Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - dubbel contacslot gebruik

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 882 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #5131 - dubbel contacslot gebruik
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 437 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

smurfie 18-8-2002?19:05 Print topicpost
Posts: 430
mijn contacslot werkt nu als volgt: de stroom van de accu gaat erin via 1 draadje, en als ik de sleutel omdraai dan komt die er uit via een ander draadje. op dat draadje zit nu m'n startmotor en verlichting. maarrrr ik kan de motor starten als contact niet aanstaat omdat de draad naar de bobine niet is aangesloten via contact slot (niet onderbroken). mijn vraag is, kan ik een draadje dat naar de bobine gaat, doorknippen en dan de ene helft van het draadje naar de ingang van contactslot sluizen, en de andere helft aan het andere draadje van het contactslot maken? zo niet, wat moet ik dan????
 
gilera 125LC werkt!!!

Martijn 18-8-2002?19:16 Print reply
Posts: 10000
ehmmm...wat voor brommer ist???

dus jouw brommer kun je normaal gewoon aanduwen zonder sleutel???? vaag....

naja...je kunt je signaaldraad (die naar je bobine gaat) strippen, en dan een contactslot er tussen doen en naar het frame leiden....

of gewoon een contactslot tussen je signaaldraad bouwe...

dan mot je em doornknippen...en slot er tussen mikken...

maar je kunt ook gewoon een schakelaartje maken...soort dodemans ofzo....

naja...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
smurfie 18-8-2002?19:22 Print reply
Posts: 430
ja ik had de originele contactslot niet meer, dus nu zit er een ander op (dat heb ik er maar opgeprutst) maar dat werkt nog niet helemaal naar behoren. maar ik vroeg me af of dat uitmaakte als ik dat bij de andere contacten bijstopte (in verband met meer stroom toevoer enzo, want er komt dan ook weer stroom die normaal naar ontsteking gaat bij de verlichtingsstroom )
 
gilera 125LC werkt!!!
smurfie 18-8-2002?20:52 Print reply
Posts: 430
nou zat ik zo te denken, als ik nou eens een relais tussen de draad stop die stroom (12v) na m'n bobine brengt, en dan een draad van m'n contactslot (die stroom geeft, als ie aanstaat) na m'n relais doe, dan is er een gesloten verbinding als ik m'n contact omdraai, want dan staat er stroom op relais, en dicht als ik contact dichtdraai. maaarrr als m'n accu op is werkt dit natuurlijk niet, dus zou ik alsnog een 2e sleutelschakelaar bij moeten maken of niet?
 
gilera 125LC werkt!!!
Rene 20-8-2002?00:29 Print reply
Posts: 2573
kun je niet gewoon ergens een stop draad vinden ofzo
een draad die je met het frame moet verbinden
om het te laten stoppen?
Moet je eens een schema zien te vinden van de
electrische zooi
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
The D 20-8-2002?12:38 Print reply
Posts: 181
ok ik heb zelf mijn contactslot gemaaakt op mijn mt. Ik had een contactslot van een tsx, maar dat maakt niet uit.

Je steekt de sleutel int contact en je draait hem om... Dan meet je door welke draden er een kring maken als de sleutel om is gedraaid. Als het goed is zijn er 2x2 draden die een kring zijn. LET wel op dat ze geen kring moeten maken met andere draden en dat ze geen kring maken als het contact uit staat .

Dan pak je 1 setje draden wat een kring is en die sluit je aan zoals je hebt gedaan bij je accu en startmotor.
Het andere setje draden sluit je op je signaaldraad aan. Bij een mt is dat geel blauw ... en net na je blok zit een stekkertje van de aansluiting van de kabelboom. Dat stekertje trek je los en aan de ene kant zet je een draad van het contactslot en aan de andere kant ook 1 en voila ! Een contactslot.

Je kan natt ook gewoon een microswitch ertussen zetten

Suc6
 
Greetings Tha D !
de_koen 20-8-2002?13:25 Print reply

Posts: 5595
Ik doe het anders;
Je zoekt 2 verbindingen als je contact op staat,de ene is voor je licht op de stroom van de spoel,de andere is voor je startmotor en neutraal op je accu.
Als je je contact af zet dan dan is er normaal 1 andere verbinding ,de andere 2 van daarstraks niet meer.
Deze verbinding gebruik je om je motor stil te leggen,je verbind dan een draad van de onsteking (cdi) met de massa. Bij een honda is dit zwart-wit,je kan ook je signaaldraad aan de massa leggen.

De meeste contacten werken op die manier.
Ik gebruik altijd contactsloten van een Honda PX daarvoor,die gebruiken dit principe.
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 437 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved