ronaldt |
12-8-2008 12:01 |
Posts: 2735 |
google it. En searchfunctie van dit forum werkt óók nog eens fantastisch!
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
zijstandaard |
12-8-2008 12:01 |
Posts: 1117 |
weet je al wat voor merk en type
|
|
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt |
|
guidomtx |
12-8-2008 12:02 |
Posts: 78 |
uh benzine is duur dus koop een 6 bak brommer, is ietsjes zuiniger. en als je 4takt wil ben je nog goedkoper uit kwa benzine (d8 dat dat zuiniger was) . Wat van brommer had je op het oog dan? honda mt achtig of toch derbi/rieju dat soort spul (nieuwere dus)
|
|
- |
|
jan-dx11 |
12-8-2008 12:06 |
Posts: 4931 |
rieju power. maaruh, wat vindt je mooi, wat is je buget
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Ice Ap rs50 |
12-8-2008 12:17 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
rieju power. maaruh, wat vindt je mooi, wat is je buget
roest power
- brommer is nieuw altijd om en bij de 50cc
- alle brommers rijden ongeveer 45km/u, cossers ontgrenst: 75-85 ongeveer, racers ontgrensd 80-90.
4takt is zuiniger, en slomer dan 2takt standaard.
2takt zuipt olie, 4 takt minder.
opvoeren=kostelijk
remmen op een racer zijn meestal beter dan op een cross. net als de grip op de openbare weg. voordeel van een crosser lijkt me duidelijk.
Mijn advies: koop wat je mooi vindt en koop van een kwalitatief merk. lieft bij een dealer met garantie.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
bobboiten |
12-8-2008 12:21 |
Posts: 2771 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: coolboy3339
hey hallo,
het zit dus zo, ik ga over ong 1,5 maand een schakelbrommer halen, en nou wil ik graag alles weten over wat voor specificaties er zijn, en wat er goed of slecht aan is (bijv. cilinder inhoud van 25CC is minder snel dan 50CC en die CC's is de cilinderinhoud).
alvast bdankt
Hey,
Ik ben een vriend van Coolboy en dus antwoord ik even voor hem.
Coolboy zat te denken aan een Honda NSR of een Aprilia RS 50.
Hij koopt ze 2de hands want zijn budjet is een kleine 1000 euro.
Wat raden jullie aan en waarom.
Hij wil ook graag weten wat de alles betekend.
Bijv. als hij gaat kijken voor een brommer dan zeggen die verkopers allemaal shit over de carberateur enz. Maar hij heeft geen idee wat dat allemaal betekend. Dat wil hij dus graag weten.
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
Ice Ap rs50 |
12-8-2008 12:23 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
[...]
Hey,
Ik ben een vriend van Coolboy en dus antwoord ik even voor hem.
Coolboy zat te denken aan een Honda NSR of een Aprilia RS 50.
Hij koopt ze 2de hands want zijn budjet is een kleine 1000 euro.
Wat raden jullie aan en waarom.
Hij wil ook graag weten wat de alles betekend.
Bijv. als hij gaat kijken voor een brommer dan zeggen die verkopers allemaal shit over de carberateur enz. Maar hij heeft geen idee wat dat allemaal betekend. Dat wil hij dus graag weten.
met shit over de carb moet je enkel weten per type welke standaard is, en deze regel groter=sneller=meer verbruik=opgevoert.
Probeer een ori Aprilia rs50 te vinden, want nsr ori is niet meer te doen om die te vinden. RS'jes zijn er in overvloed. Punten om naar te kijken vind je in de FAQ dacht ik
en een rs(1999-2005) is stukken volwassener dan zo'n smalle iellige nsr. en een rs rijd stukken beter, maar verbruikt wss iets meer (standaard lukt 1:25 wel).
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 12-8-2008 om 12:26 uur.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
StephenOtto |
12-8-2008 12:51 |
Posts: 1193 |
wat je moet doen bij een brommer = het frame in de anti roest zetten
me stiefpa heeft een splinternieuwe Jog RR gehad en na 500km begon het aardig te roesten...
|
|
KTM SX 250!! |
|
-simon- |
12-8-2008 12:55 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
wat je moet doen bij een brommer = het frame in de anti roest zetten
me stiefpa heeft een splinternieuwe Jog RR gehad en na 500km begon het aardig te roesten...
dan moet hij terug gaan naar de dealer want dat moet niet kunnen.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
zijstandaard |
12-8-2008 12:56 |
Posts: 1117 |
het frame van mijn mt begint nu pas te roesten na zon 200.000 kilometer
|
|
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt |
|
bobboiten |
12-8-2008 13:02 |
Posts: 2771 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
met shit over de carb moet je enkel weten per type welke standaard is, en deze regel groter=sneller=meer verbruik=opgevoert.
Probeer een ori Aprilia rs50 te vinden, want nsr ori is niet meer te doen om die te vinden. RS'jes zijn er in overvloed. Punten om naar te kijken vind je in de FAQ dacht ik
en een rs(1999-2005) is stukken volwassener dan zo'n smalle iellige nsr. en een rs rijd stukken beter, maar verbruikt wss iets meer (standaard lukt 1:25 wel).
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 12-8-2008 om 12:26 uur.
Zijn NSR's egt zo kut dan? ik wil namelijk volgende week 1tje gaan halen. Hij is standaard.
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
Frysk |
12-8-2008 13:14 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
het frame van mijn mt begint nu pas te roesten na zon 200.000 kilometer
uhuh
ook al 20x overgespoten waarschijnlijk..
MT's roesten evengoed alleen lang zo snel niet en beetje bij beetje, de lak keilt er iig niet vanaf..
maar ik zou zoeken om een Honda NSR en die opknappen (500,- en opknappen)
motorisch origineel 80cc MBX blokje zoeken en gaan... onverwoestbaar en tuft lekker door
|
|
giggitybyte |
|
mtx-bart |
12-8-2008 13:15 |
Posts: 816 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
[...]
Zijn NSR's egt zo kut dan? ik wil namelijk volgende week 1tje gaan halen. Hij is standaard.
NSR is niet kut. Je zit juist lekker recht dus geen last van je rug en polsen en je kan ook gaan liggen als je ff hard wilt gaan.
Vaak zijn NSRs alleen niet meer standaard als je perse een standaard bromfiets wilt. Gewoon prima brommers
|
|
|
|
bobboiten |
12-8-2008 13:19 |
Posts: 2771 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
[...]
NSR is niet kut. Je zit juist lekker recht dus geen last van je rug en polsen en je kan ook gaan liggen als je ff hard wilt gaan.
Vaak zijn NSRs alleen niet meer standaard als je perse een standaard bromfiets wilt. Gewoon prima brommers
Ok dus een NSR is wel gewoon goed als eerste brommertje? Hij is 100% standaard.
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
ronaldt |
12-8-2008 13:21 |
Posts: 2735 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
[...]
Ok dus een NSR is wel gewoon goed als eerste brommertje? Hij is 100% standaard.
omg. Bedenk 1 reden waarom het niet goed zou zijn.
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|