Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstellen Aprilia Classic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1068 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51383 - Afstellen Aprilia Classic
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1310 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DNAx 11-8-2008 22:33 Print topicpost
Posts: 51
Jullie hebben vast wel gemerkt dat ik de laatste tijd een goed aantal vragen stel over het afstellen van mijn brommer, dit omdat het niet helemaal wil lukken. Nu wederom een probleem.

Ik heb laatst een nieuwe bougie gekocht en deze samen met een sproeier 68 in mijn brommer gedraaid. Vandaag kon ik eindelijk goed testrijden en dat heb ik dan ook gedaan. Hij leek goed te rijden, maar zodra ik stilstond wou het niet stationair draaien en moest ik gas bij blijven geven anders viel hij weg. Aanlopen ging wel zonder moeite. En ook had hij moeite om in de eerste versnelling in de powerband te komen. Als ik dan het gas losliet en weer gas gaf ging hij uiteindelijk wel, vaak moest ik dat dan wel meerdere keren doen voor hij doortrok. Als hij dan eenmaal voorbij dat probleem was reed hij wel goed weg en maakte hij ook gewoon goed overtoeren, verder geen probleem. Met schakelen viel hij aardig ver terug in toeren en moest hij weer een stuk opkomen om weer in de powerband te komen.
Toen heb ik de sproeier omgewisseld naar 70, waarna het stationair lopen geen enkel probleem meer was, dit deed hij zonder moeite. Hij ging ook gewoon weer makkelijk aan d.m.v. aanlopen. Wederom had hij moeite om de powerband in te komen, wat ook weer kon worden opgelost met gas los en dan weer gas geven en dat dan een paar keer. Dan kwam hij wederom weer goed op toeren, tot ver in overtoeren. Recrush reed nog een rondje en merkte hetzelfde. Niet goed in de eerste in de powerband kunnen komen maar daarna trok hij zeer goed door. Ook viel hij wederom redelijk ver terug in toeren bij het schakelen. Toen wou ik nog een keer proberen te rijden, maar zodra hij aanging en ik gaf gas viel hij gelijk uit. Nog een keer proberen en weer hetzelfde. Stationair maar heel zwak en dan zodra ik een beetje gas wou geven viel hij weg ipv toeren te maken. Als ik hem aanliep en dan bleef lopen liep hij redelijk stationair maar dan gaf ik weer gas en viel hij weg. Ik kon hem uiteindelijk aan krijgen d.m.v. aanlopen en dan gewoon koppeling los laten en dan een beetje gas geven terwijl ik aan het lopen was en toen uiteindelijk maakte hij wel wat toeren. Daarna heb ik niet meer geprobeerd omdat ik bang was dat het slecht was voor mijn brommer.

Ik had er een filmpje van, maar mijn cardreader pakt precies de Micro SD kaart van mijn vaders camera niet dus ik kan hem helaas niet laten zien. Weet iemand wat ik moet doen? Want het is echt heel vervelend wat ik dacht dat ik hem eindelijk goed had. Alvast bedankt.
 

mtx-bart 11-8-2008 23:10 Print reply
Posts: 816
Oke ff voor de duidelijkheid:

Wat voor brommer?
Setup?
TWV?

Dab pas zien we verder

Aprilia Classic dus..

Cilinder AM5 standaard
Carburateur / brandstof AM5 Standaard
Sproeier Dell'orto 60
Tandwiel verhouding 15/46
Uitlaat Aprilia Classic Standaard
Uitlaatdemper n.v.t.
Luchtfilter AM5 standaard

Dit bericht is gewijzigd door mtx-bart op 11-8-2008 om 23:12 uur.

Dit bericht is gewijzigd door mtx-bart op 11-8-2008 om 23:13 uur.
 
koekie - Administrator 11-8-2008 23:12 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
Oke ff voor de duidelijkheid:

Wat voor brommer?
Setup?
TWV?

Dab pas zien we verder



Check topic titel en profile..

http://www.brommerfo...ofile/voertuig/11798

een beetje zoekwerk is er tegenwoordig ook niet meer bij he


Oke, hij had het wel ff kunnen vermelden ja, alleen jij reageerd ook erg Lame..
 
Haaks de hoek om!
mtx-bart 11-8-2008 23:14 Print reply
Posts: 816
heb 't net opgezocht idd zie de wijziging..

Draai de stationair schroef eens een stukkie verder in, miss helpt dit.
Probeer ook eens een wat grotere sproeier, 80 ofzo. En kijk naar de bougie als je een stukje kan rijden.
 
DNAx 11-8-2008 23:51 Print reply
Posts: 51
Ben inderdaad de setup vergeten.
Aprilia Classic
Cilinder: Gilardoni 1 50cc snel
AM4 blok
14m Carb
Twv 15/46

Vorige info klopte niet helemaal meer. Ga het gelijk even aanpassen.

En de stationair schroef draaien helpt niet, dat heb ik al geprobeerd.
 
ToMB5 12-8-2008 0:35 Print reply

Posts: 144
Probeer es om je gasnaald eentje hoger te zetten.. Daar kan t aan liggen..
 
DNAx 12-8-2008 0:50 Print reply
Posts: 51
Ik heb geen gasnaald en ook geen luchtschroef. Deze zitten niet op/in mijn carb. Heb namelijk een gasschuif. En ook een stationairschroef, maar dat heeft niets te maken met hoe die loopt.
 
Woutjuh 12-8-2008 1:59 Print reply

Posts: 4422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DNAx
Ik heb geen gasnaald en ook geen luchtschroef. Deze zitten niet op/in mijn carb. Heb namelijk een gasschuif. En ook een stationairschroef, maar dat heeft niets te maken met hoe die loopt.

Dat pennetje dat onder uit je gasschuif komt, is die naald, en als je dat clipje aan de bovenkant verzet, kun je kijken of die het beter doet.
 
veel MT spul te koop!
DNAx 12-8-2008 10:18 Print reply
Posts: 51
Deze discussie heb ik hier al eens eerder gehad, maar ik heb echt geen gasnaald. Ik weet hoe dat eruit ziet en ik heb het echt niet.
 

Dit topic is 1310 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved