Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mtx sh cilinder licht bewerken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 937 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51323 - mtx sh cilinder licht bewerken
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2059 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tomtomgo 9-8-2008 19:23 Print topicpost

Posts: 455
hallo

ik wil iets meer kracht boven in krijgen zodat het wat prettiger rijd met mijn techno onderlangse uitlaat met een powerband van 8000 tot 10500.

maar met de poorten zoals nu kom ik niet eens in zn powerband dus.

ik had bedacht mn uitlaatpoort 4,5 mm te verbreden en 4,5mm te verhogen.
wat denken jullie ervan?

zal ik ook iets aan mn inlaatpoorten doen?



hier heb ik gouw een poortmapje gemaakt met de uitlaat erin bewerkt zoals ik het wil(niet super extreem ,maar das ook net niet de bedoeling).


 
bitter schuin dr in als recht dr neffe

De Schout 9-8-2008 19:44 Print reply
Posts: 5327
ik zou er persoonlijk niet iets minder uithalen in de hoogte. 3,5 a 4mm max, blowdown beetje laag houden voor zo'n ding. en vorm iets minder vierkant. onder iets smaller laten. en 30 breed zou ik eigelijk ook niet doen.. mm of 28 ofzo eerder. beter eerst altijd voorzichtig beginnen dan ineens te veel weghalen he
 
tune tweak fiddle bang bummer
tomtomgo 9-8-2008 21:17 Print reply

Posts: 455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
ik zou er persoonlijk niet iets minder uithalen in de hoogte. 3,5 a 4mm max, blowdown beetje laag houden voor zo'n ding. en vorm iets minder vierkant. onder iets smaller laten. en 30 breed zou ik eigelijk ook niet doen.. mm of 28 ofzo eerder. beter eerst altijd voorzichtig beginnen dan ineens te veel weghalen he



jah je hebt gelijk.
ik ben begonnen met wat SOBW poortmapjes van een NSR te bekijken omdat die dezelfde cilinder hebben.
en daar ben ik zon beetje tusenin gaan zitten met mn maten
 
bitter schuin dr in als recht dr neffe
tomtomgo 9-8-2008 22:04 Print reply

Posts: 455
moet ik mn eigen zorgen maken over de zuigerslotjes waar de zuigerveren tegen zitten ,dat die niet in een poort schieten ofzo?
 
bitter schuin dr in als recht dr neffe
-simon- 9-8-2008 22:07 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomtomgo
moet ik mn eigen zorgen maken over de zuigerslotjes waar de zuigerveren tegen zitten ,dat die niet in een poort schieten ofzo?


er rekening mee houden kan nooit geen kwaad dus ik zou wel ff kijken waar ze komen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
kenny77 9-8-2008 23:59 Print reply

Posts: 29286
Zoals je je uitlaatpoort nu hebt getekend lijkt hij me te breed, hij komt tegen je spoelpoort aan. (ik weet niet of je het nouw presies goed hebt afgetekend?)
Als je iets aan je inlaat wilt veranderen, dan zou ik het zo maken als de snelle versie die heeft er nog een extra poortje bij, boven de 2 lange dunne poortjes.
 
tomtomgo 10-8-2008 8:42 Print reply

Posts: 455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zoals je je uitlaatpoort nu hebt getekend lijkt hij me te breed, hij komt tegen je spoelpoort aan. (ik weet niet of je het nouw presies goed hebt afgetekend?)
Als je iets aan je inlaat wilt veranderen, dan zou ik het zo maken als de snelle versie die heeft er nog een extra poortje bij, boven de 2 lange dunne poortjes.


jah het klopt dat dat hij de inlaatpoort bijna raakt omdat ik dit zomaar gouw heb gemaakt.

heb je het over de belgische GE2 of een GT4 ?(met die extra inlaatpoort boven de lange smalle inlaatpoortjes)
 
bitter schuin dr in als recht dr neffe
tomtomgo 20-8-2008 22:55 Print reply

Posts: 455
ik ben weer tevreden.
nu heeft mn mtx een vrij hoge powerband die ongeveer bij 7500 tpm begint en vrij krachtig is.
 
bitter schuin dr in als recht dr neffe
kenny77 20-8-2008 22:59 Print reply

Posts: 29286
ik kam laats dit tegen ik weet niet of, de mb/mt de zelfde poortmap heeft?

Misschien heb je er nog wat aan: http://www.mb5.co.uk/14.html.
 
mtx-motard 20-8-2008 23:00 Print reply

Posts: 14947
techno uitlaat is ook niet alles
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
grasmaaier89 20-8-2008 23:07 Print reply

Posts: 14412
proma of een homoet zou wat beter doen

en als je de kennis/budget voor hebt, opmaatje
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
mtx-motard 20-8-2008 23:09 Print reply

Posts: 14947
idd mooie homoet eronder
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
grasmaaier89 20-8-2008 23:12 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
idd mooie homoet eronder



uhu, je cilinder gaat toch veel meer toeren janken
ken je net zo goed een snelle auspuf eronder gooien
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
mtx-motard 20-8-2008 23:14 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



uhu, je cilinder gaat toch veel meer toeren janken
ken je net zo goed een snelle auspuf eronder gooien


nouja homoet staat voor kwaliteit, zo'n techno ofzo is gewoon imitatie troep.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
grasmaaier89 20-8-2008 23:17 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


nouja homoet staat voor kwaliteit, zo'n techno ofzo is gewoon imitatie troep.



uhu, homoet is idd kwaliteit. Liet een puch mv50 65cc uit t jaar middeleeuwen 10km/h lopen hele goeie uitlaten zijn dat alleen de krukas was niet al te vrolijk ermee, brak in 2en en zuiger ook. Hele goeie en krachtige uitlaatjes zijn dat dus
een Honda krukas meot dat makkelijk kunnen hebben dus


edit: zelf een techno gehad zijn echt kut dingen

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 20-8-2008 om 23:18 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
tomtomgo 22-8-2008 1:15 Print reply

Posts: 455
ik heb strakt een warmloper gehad.

ik reed op mn brommer en ineens merkte ik dat hij zn powerband niet meer haalde dus ik dacht (nee kut he een vastloper).
en jaa hoor de cilinder maakte steeds minder toeren en ineens TJOEK sloeg mn zuiger vast in mn cilinder.
ik was bij ons in de straat dus ik hol naar huis met mn brommer en onder weg probeer ik hem aan te duwen in zn versnelling.
het ging nog ook de zuiger was weer los en de brommer liep weer ik ben toen in heel lage toern op huis aan gereden en toen naar een feest gegaan.
na de rand nog ff gekickt dat ik zeker wist dat hij niet vast zat.

morgen de schade opnemen mn cilinder eraf halen, verwacht dat de schade mee valt omdat hij nog zat compressie heeft en nog altijd loopt.

(de reden van de vast loper is hoogst waarschijnlijk een te kleine sproeier,waardoor hij te weinig smeering kreeg ,stomme fout van mij)
 
bitter schuin dr in als recht dr neffe

Dit topic is 2059 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved