Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - tandwielverhouding KTM 360

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1026 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51248 - tandwielverhouding KTM 360
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3892 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jelmer MX 6-8-2008 15:03 Print reply

Posts: 13514
heb je je zuiger al nagekeken?
 
RowdyCross 6-8-2008 18:52 Print reply

Posts: 3211
Uitlaat dichtgekoolt? carb vies?

Want zelfs een getunde rm 125 die sneller is als een ktm 360 lijkt me sterk.

Met optrekken zal 125 zoizo wel snel zijn want die dingen wegen niks, vooral niet zo'n oud model dat jij hebt, + getjoend.


Maar op top zou juist de ktm 360 veel hoger moeten liggen en met optrekken zou die niet ver achter de rm blijven, miss eerste 10-20 meter maar daarna zou die hem denk wel zeker in moeten halen.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
StephenOtto 7-8-2008 13:26 Print reply

Posts: 1193
Dit is van Harold:
Revisie is ook wel een beetje kort door de bocht!
Ook met een zuiger die aan vervanging toe is gaat hij niet zoveel langzamer lopen (zal eerder een keer vast lopen dan dat het minder toeren gaat draaien). Keerring lek geeft mooie rookpluimen en veel gesmeer bij de uitlaat (is volgensmij ook niet het geval). En zoveel speling op de lagers dat hij door de trillingen niet meer op toeren kan komen lijkt mij ook vrij onwaarschijnlijk.

Kijk je powervalve gedeelte na! (of wat voor systeem er ook op zo'n ktm zit). Ik weet niet of je er een klepje los kunt halen zodat je hem kunt zien ofzo, maar zorg iigv dat je kunt controleren of hij daadwerkelijk open gaat.

Tot dat hij "smoort" lijkt hij wel aardig te lopen, dus afstelling zal ook nog wel meevallen.

Het is net of hij hem begrensd, en het enigste mechanische wat ik kan bedenken en de zelfde symptonen geeft, is het powervalve systeem.



oja, voordat je begint aan je revisie, ga langs een crosszaak en laat hun er is op rijden. Kan je een hoop geld schelen.

Revisie van zo'n blok kost zo'n beetje:
45 euro pakkingen
160 euro zuiger
50 euro krukaslagers
en voor de rest reken maar op zo'n 15 euro per lager/keerring als je het besteld bij een cross zaak .zelf bestellen bij een lagerfabrikant scheelt erg veel, maar meestal zijn het apparte lagers en keerringen. Als je het zelf doet zul je grofweg op 300 euro komen wil alles een beetje meezitten. zo niet, veel meer.

@harold
hoi harold... bedankt voor de vele tips

kan de powervalve zoveel schelen??? wij hebben nog een andere Suzuki rm125 en die werkt maar op 1 klep en daar merk je weinig tot niks van.

wat wel raar was is dat toen we de powervalve openmaakten dat daar gewoon de onderdelen uitvielen (dat hebben we nu wel weer gemaakt .... de zelfde stand als de andere kant)

en hoe kan je de powervalve afstellen?
als wij er een foto van maken kun jij dan zien of het wel of niet klopt?


Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 10-8-2008 om 22:27 uur.
 
KTM SX 250!!
StephenOtto 6-9-2008 18:06 Print reply

Posts: 1193
wij hebben net de powervalve voor de 2e keer open gemaakt en is goed gekeken... ook in de uitlaatpoort en hij heeft maar een kleine opening ... dus we hebben de powervalve wat anders gezet zodat ie standaard wat groter is (daar loopt ie beter op)

maar toch nog het probleem dat ie niet hoger in toeren gaat (maakt wel meer toeren als eerst)... hebben jullie misschien een idee zodat hij hoger in toeren gaat?

thnx!

PS: het asje wat van de ene naar de andere kant gaat (powervalve) daar zit speling in

Ik heb een paar foto's van de onderdelen gemaakt die ik niet vertrouw!
hier een foto van de uitlaatpoort (ik vind dat gat maar erg klein...volgens mij hoort dat groter)


hier een foto van de ontsteking (daar klopt volgens mij ook weinig van)



De bougie van eventjes rijden:


Membraanplaatje dat een beetje openstaat:


CDI en Bobine:



Paar dingen die in de cilinder zijn gefrased:


misschien hebben jullie hier wat aan

btw, de eigenaar van de crosszaak zei dat de membraanplaatjes het probleem niet is dat hij zo loopt
 
KTM SX 250!!
StephenOtto 26-11-2008 14:47 Print reply

Posts: 1193
HET PROBLEEM IS OPGELOST!!!!!!!!!!!!!!!!!!

we hebben hem bij Meurs Motors afgezet en wat bleek er mis te zijn?
-drijfstang was te kort
-powervalve werkte niet
-zuiger was aan vervanging toe

dat alles laten maken/vervangen voor 710 euro inclusief de arbeids uren

nou... je weet niet wat je meemaakt als je op dat ding zit!!!
je geeft een klein beetje gas en direct gaatie op zijn achterwiel

de eerste keer nadat hij was gemaakt kwam ik er trillend af van de adrenaline echt zooooo veel power! echt leuk/lekker om te rijden want je ploegt echt overal doorheen ... en ik rij altijd op de maasvlakte op een 125cc en dan ga je ineens op een 360cc (zonder enige moeite ploegt ie door het mulle zand) WAT EEN GENOT

hier een filmpie die ik heb gemaakt toen me stiefpa hem ging testen voor de eerste keer nadat ie was gemaakt!!

http://www.youtube.com/watch?v=JXLAFfWHhW8

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

thx voor de vele tips BF'ers !


Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 26-11-2008 om 15:13 uur.
 
KTM SX 250!!
Banaan 26-11-2008 15:43 Print reply

Posts: 5725
Drijfstang te kort??
 
StephenOtto 26-11-2008 15:46 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
Drijfstang te kort??


ja, 3mm te kort
van een 250cc KTM

vorige eigenaar was dus een beunhaas

Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 26-11-2008 om 15:46 uur.
 
KTM SX 250!!
Banaan 26-11-2008 15:47 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
[...]


ja, 3mm te kort
van een 250cc KTM

vorige eigenaar was dus een beunhaas

Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 26-11-2008 om 15:46 uur.


WTF

zeker beunhaas
 

Dit topic is 3892 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved