Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Brommer voor en nadelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1012 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51387 - Brommer voor en nadelen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2536 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx-bart 12-8-2008 13:21 Print reply
Posts: 816
Zeker als hij helemaal standaard is, en altijd is geweest!, dan is er iig weinig slijtage geweest.

Als je gaat kijken. Draai ff het vliegwielkapje er af en controleer de krukaslagers. Heb je miss een link dan kan ik ook ff kijken of het iets is
 
Arjan 2-Stroke 12-8-2008 14:03 Print reply

Posts: 595
ik zou als ik hem was voor de nsr gaan, want: honda's zijn degelijk, en sterk, en rs50's hebben am6 en willen nog wel eens stuk, en ze zijn lelijk (niet die op de gpr lijkt!)
 
Trekhaak FM 106.0MHz
ronaldt 12-8-2008 14:10 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjan 2-Stroke
ik zou als ik hem was voor de nsr gaan, want: honda's zijn degelijk, en sterk, en rs50's hebben am6 en willen nog wel eens stuk, en ze zijn lelijk (niet die op de gpr lijkt!)


lmfd. noem mij eens de nadelen van am6
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Bennix 12-8-2008 14:21 Print reply

Posts: 667
of je neemt eem oud model rs50 die hebben am5 en een stuk mooier dan beide :P
 
grasmaaier89 12-8-2008 14:27 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
[...]


lmfd. noem mij eens de nadelen van am6




tjaa, krukas kan niks hebben als jem opvoert
alles is van plastic
schakelen is kut, dat er overal een vrij zit dus
onderdelen zijn teringduur, en origineel zekers
veel onderhoud
en ze zijn zo onbetrouwbaar als t maar zijn kan
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
ronaldt 12-8-2008 14:31 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]




tjaa, krukas kan niks hebben als jem opvoert
alles is van plastic
schakelen is kut, dat er overal een vrij zit dus
onderdelen zijn teringduur, en origineel zekers
veel onderhoud
en ze zijn zo onbetrouwbaar als t maar zijn kan


ik rijd anders alweer 6k probleemloze opgevoerde km's.
Schakelt overigens perfect. gwoon doortrappen.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
jan-dx11 12-8-2008 14:35 Print reply

Posts: 4931
alles van plastic??
schakelen is wennen, dat is waar.
onderdelen zijn niet zo goedkoop als honda mt , maar er is zeer goed aan te komen, ook 2e hands is het aanbod groot.
Betroubaar zijn ze zeker wel, waarom niet?? gewoon goed afstellen, en he gaar jaren mee
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Kevin11 12-8-2008 14:40 Print reply

Posts: 121
maat van me had ook een rs uit 2003, dan ze krukas weer naar de donder en dan z'n wiel lagers weer. toen heb tie hem maar verkocht. en mijn mbx gekocht, die zijn niet kapot te krijgen.
 
jan-dx11 12-8-2008 14:48 Print reply

Posts: 4931
ik heb nog geen problemen met mijn rieju's ondervonden.
bij een cilinder met meer dan 50cc is een andere krukas wel aan te raden idd.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Kevin11 12-8-2008 14:52 Print reply

Posts: 121
ja ik snap dat niet, want bij een mt of mb etc. heb ik nog nooit de krukas vervangen als er een 70 op ging en die bleven altijd lopen. een maat van me zegt dat het best te doen is een 70 of een 80 op een standaard derbi of aprilia krukas. (bij aprilia vanaf het punt dat er die piaggio blokken onder gingen dan he)
 
- Han - 12-8-2008 14:56 Print reply

Posts: 9667
laagtoerige 70 (dr) of laagtoerige 80 (mhr) kan wel op de ori krukas. Maar met een hoogtoerige cilinder zou ik altijd een andere krukas erin zetten
 
<10.000 posts
Kevin11 12-8-2008 14:58 Print reply

Posts: 121
zou je dat ook doen in een mt of mb etc.?
 
- Han - 12-8-2008 15:01 Print reply

Posts: 9667
Nee. Mt is ori goed genoeg. Mits er geen speling ofzo op zit. Maar met een echte snelle setup (lees: sprint) zou ik wel een prox bigend en drijfstang in knallen.

Maja dat geld voor 99% van de mt's niet
 
<10.000 posts
xps80sm 12-8-2008 15:24 Print reply

Posts: 873
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]




tjaa, krukas kan niks hebben als jem opvoert
alles is van plastic
schakelen is kut, dat er overal een vrij zit dus
onderdelen zijn teringduur, en origineel zekers
veel onderhoud
en ze zijn zo onbetrouwbaar als t maar zijn kan



krukas kan niks hebben??
idd maar dat is niet voor niets
in de tijd van de mt´s enzo werd er net iets minder goed gekeken naar hoe hard een brommertje wel niet kan gaan..
nu houden ze net iets meer rekening met doden en gewonden.

overal een vrij tussen.. onzin er zit alleen een vrij tussen 1 en 2 de hapering tussen 5 en 6 heeft alleen te maken met de kracht waarmee je hem erin zet aan gezien er voor de overdrive versnelling een tandwiel in een ander tandwiel wordt geschoven... maar dat snap je wss toch niet

onderdelen wijn teringduur?
je betaald naar de kwaliteit lijkt me?
std onderdelen kosten btw 2 keer niets zeker 2de hands niet..

veel onderhoud is ook vette onzin mn std blok heeft om en nabij de 15000 kilometers gelopen met 80 op de teller..
dus dat gedeelte van t onbetrouwbare zullen we ook maar uit laten?

oh nog 1 ding..
over dit hele forum vindt ik tal van nutteloze posts van jou die nergens op slaan ik heb nog niet een post gevonden waarin je eens een keer de waarheid postte.. en je tegenspraak kun je nooit goed beargumenteren.

dus doe me een lol en draai je mttje een keer uit mekaar voor je mee probeert te praten
 
please come rate my project:)
dirtbag 12-8-2008 17:04 Print reply
Posts: 76
Lekker nuttig voor de topicstarter, al dat gezanik Honda's zijn beter, nee AM6 zijn beter... ook echt het eerste topic dat daardoor de grond in wordt geboord




Honda's zijn naar mijn weten iets betrouwbaarder, de meesten rijden nu al bijna 20 tot 30 jaar rond.

die nieuwere brommers kunnen ook betrouwbaar zijn, maar ze zijn net iets kritischer gebouwd, dit houdt in dat ze iets lichter zijn, modernere materialen en technieken gebruiken. met eenzelfde cc's en zelfde carburateur maat zullen deze ook waarschijnlijk (iets) sneller zijn


De oudere brommers zijn gewoon iets lomper / solide gebouwd.

Dit heeft als voordeel dat ze vergevensgezinder zijn dan moderne exemplaren.

Als je echt wilt opvoeren dan maakt het weinig uit of je een oude of een nieuwe neemt. Het is met allebeide mogelijk om zo hard te gaan dat je het voorwiel tegen het achterwiel kunt parkeren als je een boom of auto raakt.

Als je gewoon standaard wilt rijden, moet jij gewoon kijken wat jij mooier vindt...

Al zeggen ze hier dat een NSR 10x beter is dan RS50 maar je zou er niet dood op willen gevonden, dan moet jij een RS50 kiezen. Als jij niet met goed fatsoen kunt zitten op een RS50 maar wel op een NSR, lijkt het me onzinnig om een RS50 te kopen.


groeten, en succes met het zelf bepalen wat jij mooier en fijner vindt

db

Dit bericht is gewijzigd door dirtbag op 12-8-2008 om 17:05 uur.
 

Dit topic is 2536 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved