Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gat in zuiger booren ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1099 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51251 - gat in zuiger booren ?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1928 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

alwin mtx 6-8-2008 15:23 Print topicpost

Posts: 505
hey

ik heb een ori honda cilinder die is op gehoond naar 43 mm.
dat is ongeveer 60 cc.
nou zijn de enige zuigers die je daar voor kan krijgen imitatie honda.
daar heb ik al mee gereden en de kwaliteit is niet super.

nou had ik ook een vertex zuiger 39 mm en dat gat dat daar in zit wil ik ook in zo'n imitatie 43 mm zuiger maken.

denken jullie dat dat mogelijk is, of dat dat met 12000 rpm
gaat scheuren en afbrokkelen

het gaat btw om het gat aan de inlaat kant bij de cilinder van een honda mtx sh.
de oppervlakte van het gat zal ongeveer 3 vierkanten cm worde.

gr alwin

Dit bericht is gewijzigd door alwin mtx op 6-8-2008 om 15:25 uur.
 

Makrolon 6-8-2008 16:30 Print reply

Posts: 6733
Ik dacht eerst het gat bij de pistonpen :') Maar wat jij wil kan wel ja.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Toon_D 6-8-2008 16:51 Print reply
Posts: 98
Kan perfect.
 
zwarte-beuner 6-8-2008 16:59 Print reply

Posts: 2651
draait een honda met die cyl 12k dan?
 
brommerloos
alwin mtx 6-8-2008 18:42 Print reply

Posts: 505
als je het goed doet kan hij idd 12 k haale

maar dat is in de neutraal tijdens het rijde heb ik 11 gehaalt

maar er is dus geen risico dat de hele zooi afbreekt.

en word het wel ins vaker gedaan?

alwin
 
rubbert 6-8-2008 18:45 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alwin mtx
als je het goed doet kan hij idd 12 k haale

maar dat is in de neutraal tijdens het rijde heb ik 11 gehaalt

maar er is dus geen risico dat de hele zooi afbreekt.

en word het wel ins vaker gedaan?

alwin



je moet dat gat wel goed plaatsen, want als hij verkeerd zit zal hij niet lekker lopen, en de randen moet je effe afronden, zodat hij niet krast in je cilinder/vasthapt in je cilinder.

maar zal dat gat zoveel uitmaken dan? want cilinders als mhr voor derbi, wat ook snel genoeg gaat heeft ook geen gat oid.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
J.wally 6-8-2008 18:59 Print reply

Posts: 2301
zon gat is dat niet voor extra smering dan?
 
alwin mtx 6-8-2008 18:59 Print reply

Posts: 505
die vertex zuiger is sneller in een ori cilinder dan een ori zuiger dus neem ik aan dat dat gat er wel wat mee te maken zal hebbe.

een ori zuiger in een ori cilinder liep bij mij 55 en die vertex zuiger liep 65.

p.s. in meeste snelle honda zuigers zit zo'n gat

gr alwin

Dit bericht is gewijzigd door alwin mtx op 6-8-2008 om 19:06 uur.
 
De Schout 6-8-2008 19:38 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alwin mtx
die vertex zuiger is sneller in een ori cilinder dan een ori zuiger dus neem ik aan dat dat gat er wel wat mee te maken zal hebbe.

een ori zuiger in een ori cilinder liep bij mij 55 en die vertex zuiger liep 65.

p.s. in meeste snelle honda zuigers zit zo'n gat

gr alwin

Dit bericht is gewijzigd door alwin mtx op 6-8-2008 om 19:06 uur.


sterker nog de ori honda zuiger heeft ook een gat. heb zelf trouwens nooit prestatie verschil gemerkt tussen zuiger met of zonder gat. is wel gevaarlijk om een gat te maken in een zuiger die er niet voor bedoeld is, omdat er om het gat in b.v. de vertex wel een verstevigingsrand zit die in je andere zuiger niet zit.

 
tune tweak fiddle bang bummer
alwin mtx 6-8-2008 19:43 Print reply

Posts: 505
ja dat dacht ik ook al maar jij denk ook dat het mogelijk is of raad jij het af
 
HONDA MTX-TREME 6-8-2008 19:53 Print reply

Posts: 1486
Gewoon doen, had ik ook bij imitatiezuiger gedaan op ori 80lc cilinder die ook 11k draaide.

Ging prima.
 
alwin mtx 6-8-2008 20:13 Print reply

Posts: 505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
Gewoon doen, had ik ook bij imitatiezuiger gedaan op ori 80lc cilinder die ook 11k draaide.

Ging prima.



dat moest ik effe hoore
 
Thijsje 6-8-2008 21:03 Print reply

Posts: 1687
je moet maar net het geluk hebben dat hij niet afbreekt ofzo.. t word natuurlijk warm, en dus een erg kwetsbaar punt..

gat is ervoor dat er meer benzine in je krukasholte komt, voor grotere verbranding..

maar of t zin heeft? iig is het niet te merken.. al helemaal niet bij die ori hollande cillinders.. krijgen nog geen pakje boter van tafel getrokken..

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Saknet 7-8-2008 8:02 Print reply

Posts: 10355
ja je moet bij het los dremelen of wat dan oko zorgen dat je zuiger niet heter word dan normaal dus pauzes

en dat gat is voor de boostpoort boven de inlaatpoort

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 7-8-2008 om 8:03 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
alwin mtx 7-8-2008 14:36 Print reply

Posts: 505
ik heb idd in die ori cilinder een zelf gebeunde boost poort boven de inlaat zitten.
ik post vanaaf wel effe een foto
 
Johann 7-8-2008 14:41 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



je moet dat gat wel goed plaatsen, want als hij verkeerd zit zal hij niet lekker lopen, en de randen moet je effe afronden, zodat hij niet krast in je cilinder/vasthapt in je cilinder.

maar zal dat gat zoveel uitmaken dan? want cilinders als mhr voor derbi, wat ook snel genoeg gaat heeft ook geen gat oid.


Derbi is een korte slag motor, die kunnen daardoor veel toeren maken, honda met een lange slag heb meer kracht met hellingen enzo.
 

Dit topic is 1928 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved