Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Brommer voor en nadelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1001 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51387 - Brommer voor en nadelen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

LadiciuS 12-8-2008 11:55 Print topicpost

Posts: 143
hey hallo,
het zit dus zo, ik ga over ong 1,5 maand een schakelbrommer halen, en nou wil ik graag alles weten over wat voor specificaties er zijn, en wat er goed of slecht aan is (bijv. cilinder inhoud van 25CC is minder snel dan 50CC en die CC's is de cilinderinhoud).

alvast bdankt
 
Pardon, waar kan ik een powerband kopen?

ronaldt 12-8-2008 12:01 Print reply

Posts: 2735
google it. En searchfunctie van dit forum werkt óók nog eens fantastisch!
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
zijstandaard 12-8-2008 12:01 Print reply

Posts: 1117
weet je al wat voor merk en type
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
guidomtx 12-8-2008 12:02 Print reply

Posts: 78
uh benzine is duur dus koop een 6 bak brommer, is ietsjes zuiniger. en als je 4takt wil ben je nog goedkoper uit kwa benzine (d8 dat dat zuiniger was) . Wat van brommer had je op het oog dan? honda mt achtig of toch derbi/rieju dat soort spul (nieuwere dus)
 
-
jan-dx11 12-8-2008 12:06 Print reply

Posts: 4931
rieju power. maaruh, wat vindt je mooi, wat is je buget
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Ice Ap rs50 12-8-2008 12:17 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
rieju power. maaruh, wat vindt je mooi, wat is je buget


roest power

- brommer is nieuw altijd om en bij de 50cc
- alle brommers rijden ongeveer 45km/u, cossers ontgrenst: 75-85 ongeveer, racers ontgrensd 80-90.

4takt is zuiniger, en slomer dan 2takt standaard.

2takt zuipt olie, 4 takt minder.

opvoeren=kostelijk

remmen op een racer zijn meestal beter dan op een cross. net als de grip op de openbare weg. voordeel van een crosser lijkt me duidelijk.

Mijn advies: koop wat je mooi vindt en koop van een kwalitatief merk. lieft bij een dealer met garantie.
 
GTI - GTD - BMW
bobboiten 12-8-2008 12:21 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coolboy3339
hey hallo,
het zit dus zo, ik ga over ong 1,5 maand een schakelbrommer halen, en nou wil ik graag alles weten over wat voor specificaties er zijn, en wat er goed of slecht aan is (bijv. cilinder inhoud van 25CC is minder snel dan 50CC en die CC's is de cilinderinhoud).

alvast bdankt


Hey,
Ik ben een vriend van Coolboy en dus antwoord ik even voor hem.
Coolboy zat te denken aan een Honda NSR of een Aprilia RS 50.
Hij koopt ze 2de hands want zijn budjet is een kleine 1000 euro.
Wat raden jullie aan en waarom.
Hij wil ook graag weten wat de alles betekend.
Bijv. als hij gaat kijken voor een brommer dan zeggen die verkopers allemaal shit over de carberateur enz. Maar hij heeft geen idee wat dat allemaal betekend. Dat wil hij dus graag weten.
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Ice Ap rs50 12-8-2008 12:23 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
[...]


Hey,
Ik ben een vriend van Coolboy en dus antwoord ik even voor hem.
Coolboy zat te denken aan een Honda NSR of een Aprilia RS 50.
Hij koopt ze 2de hands want zijn budjet is een kleine 1000 euro.
Wat raden jullie aan en waarom.
Hij wil ook graag weten wat de alles betekend.
Bijv. als hij gaat kijken voor een brommer dan zeggen die verkopers allemaal shit over de carberateur enz. Maar hij heeft geen idee wat dat allemaal betekend. Dat wil hij dus graag weten.


met shit over de carb moet je enkel weten per type welke standaard is, en deze regel groter=sneller=meer verbruik=opgevoert.

Probeer een ori Aprilia rs50 te vinden, want nsr ori is niet meer te doen om die te vinden. RS'jes zijn er in overvloed. Punten om naar te kijken vind je in de FAQ dacht ik

en een rs(1999-2005) is stukken volwassener dan zo'n smalle iellige nsr. en een rs rijd stukken beter, maar verbruikt wss iets meer (standaard lukt 1:25 wel).

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 12-8-2008 om 12:26 uur.
 
GTI - GTD - BMW
StephenOtto 12-8-2008 12:51 Print reply

Posts: 1193
wat je moet doen bij een brommer = het frame in de anti roest zetten

me stiefpa heeft een splinternieuwe Jog RR gehad en na 500km begon het aardig te roesten...

 
KTM SX 250!!
-simon- 12-8-2008 12:55 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
wat je moet doen bij een brommer = het frame in de anti roest zetten

me stiefpa heeft een splinternieuwe Jog RR gehad en na 500km begon het aardig te roesten...



dan moet hij terug gaan naar de dealer want dat moet niet kunnen.

 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
zijstandaard 12-8-2008 12:56 Print reply

Posts: 1117
het frame van mijn mt begint nu pas te roesten na zon 200.000 kilometer
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
bobboiten 12-8-2008 13:02 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


met shit over de carb moet je enkel weten per type welke standaard is, en deze regel groter=sneller=meer verbruik=opgevoert.

Probeer een ori Aprilia rs50 te vinden, want nsr ori is niet meer te doen om die te vinden. RS'jes zijn er in overvloed. Punten om naar te kijken vind je in de FAQ dacht ik

en een rs(1999-2005) is stukken volwassener dan zo'n smalle iellige nsr. en een rs rijd stukken beter, maar verbruikt wss iets meer (standaard lukt 1:25 wel).

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 12-8-2008 om 12:26 uur.


Zijn NSR's egt zo kut dan? ik wil namelijk volgende week 1tje gaan halen. Hij is standaard.
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Frysk 12-8-2008 13:14 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
het frame van mijn mt begint nu pas te roesten na zon 200.000 kilometer



uhuh

ook al 20x overgespoten waarschijnlijk..

MT's roesten evengoed alleen lang zo snel niet en beetje bij beetje, de lak keilt er iig niet vanaf..

maar ik zou zoeken om een Honda NSR en die opknappen (500,- en opknappen)

motorisch origineel 80cc MBX blokje zoeken en gaan... onverwoestbaar en tuft lekker door
 
giggitybyte
mtx-bart 12-8-2008 13:15 Print reply
Posts: 816
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
[...]


Zijn NSR's egt zo kut dan? ik wil namelijk volgende week 1tje gaan halen. Hij is standaard.


NSR is niet kut. Je zit juist lekker recht dus geen last van je rug en polsen en je kan ook gaan liggen als je ff hard wilt gaan.

Vaak zijn NSRs alleen niet meer standaard als je perse een standaard bromfiets wilt. Gewoon prima brommers
 
bobboiten 12-8-2008 13:19 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
[...]


NSR is niet kut. Je zit juist lekker recht dus geen last van je rug en polsen en je kan ook gaan liggen als je ff hard wilt gaan.

Vaak zijn NSRs alleen niet meer standaard als je perse een standaard bromfiets wilt. Gewoon prima brommers


Ok dus een NSR is wel gewoon goed als eerste brommertje? Hij is 100% standaard.
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
ronaldt 12-8-2008 13:21 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
[...]


Ok dus een NSR is wel gewoon goed als eerste brommertje? Hij is 100% standaard.


omg. Bedenk 1 reden waarom het niet goed zou zijn.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>

Dit topic is 2539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved