Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - harder optrekken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 999 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51354 - harder optrekken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kirill 10-8-2008 22:12 Print topicpost

Posts: 77
Hallo allemaal,
Ik wil harder optrekken.

Set up(honda monkey) 70cc alu stalen wand
honda 70 kop
Honda zuiger
twv 16-28
walbro 20mm
6 volt vervroegd vliegwiel
race nokkenas

Top ligt rond de 90 en ik zoek niet naar het varanderen van me t.w.v iets meer technisch graag!!


 

just_pelmke 10-8-2008 22:23 Print reply

Posts: 1349
zwaardere veertjes in de koppeling?
k heb geen ervaring met monkeys , eig alleen met 2 takt.
mr gewoon zorgen dat ie in hogere toeren zit voor de koppeling pakt dat helpt
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
kirill 10-8-2008 22:25 Print reply

Posts: 77
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
zwaardere veertjes in de koppeling?
k heb geen ervaring met monkeys , eig alleen met 2 takt.
mr gewoon zorgen dat ie in hogere toeren zit voor de koppeling pakt dat helpt


viertakt werkt anders Ik kan wel veertjes vervangen maar doe zullen er alleen voor zorgen dat me koppeling minder slipt en sneller en strakker pakt.
 
just_pelmke 10-8-2008 22:27 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kirill
[...]


viertakt werkt anders Ik kan wel veertjes vervangen maar doe zullen er alleen voor zorgen dat me koppeling minder slipt en sneller en strakker pakt.


k.
k weet niet of veel mense hier ervaring hebben met 4 takt.

 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Viertakt 10-8-2008 22:29 Print reply

Posts: 3586
Een 24mm carbje wil wel op een 70cc met 70cc kop. Liefst eentje die origineel keihin/mikuni is.

Hoe groot is de inlaatpoort in diameter? En je spruitstuk?
En wat is de diameter van je uitlaatbocht?

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 10-8-2008 om 22:30 uur.
 
Viertakt uber alles.
kirill 10-8-2008 22:29 Print reply

Posts: 77
naja kan het proberen toch
 
kirill 10-8-2008 22:30 Print reply

Posts: 77
ja me inlaat is 22 mm dus het zou wel kunnen ik ga is op zoek. Nog meer ideeën??
 
Viertakt 10-8-2008 22:32 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kirill
ja me inlaat is 22 mm dus het zou wel kunnen ik ga is op zoek. Nog meer ideeën??


Binnendiameter van je uitlaatbocht?
Anders een 125cc blokje oid scoren.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 10-8-2008 om 22:33 uur.
 
Viertakt uber alles.
kirill 10-8-2008 22:35 Print reply

Posts: 77
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Binnendiameter van je uitlaatbocht?
Anders een 125cc blokje oid scoren.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 10-8-2008 om 22:33 uur.


haaaa neej ben gek maar 125cc is té. Wat bedoel je met me uitlaatbocht diameter? Hoe breder hoe beter??

 
.puch_chopper 10-8-2008 22:37 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kirill
[...]


haaaa neej ben gek maar 125cc is té. Wat bedoel je met me uitlaatbocht diameter? Hoe breder hoe beter??



125cc bami is nogniet vooruit te branden hoor
 
Viertakt 10-8-2008 22:37 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kirill
[...]


haaaa neej ben gek maar 125cc is té. Wat bedoel je met me uitlaatbocht diameter? Hoe breder hoe beter??




Nee, het is niet zo hoe breder hoe beter, maar als je nu bijvoorbeeld een te nauwe bocht zou hebben, zan zou hem dat iets kunnen knijpen.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]


125cc bami is nogniet vooruit te branden hoor

Ori niet, maar ze zijn wel snel te krijgen. Iig sneller dan een 70er. Maarja, daar zit een prijskaartje aan.

Wat betreft deze setup, een 22mm carbje, dan houd het eigenlijk wel op. Of je moet grote plannen hebben en de kop uitvresen ofzo, grotere kleppen er in zetten (zijn wel verkrijgbaar), maar dat gaat allemaal wel heel ver.


Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 10-8-2008 om 22:39 uur.
 
Viertakt uber alles.
kirill 10-8-2008 22:43 Print reply

Posts: 77
jep klopt denk dat ik het wel gehad heb met opvoeren. verder dan 70 ga ik niet. Ook omdat ik niet weer een nieuwe cil ga kopen. En uitboren enzo gaat me iets te ver en dan moet je weer gaan kutten met kleppen enzo.
 
spike76 11-8-2008 14:12 Print reply
Posts: 183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kirill
jep klopt denk dat ik het wel gehad heb met opvoeren. verder dan 70 ga ik niet. Ook omdat ik niet weer een nieuwe cil ga kopen. En uitboren enzo gaat me iets te ver en dan moet je weer gaan kutten met kleppen enzo.


als je het makkelijk wil houden moet je gewoon een andere t.w.v doen want 16-28 is echt alleen voor de top.

het is ook nog makkelijk en niet duur.
 
MrOi 11-8-2008 14:16 Print reply

Posts: 3110
Zijn er geen mooie nokkenasjes te krijgen voor die dingen?
 
XT Supermotard For Sale!
kirill 11-8-2008 14:43 Print reply

Posts: 77
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spike76
[...]


als je het makkelijk wil houden moet je gewoon een andere t.w.v doen want 16-28 is echt alleen voor de top.

het is ook nog makkelijk en niet duur.


Eerste topic...

 

Dit topic is 748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved