mtx-bart |
12-8-2008 13:21 |
Posts: 816 |
Zeker als hij helemaal standaard is, en altijd is geweest!, dan is er iig weinig slijtage geweest.
Als je gaat kijken. Draai ff het vliegwielkapje er af en controleer de krukaslagers. Heb je miss een link dan kan ik ook ff kijken of het iets is
|
|
|
|
Arjan 2-Stroke |
12-8-2008 14:03 |
Posts: 595 |
ik zou als ik hem was voor de nsr gaan, want: honda's zijn degelijk, en sterk, en rs50's hebben am6 en willen nog wel eens stuk, en ze zijn lelijk (niet die op de gpr lijkt!)
|
|
Trekhaak FM 106.0MHz |
|
ronaldt |
12-8-2008 14:10 |
Posts: 2735 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjan 2-Stroke
ik zou als ik hem was voor de nsr gaan, want: honda's zijn degelijk, en sterk, en rs50's hebben am6 en willen nog wel eens stuk, en ze zijn lelijk (niet die op de gpr lijkt!)
lmfd. noem mij eens de nadelen van am6
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
Bennix |
12-8-2008 14:21 |
Posts: 667 |
of je neemt eem oud model rs50 die hebben am5 en een stuk mooier dan beide :P
|
|
|
|
grasmaaier89 |
12-8-2008 14:27 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
[...]
lmfd. noem mij eens de nadelen van am6
tjaa, krukas kan niks hebben als jem opvoert
alles is van plastic
schakelen is kut, dat er overal een vrij zit dus
onderdelen zijn teringduur, en origineel zekers
veel onderhoud
en ze zijn zo onbetrouwbaar als t maar zijn kan
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
ronaldt |
12-8-2008 14:31 |
Posts: 2735 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
tjaa, krukas kan niks hebben als jem opvoert
alles is van plastic
schakelen is kut, dat er overal een vrij zit dus
onderdelen zijn teringduur, en origineel zekers
veel onderhoud
en ze zijn zo onbetrouwbaar als t maar zijn kan
ik rijd anders alweer 6k probleemloze opgevoerde km's.
Schakelt overigens perfect. gwoon doortrappen.
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
jan-dx11 |
12-8-2008 14:35 |
Posts: 4931 |
alles van plastic??
schakelen is wennen, dat is waar.
onderdelen zijn niet zo goedkoop als honda mt , maar er is zeer goed aan te komen, ook 2e hands is het aanbod groot.
Betroubaar zijn ze zeker wel, waarom niet?? gewoon goed afstellen, en he gaar jaren mee
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Kevin11 |
12-8-2008 14:40 |
Posts: 121 |
maat van me had ook een rs uit 2003, dan ze krukas weer naar de donder en dan z'n wiel lagers weer. toen heb tie hem maar verkocht. en mijn mbx gekocht, die zijn niet kapot te krijgen.
|
|
|
|
jan-dx11 |
12-8-2008 14:48 |
Posts: 4931 |
ik heb nog geen problemen met mijn rieju's ondervonden.
bij een cilinder met meer dan 50cc is een andere krukas wel aan te raden idd.
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Kevin11 |
12-8-2008 14:52 |
Posts: 121 |
ja ik snap dat niet, want bij een mt of mb etc. heb ik nog nooit de krukas vervangen als er een 70 op ging en die bleven altijd lopen. een maat van me zegt dat het best te doen is een 70 of een 80 op een standaard derbi of aprilia krukas. (bij aprilia vanaf het punt dat er die piaggio blokken onder gingen dan he)
|
|
|
|
- Han - |
12-8-2008 14:56 |
Posts: 9667 |
laagtoerige 70 (dr) of laagtoerige 80 (mhr) kan wel op de ori krukas. Maar met een hoogtoerige cilinder zou ik altijd een andere krukas erin zetten
|
|
<10.000 posts |
|
Kevin11 |
12-8-2008 14:58 |
Posts: 121 |
zou je dat ook doen in een mt of mb etc.?
|
|
|
|
- Han - |
12-8-2008 15:01 |
Posts: 9667 |
Nee. Mt is ori goed genoeg. Mits er geen speling ofzo op zit. Maar met een echte snelle setup (lees: sprint) zou ik wel een prox bigend en drijfstang in knallen.
Maja dat geld voor 99% van de mt's niet
|
|
<10.000 posts |
|
xps80sm |
12-8-2008 15:24 |
Posts: 873 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
tjaa, krukas kan niks hebben als jem opvoert
alles is van plastic
schakelen is kut, dat er overal een vrij zit dus
onderdelen zijn teringduur, en origineel zekers
veel onderhoud
en ze zijn zo onbetrouwbaar als t maar zijn kan
krukas kan niks hebben??
idd maar dat is niet voor niets
in de tijd van de mt´s enzo werd er net iets minder goed gekeken naar hoe hard een brommertje wel niet kan gaan..
nu houden ze net iets meer rekening met doden en gewonden.
overal een vrij tussen.. onzin er zit alleen een vrij tussen 1 en 2 de hapering tussen 5 en 6 heeft alleen te maken met de kracht waarmee je hem erin zet aan gezien er voor de overdrive versnelling een tandwiel in een ander tandwiel wordt geschoven... maar dat snap je wss toch niet
onderdelen wijn teringduur?
je betaald naar de kwaliteit lijkt me?
std onderdelen kosten btw 2 keer niets zeker 2de hands niet..
veel onderhoud is ook vette onzin mn std blok heeft om en nabij de 15000 kilometers gelopen met 80 op de teller..
dus dat gedeelte van t onbetrouwbare zullen we ook maar uit laten?
oh nog 1 ding..
over dit hele forum vindt ik tal van nutteloze posts van jou die nergens op slaan ik heb nog niet een post gevonden waarin je eens een keer de waarheid postte.. en je tegenspraak kun je nooit goed beargumenteren.
dus doe me een lol en draai je mttje een keer uit mekaar voor je mee probeert te praten
|
|
please come rate my project:) |
|
dirtbag |
12-8-2008 17:04 |
Posts: 76 |
Lekker nuttig voor de topicstarter, al dat gezanik Honda's zijn beter, nee AM6 zijn beter... ook echt het eerste topic dat daardoor de grond in wordt geboord
Honda's zijn naar mijn weten iets betrouwbaarder, de meesten rijden nu al bijna 20 tot 30 jaar rond.
die nieuwere brommers kunnen ook betrouwbaar zijn, maar ze zijn net iets kritischer gebouwd, dit houdt in dat ze iets lichter zijn, modernere materialen en technieken gebruiken. met eenzelfde cc's en zelfde carburateur maat zullen deze ook waarschijnlijk (iets) sneller zijn
De oudere brommers zijn gewoon iets lomper / solide gebouwd.
Dit heeft als voordeel dat ze vergevensgezinder zijn dan moderne exemplaren.
Als je echt wilt opvoeren dan maakt het weinig uit of je een oude of een nieuwe neemt. Het is met allebeide mogelijk om zo hard te gaan dat je het voorwiel tegen het achterwiel kunt parkeren als je een boom of auto raakt.
Als je gewoon standaard wilt rijden, moet jij gewoon kijken wat jij mooier vindt...
Al zeggen ze hier dat een NSR 10x beter is dan RS50 maar je zou er niet dood op willen gevonden, dan moet jij een RS50 kiezen. Als jij niet met goed fatsoen kunt zitten op een RS50 maar wel op een NSR, lijkt het me onzinnig om een RS50 te kopen.
groeten, en succes met het zelf bepalen wat jij mooier en fijner vindt
db
Dit bericht is gewijzigd door dirtbag op 12-8-2008 om 17:05 uur.
|
|
|
|