Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - raar geluid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 891 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51305 - raar geluid
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1767 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

steef ts70xk 8-8-2008 20:33 Print topicpost

Posts: 3244
hallo als mij tsx loopt hoor ik een beetje tikkend krasend geluid wat kan dat zijn me blok is helemaal gereviseerd hij rijd voorde rest goed maar dat geluid zit me niet echt lkkr heb met cilinder op zetten geen nieuwe pakkengen gebruikt kan dan et wezen?


Dit bericht is gewijzigd door tsx 50 op 8-8-2008 om 20:34 uur.
 

Rx freak 8-8-2008 21:37 Print reply

Posts: 119
als de brommer loopt, gaat het geluid dan op met het toerental???
komt het bij de cyllinder vandaan???

ps: niet erg slim om oude pakkingen terug te zetten.
 
Je kan beter een pijp molle, dan een mol pijpen
yuhtru 8-8-2008 21:37 Print reply

Posts: 352
je zuiger miiss die tegen je bougie aanslaat moet je ff 2 voetpakkingen tussen doen
had ik ook en daarna was het weg

 
Red een boom, eet een bever echte mannen knallen evo!!
Viertakt 8-8-2008 21:39 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yuhtru
je zuiger miiss die tegen je bougie aanslaat moet je ff 2 voetpakkingen tussen doen
had ik ook en daarna was het weg


Je doet je sig eer aan.

OT: Wanneer hoor je het precies? ALs hij in de versnelling staat? Of als hij in zn vrij staat? Altijd? Waar ongeveer komt het vandaan? Uit het blok? Cilinder?

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 8-8-2008 om 21:39 uur.
 
Viertakt uber alles.
mtx-bart 8-8-2008 21:41 Print reply
Posts: 816
je kunt met een schroevendraaier tegen je oor en tegen het blok goed horen waar het vandaan komt
 
Viertakt 8-8-2008 21:42 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
je kunt met een schroevendraaier tegen je oor en tegen het blok goed horen waar het vandaan komt


He, goede hint.
Daar had ik zelf nooit aan gedacht.
 
Viertakt uber alles.
mtx-bart 8-8-2008 21:45 Print reply
Posts: 816
heb 't ook maar op het forum gelezen hoor maar klinkt wel logisch opzich en zal vast ook wel werken
 
Thijsje 8-8-2008 21:48 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]

Je doet je sig eer aan.

OT: Wanneer hoor je het precies? ALs hij in de versnelling staat? Of als hij in zn vrij staat? Altijd? Waar ongeveer komt het vandaan? Uit het blok? Cilinder?

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 8-8-2008 om 21:39 uur.

zolang je geen oude pakkingen gebruikt is er niets beun aan.
om je cilinder op te hogen, is een voetpakking extra een hele goede manier hoor.


en idd, die manier met de schroevendraaier is erg goed voor precieze locatie te bepalen


geen last van happende zuigerveren?
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Rx freak 8-8-2008 21:50 Print reply

Posts: 119
ja idd, maar GEEN dubbele koppakking er tussen doen mocht je er een extra pakking tussen zetten.
maar we weten nog niet was het is, dus kunnen we alleen maar gaan speculeren
 
Je kan beter een pijp molle, dan een mol pijpen
mtx-bart 8-8-2008 21:54 Print reply
Posts: 816
- even zoeken dus waar het geluid vandaan komt, blok of cilinder?
- regelmatig geluid of oplopend met toeren?

Je kunt altijd je kop er ff af trekken en kijken in de cilinder
 
Rx freak 8-8-2008 22:00 Print reply

Posts: 119
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
- even zoeken dus waar het geluid vandaan komt, blok of cilinder?
- regelmatig geluid of oplopend met toeren?

Je kunt altijd je kop er ff af trekken en kijken in de cilinder


kan die gelijk al ff die oude pakking vervangen voor een nieuwe
 
Je kan beter een pijp molle, dan een mol pijpen
RowdyCross 9-8-2008 0:00 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

zolang je geen oude pakkingen gebruikt is er niets beun aan.
om je cilinder op te hogen, is een voetpakking extra een hele goede manier hoor.


en idd, die manier met de schroevendraaier is erg goed voor precieze locatie te bepalen


geen last van happende zuigerveren?



Alleen jammer dat je squish dan gelijk verandert.

Wel meer koppel, maar teveel is slecht.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
markhispania3 9-8-2008 10:29 Print reply

Posts: 1971
Hogere squish is toch minder koppel?
 
Saknet 9-8-2008 12:08 Print reply

Posts: 10355
het makkelijkst te verhelpen is de meest schadelijke, mogelijke oorzaak: dat de zuiger de kop raakt.

Dat kan nl een boel schade aan de naaldlagers die verbonden met de krukas zijn aanrichten (wat ook weer andere gevolgen kan hebben)

maar het kan ook zijn dat je blok niet zo heel erg nauwkeurig "gereviceerd" is.

Quote:

ps: niet erg slim om oude pakkingen terug te zetten.

wat is er mis met oude pakkingen?
je moet ze gewoon even wat masseren een paar tellen en in een plastic zakje in de vriezer leggen zodat ze weer uitzetten en dan weer paar tellen masseren. kan je gelijk oefenen voor later

dan smeer je de pakking in met vet

geld natuurlijk niet voor alu pakkingen

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 9-8-2008 om 12:15 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
PuchMaxiS72 9-8-2008 13:12 Print reply

Posts: 343
Bij mijn TSX hoor ik ook een beetje tikkend geluid uit de cillinder komen. Vooral bij stationair draaien en als 'ie erg warm is. Ik denk dat het met de afwerking van de cillinder te maken heeft, hij tikt n.l niet tegen de cillinderkop aan ofzo. En hij loopt verder goed, als je zuiger kop-tikt merk je dat meestal sterk in je prestaties, en tref je deukjes boven op de zuiger aan.
 
TSX gereviseerd
zwarte-beuner 9-8-2008 14:03 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
Bij mijn TSX hoor ik ook een beetje tikkend geluid uit de cillinder komen. Vooral bij stationair draaien en als 'ie erg warm is. Ik denk dat het met de afwerking van de cillinder te maken heeft, hij tikt n.l niet tegen de cillinderkop aan ofzo. En hij loopt verder goed, als je zuiger kop-tikt merk je dat meestal sterk in je prestaties, en tref je deukjes boven op de zuiger aan.


kon dus ook zijn dat je zuigerveren op zijn en dat ze zijn gaan ratelen.
 
brommerloos

Dit topic is 1767 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved