Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Oliepomp AM6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 910 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51371 - Oliepomp AM6
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Convergence 11-8-2008 19:56 Print reply

Posts: 2192
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roel DT50x
als je hem toch niet gebruikt kun je hem ernet zo goed helemaal afhalen, tankje eraf en pompje eraf scheelt allemaal gewicht
en dan gewoon het slangetje bij je carb afknijpen ziet alles er ook weer een beetje overzichtelijker uit

edit:
als je hem er helemaal afhaalt moet je wel even een plaatje maken voor op dat tandwieltje, anders lekt er olie langs (uit ervaring )

Dit bericht is gewijzigd door Roel DT50x op 11-8-2008 om 18:30 uur.


Kijk dat bedoel ik wat jij zegt ja. Maar dan heb ik 1 probleem. er zit een tandwiel in de binnenkant, naja 3 2 gele en 1 witte. als het goed is moet daar ook iets van uit. dus ik laat hem gewoon zitte en gebruik hem eerst nog maar. Heb net de kapjes even gespoten dus ziet er wel weer tof uit.

 
Project 2010 zie project Snowhite
jan-dx11 11-8-2008 20:14 Print reply

Posts: 4931
gwoon dei twee boutje los maken, slanetje er af, gaskabeltje er af, en gewoon een enkele universele. afdekkapje maken, kan ik mischien ook wel ff voor je doen, en dan gewoon 1 op 50 tanken.


 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
zijstandaard 11-8-2008 20:21 Print reply

Posts: 1117
je kunt ook een propje zwart papier in het gaatje doen zie je niks van
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
jan-dx11 11-8-2008 20:24 Print reply

Posts: 4931



 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Thijsje 11-8-2008 20:28 Print reply

Posts: 1687
beter haal je intern dat tandwieletje eruit, die dat pompje aandrijft, laat je het pompje zitten, dus altijd goed dicht. van het pompje kun je gewoon de slangetjes erafhalen..

je kunt ook gewoon een kurk in het gat slaan, en dan glad afslagen met het blok...

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
- Kevin - 11-8-2008 20:30 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
beter haal je intern dat tandwieletje eruit, die dat pompje aandrijft, laat je het pompje zitten, dus altijd goed dicht. van het pompje kun je gewoon de slangetjes erafhalen..

je kunt ook gewoon een kurk in het gat slaan, en dan glad afslagen met het blok...



Beter is nog, pomp eraf. Niet zo moeilijk doen als jan-dx11, maar gewoon dit bestellen:

http://www.josdijkma...d&productId=5627

en ook je tandwielen uit je blok halen, maar eigenlijk is het niet echt nodig om persee meer te gaan mixen. Je brommer is niet heel erg opgevoerd en de top maakt niet uit, die is misschien wel 100 km/h maar hij maakt niet onwijs veel toeren ofzo.
 
Henk-88 11-8-2008 20:37 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
Hallo ik ben van plan nu op mengsmering te gaan rijden.

Moet ik mijn hele oliepomp er nu afhalen? of gewoon dat gaskabeltje los koppelen en dan is het ook goed?





Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
dus ik laat hem gewoon zitte en gebruik hem eerst nog maar. Heb net de kapjes even gespoten dus ziet er wel weer tof uit.




In tweeëneenhalf uur van gedachten veranderd?

En de kapjes gespoten?


En (voor de meelezers) als je maar 100 gaat kun je gerust 1:50 smeren met TTS.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
jan-dx11 11-8-2008 20:42 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Beter is nog, pomp eraf. Niet zo moeilijk doen als jan-dx11, maar gewoon dit bestellen:

http://www.josdijkma...d&productId=5627

en ook je tandwielen uit je blok halen, maar eigenlijk is het niet echt nodig om persee meer te gaan mixen. Je brommer is niet heel erg opgevoerd en de top maakt niet uit, die is misschien wel 100 km/h maar hij maakt niet onwijs veel toeren ofzo.



ik doe het voor de helft als jos dijman
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
- Kevin - 11-8-2008 20:52 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
En (voor de meelezers) als je maar 100 gaat kun je gerust 1:50 smeren met TTS.


Zoals ik al zei dus .

Ik smeer trouwens niet met Castrol TTS met mijn MT8 maar met olie van de Esso, Esso 2takt special: Volsynthetische 2takt olie met hoogpresterende kwaliteiten, prima spul, het doet niet onder aan de TTS en is 9 euro de liter.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
ik doe het voor de helft als jos dijman


Maar wel 4 keer zo beun, dus echt veel schiet je er niet mee op .

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 11-8-2008 om 21:00 uur.
 
jan-dx11 11-8-2008 20:59 Print reply

Posts: 4931
ik doe het met eurol tts van schaaf, 4 euro per liter
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Thijsje 11-8-2008 21:10 Print reply

Posts: 1687
brommix van esso..
kun je mengverhouding instellen..

brommer rijd dr goed op, nooit problemem mee gehad ofzo...
rij wel veel in hoge toeren.

doe meestal op 1.50 en dan cm terug,, dus iets van 1.45 ongeveer..



 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

Dit topic is 5049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved