De Schout |
9-8-2008 19:44 |
Posts: 5327 |
ik zou er persoonlijk niet iets minder uithalen in de hoogte. 3,5 a 4mm max, blowdown beetje laag houden voor zo'n ding. en vorm iets minder vierkant. onder iets smaller laten. en 30 breed zou ik eigelijk ook niet doen.. mm of 28 ofzo eerder. beter eerst altijd voorzichtig beginnen dan ineens te veel weghalen he
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
tomtomgo |
9-8-2008 21:17 |
Posts: 455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
ik zou er persoonlijk niet iets minder uithalen in de hoogte. 3,5 a 4mm max, blowdown beetje laag houden voor zo'n ding. en vorm iets minder vierkant. onder iets smaller laten. en 30 breed zou ik eigelijk ook niet doen.. mm of 28 ofzo eerder. beter eerst altijd voorzichtig beginnen dan ineens te veel weghalen he
jah je hebt gelijk.
ik ben begonnen met wat SOBW poortmapjes van een NSR te bekijken omdat die dezelfde cilinder hebben.
en daar ben ik zon beetje tusenin gaan zitten met mn maten
|
|
bitter schuin dr in als recht dr neffe |
|
tomtomgo |
9-8-2008 22:04 |
Posts: 455 |
moet ik mn eigen zorgen maken over de zuigerslotjes waar de zuigerveren tegen zitten ,dat die niet in een poort schieten ofzo?
|
|
bitter schuin dr in als recht dr neffe |
|
-simon- |
9-8-2008 22:07 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tomtomgo
moet ik mn eigen zorgen maken over de zuigerslotjes waar de zuigerveren tegen zitten ,dat die niet in een poort schieten ofzo?
er rekening mee houden kan nooit geen kwaad dus ik zou wel ff kijken waar ze komen.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
kenny77 |
9-8-2008 23:59 |
Posts: 29286 |
Zoals je je uitlaatpoort nu hebt getekend lijkt hij me te breed, hij komt tegen je spoelpoort aan. (ik weet niet of je het nouw presies goed hebt afgetekend?)
Als je iets aan je inlaat wilt veranderen, dan zou ik het zo maken als de snelle versie die heeft er nog een extra poortje bij, boven de 2 lange dunne poortjes.
|
|
|
|
tomtomgo |
10-8-2008 8:42 |
Posts: 455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zoals je je uitlaatpoort nu hebt getekend lijkt hij me te breed, hij komt tegen je spoelpoort aan. (ik weet niet of je het nouw presies goed hebt afgetekend?)
Als je iets aan je inlaat wilt veranderen, dan zou ik het zo maken als de snelle versie die heeft er nog een extra poortje bij, boven de 2 lange dunne poortjes.
jah het klopt dat dat hij de inlaatpoort bijna raakt omdat ik dit zomaar gouw heb gemaakt.
heb je het over de belgische GE2 of een GT4 ?(met die extra inlaatpoort boven de lange smalle inlaatpoortjes)
|
|
bitter schuin dr in als recht dr neffe |
|
tomtomgo |
20-8-2008 22:55 |
Posts: 455 |
ik ben weer tevreden.
nu heeft mn mtx een vrij hoge powerband die ongeveer bij 7500 tpm begint en vrij krachtig is.
|
|
bitter schuin dr in als recht dr neffe |
|
kenny77 |
20-8-2008 22:59 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
mtx-motard |
20-8-2008 23:00 |
Posts: 14947 |
techno uitlaat is ook niet alles
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
grasmaaier89 |
20-8-2008 23:07 |
Posts: 14412 |
proma of een homoet zou wat beter doen
en als je de kennis/budget voor hebt, opmaatje
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
mtx-motard |
20-8-2008 23:09 |
Posts: 14947 |
idd mooie homoet eronder
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
grasmaaier89 |
20-8-2008 23:12 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
idd mooie homoet eronder
uhu, je cilinder gaat toch veel meer toeren janken
ken je net zo goed een snelle auspuf eronder gooien
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
mtx-motard |
20-8-2008 23:14 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
uhu, je cilinder gaat toch veel meer toeren janken
ken je net zo goed een snelle auspuf eronder gooien
nouja homoet staat voor kwaliteit, zo'n techno ofzo is gewoon imitatie troep.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
grasmaaier89 |
20-8-2008 23:17 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
nouja homoet staat voor kwaliteit, zo'n techno ofzo is gewoon imitatie troep.
uhu, homoet is idd kwaliteit. Liet een puch mv50 65cc uit t jaar middeleeuwen 10km/h lopen hele goeie uitlaten zijn dat alleen de krukas was niet al te vrolijk ermee, brak in 2en en zuiger ook. Hele goeie en krachtige uitlaatjes zijn dat dus
een Honda krukas meot dat makkelijk kunnen hebben dus
edit: zelf een techno gehad zijn echt kut dingen
Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 20-8-2008 om 23:18 uur.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
tomtomgo |
22-8-2008 1:15 |
Posts: 455 |
ik heb strakt een warmloper gehad.
ik reed op mn brommer en ineens merkte ik dat hij zn powerband niet meer haalde dus ik dacht (nee kut he een vastloper).
en jaa hoor de cilinder maakte steeds minder toeren en ineens TJOEK sloeg mn zuiger vast in mn cilinder.
ik was bij ons in de straat dus ik hol naar huis met mn brommer en onder weg probeer ik hem aan te duwen in zn versnelling.
het ging nog ook de zuiger was weer los en de brommer liep weer ik ben toen in heel lage toern op huis aan gereden en toen naar een feest gegaan.
na de rand nog ff gekickt dat ik zeker wist dat hij niet vast zat.
morgen de schade opnemen mn cilinder eraf halen, verwacht dat de schade mee valt omdat hij nog zat compressie heeft en nog altijd loopt.
(de reden van de vast loper is hoogst waarschijnlijk een te kleine sproeier,waardoor hij te weinig smeering kreeg ,stomme fout van mij)
|
|
bitter schuin dr in als recht dr neffe |
|