit deels afhankelijk oft onderlangs of bovenlangs is.

btr laat je de cilinder zitten zodat je uberhaupt nog kracht kan zetten

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
kees2501 13-8-2008 0:34 Print reply

Posts: 522
cilinder er af halen is idd veel te veel werk... moet de halve brommer uit elkaar..
en het is alleen om me uitlaat weer te schuren en polijsten enz..

heb geprobeerd met wd40 en van alle kanten slaan maar ding zit echt te vast




en het gaat om een leo v6 op een dt50x dus bovelangs..
 

Dit topic is 2314 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved