Rx freak |
8-8-2008 21:37 |
Posts: 119 |
als de brommer loopt, gaat het geluid dan op met het toerental???
komt het bij de cyllinder vandaan???
ps: niet erg slim om oude pakkingen terug te zetten.
|
|
Je kan beter een pijp molle, dan een mol pijpen |
|
yuhtru |
8-8-2008 21:37 |
Posts: 352 |
je zuiger miiss die tegen je bougie aanslaat moet je ff 2 voetpakkingen tussen doen
had ik ook en daarna was het weg
|
|
Red een boom, eet een bever echte mannen knallen evo!! |
|
Viertakt |
8-8-2008 21:39 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yuhtru
je zuiger miiss die tegen je bougie aanslaat moet je ff 2 voetpakkingen tussen doen
had ik ook en daarna was het weg
Je doet je sig eer aan.
OT: Wanneer hoor je het precies? ALs hij in de versnelling staat? Of als hij in zn vrij staat? Altijd? Waar ongeveer komt het vandaan? Uit het blok? Cilinder?
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 8-8-2008 om 21:39 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
mtx-bart |
8-8-2008 21:41 |
Posts: 816 |
je kunt met een schroevendraaier tegen je oor en tegen het blok goed horen waar het vandaan komt
|
|
|
|
Viertakt |
8-8-2008 21:42 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
je kunt met een schroevendraaier tegen je oor en tegen het blok goed horen waar het vandaan komt
He, goede hint.
Daar had ik zelf nooit aan gedacht.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
mtx-bart |
8-8-2008 21:45 |
Posts: 816 |
heb 't ook maar op het forum gelezen hoor maar klinkt wel logisch opzich en zal vast ook wel werken
|
|
|
|
Thijsje |
8-8-2008 21:48 |
Posts: 1687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]
Je doet je sig eer aan.
OT: Wanneer hoor je het precies? ALs hij in de versnelling staat? Of als hij in zn vrij staat? Altijd? Waar ongeveer komt het vandaan? Uit het blok? Cilinder?
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 8-8-2008 om 21:39 uur.
zolang je geen oude pakkingen gebruikt is er niets beun aan.
om je cilinder op te hogen, is een voetpakking extra een hele goede manier hoor.
en idd, die manier met de schroevendraaier is erg goed voor precieze locatie te bepalen
geen last van happende zuigerveren?
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
Rx freak |
8-8-2008 21:50 |
Posts: 119 |
ja idd, maar GEEN dubbele koppakking er tussen doen mocht je er een extra pakking tussen zetten.
maar we weten nog niet was het is, dus kunnen we alleen maar gaan speculeren
|
|
Je kan beter een pijp molle, dan een mol pijpen |
|
mtx-bart |
8-8-2008 21:54 |
Posts: 816 |
- even zoeken dus waar het geluid vandaan komt, blok of cilinder?
- regelmatig geluid of oplopend met toeren?
Je kunt altijd je kop er ff af trekken en kijken in de cilinder
|
|
|
|
Rx freak |
8-8-2008 22:00 |
Posts: 119 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
- even zoeken dus waar het geluid vandaan komt, blok of cilinder?
- regelmatig geluid of oplopend met toeren?
Je kunt altijd je kop er ff af trekken en kijken in de cilinder
kan die gelijk al ff die oude pakking vervangen voor een nieuwe
|
|
Je kan beter een pijp molle, dan een mol pijpen |
|
RowdyCross |
9-8-2008 0:00 |
Posts: 3211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]
zolang je geen oude pakkingen gebruikt is er niets beun aan.
om je cilinder op te hogen, is een voetpakking extra een hele goede manier hoor.
en idd, die manier met de schroevendraaier is erg goed voor precieze locatie te bepalen
geen last van happende zuigerveren?
Alleen jammer dat je squish dan gelijk verandert.
Wel meer koppel, maar teveel is slecht.
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
markhispania3 |
9-8-2008 10:29 |
Posts: 1971 |
Hogere squish is toch minder koppel?
|
|
|
|
Saknet |
9-8-2008 12:08 |
Posts: 10355 |
het makkelijkst te verhelpen is de meest schadelijke, mogelijke oorzaak: dat de zuiger de kop raakt.
Dat kan nl een boel schade aan de naaldlagers die verbonden met de krukas zijn aanrichten (wat ook weer andere gevolgen kan hebben)
maar het kan ook zijn dat je blok niet zo heel erg nauwkeurig "gereviceerd" is.
Quote:
ps: niet erg slim om oude pakkingen terug te zetten.
wat is er mis met oude pakkingen?
je moet ze gewoon even wat masseren een paar tellen en in een plastic zakje in de vriezer leggen zodat ze weer uitzetten en dan weer paar tellen masseren. kan je gelijk oefenen voor later
dan smeer je de pakking in met vet
geld natuurlijk niet voor alu pakkingen
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 9-8-2008 om 12:15 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
PuchMaxiS72 |
9-8-2008 13:12 |
Posts: 343 |
Bij mijn TSX hoor ik ook een beetje tikkend geluid uit de cillinder komen. Vooral bij stationair draaien en als 'ie erg warm is. Ik denk dat het met de afwerking van de cillinder te maken heeft, hij tikt n.l niet tegen de cillinderkop aan ofzo. En hij loopt verder goed, als je zuiger kop-tikt merk je dat meestal sterk in je prestaties, en tref je deukjes boven op de zuiger aan.
|
|
TSX gereviseerd |
|
zwarte-beuner |
9-8-2008 14:03 |
Posts: 2651 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
Bij mijn TSX hoor ik ook een beetje tikkend geluid uit de cillinder komen. Vooral bij stationair draaien en als 'ie erg warm is. Ik denk dat het met de afwerking van de cillinder te maken heeft, hij tikt n.l niet tegen de cillinderkop aan ofzo. En hij loopt verder goed, als je zuiger kop-tikt merk je dat meestal sterk in je prestaties, en tref je deukjes boven op de zuiger aan.
kon dus ook zijn dat je zuigerveren op zijn en dat ze zijn gaan ratelen.
|
|
brommerloos |
|