Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Groot probleem !!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 912 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #51244 - Groot probleem !!
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3729 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

skilder 6-8-2008 20:44 Print reply
Posts: 116
met een grote griptang erop is al geprobeert geen optie.
met hamer eruit slaan is ook geen optie denk ik want kans is groot dat je je carter molt en dan heb je een probleem.

heb er al een dikke moer opgelast, want de bout stak +- 1cm uit het blok. maar dat word ook niks want de bou brak gewoon af.
enigste optie is denk ik uitboren. of idd draad eron tappen en met 2 x m8 vastzetten
 
zwarte-beuner 6-8-2008 20:58 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skilder
met een grote griptang erop is al geprobeert geen optie.
met hamer eruit slaan is ook geen optie denk ik want kans is groot dat je je carter molt en dan heb je een probleem.

heb er al een dikke moer opgelast, want de bout stak +- 1cm uit het blok. maar dat word ook niks want de bou brak gewoon af.
enigste optie is denk ik uitboren. of idd draad eron tappen en met 2 x m8 vastzetten


dammm als die bout afbrak. Wat voor kwaliteid is het dan?
 
brommerloos
Eat My Dust 6-8-2008 21:51 Print reply

Posts: 2562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
bout vast in bankschroef.
blok beetpakken en heen en weer bewegen. als de bout meedraait moet je de bankschroef vaster aandraaien

wat je vergeet is dat er nog een frame omzit

 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
grasmaaier89 6-8-2008 21:54 Print reply

Posts: 14412
wat je ook ken doen, is een bout-vorm erop slijpen... met een beetje geluk heb je de juiste vorm en kan je m losdraaien

of een aan beide kanten afvlakken, waterpomptang of een klem erop klemmen, en wringen als een motherf*cker wel met kruipolie natuurlijk

Dit bericht is gewijzigd door johnnyboy mtxsh op 6-8-2008 om 21:56 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Jozeff - Forum en Sales Moderator 6-8-2008 21:57 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]


dammm als die bout afbrak. Wat voor kwaliteid is het dan?


als de bout vast zit dan breekt hij makkelijk af

kan heel erg vast zitten zoiets. Ik heb ooit bij een blok de bout over de lange weg half doorgeslepen (en het carter er dus ook voor een deel af) en toen kon ik de halve bout er nog niet uitgeslagen krijgen
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
grasmaaier89 6-8-2008 22:04 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


als de bout vast zit dan breekt hij makkelijk af

kan heel erg vast zitten zoiets. Ik heb ooit bij een blok de bout over de lange weg half doorgeslepen (en het carter er dus ook voor een deel af) en toen kon ik de halve bout er nog niet uitgeslagen krijgen


dat heb je vaak bij carters, als de bout ander soort metaal is, kan t minder gaan uitzetten dan de carters (tis wel minieme uitzetting, maar als je m te strak heb vastgedraaid), dan gaat tie knappen.
doe dat 50.000 ritjes achtermekaar (of als je iets probeer los te draaien, en heb je ook een wrijving), en je hebt een probleem. Vooral als t helemaal vastgeroest is, dan wilt tie gelijk gaan knappen. Daarom doe ik altijd kruipolie/wd40 eerst erin spuiten voordat ik bouten ga losmaken die een paar jaar erop zitten

maar t probleem is bij hem is anders ik zou gwn serieus mijn idee uitproberen, afvlakken als een rechthoek en klem erop zetten en wringen maar
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
J.wally 6-8-2008 22:32 Print reply

Posts: 2301
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johnnyboy mtxsh
[...]


dat heb je vaak bij carters, als de bout ander soort metaal is, kan t minder gaan uitzetten dan de carters (tis wel minieme uitzetting, maar als je m te strak heb vastgedraaid), dan gaat tie knappen.
doe dat 50.000 ritjes achtermekaar (of als je iets probeer los te draaien, en heb je ook een wrijving), en je hebt een probleem. Vooral als t helemaal vastgeroest is, dan wilt tie gelijk gaan knappen. Daarom doe ik altijd kruipolie/wd40 eerst erin spuiten voordat ik bouten ga losmaken die een paar jaar erop zitten

maar t probleem is bij hem is anders ik zou gwn serieus mijn idee uitproberen, afvlakken als een rechthoek en klem erop zetten en wringen maar


nee dat zal niet gaan jouw idee

maar ik denk niet dat je carter kapot want hij zit geklemd tussen e frame dan..
 
owned 6-8-2008 22:41 Print reply
Posts: 223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coniomarns
Hallo,
Zoals ik al in het voorsteltopic heb verteld, ik ben klaar met brommers. Heb anderhalf jaar geleden van mijn ouders een bijna nieuwe motorhispania RYZ gekregen. Allemaal leuk en aardig dat plastic, maar toen kwam het eerste ongeluk. Niet ik, maar een ander reed. Schade: ¤1160,-
Wat daarna is gebeurd is te veel en niet de moeite waard om te vertellen, maar advocaten waren betrokken bij dit gedonder. Al met al is het goed gekomen en hebben we het geld gewoon terug gekregen
En ja, toen werd het toch wel een beetje saai, rijden op je brommertje. En wat doe je dan, je gaat er aan sleutelen om hem, of te veranderen, of op te voeren. Ik koos voor beiden. Grootse plannen! Plannen waar ik het geld niet eens voor had, maar toch waar wou maken. En wat doe je als je brommer uit elkaar ligt en het geld op is? Nou, ik deed niks. De brommer verdween in mijn achterhoofd en tevens achter al het puin in de schuur. Ik werd 18, het roze papiertje verving het blauwe en toen lag de wa verzekering van de RYZ weer op de deur. Ow.. die heb ik ook nog. En aangezien mijn ouders de brommer gefinancierd hadden, vonden hun het ook wel tijd worden dat ik de brommer in elkaar zette en de deur uit deed. Makkelijker gezegd dan gedaan, inmiddels had het roest al aardig zijn werk gedaan en behoorlijk wat schade aangericht aan dat ding. Maar het ergste probleem waar ik mee te kampen heb, het am6 blok. 3 bevestegingsbouten aan het frame. En één daarvan, zit nog in het blok, zonder kop. En dat is juist het probleem. Ik krijg de bout niet meer uit het blok. 2 vrienden hebben er reeds naar gekeken maar tevergeefs. En nou zei een maat net tegen mij dat hij had gelezen dat aluminium bouten zich vast kunnen vreten en niet meer los komen. Mijn vraag uiteraard, is dit waar

Maar de grootste en belangrijkste vraag is Hoe krijg ik die bout uit mijn blok !!

Mijn ouders beginnen behoorlijk pissed te worden aangezien ik 11 aug. al weer moet werken en mijn vakantie (en dus tijd om aan de brommer te werken) erop zit. En wanneer de brommer klaar is, kan ik er toch nog wat centjes voor vangen, ook niet verkeerd. Ik ben nu echt ten einde raad met dit k*t ding! Het enige wat mij nog te doen staat is de brommer goed in elkaar zetten, hier en daar wat dingetjes laten spuiten. Ik zie het als een "laatste missie" Alleen dit nog, en dan weg met die troep. Maar voordat dat mogelijk is, zullen er nog veel meer problemen omhoog komen. Maar daar wil ik dit topic dan ook voor gebruiken. Voor de problemen die nog opkomen zetten en waar ik geen raad mee weten, ik hier de oplossing hoop te vinden. En ik trap af met de vraag Hoe krijg ik die bout uit mijn blok !!

Gr, matthys


probeer eerst alle dingen die er worden gezegd wanneer er niets helpt zal je het gat moeten uitboren en er nieuw draad in moeten tappen.

 
grasmaaier89 6-8-2008 22:42 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J.wally
[...]


nee dat zal niet gaan jouw idee

maar ik denk niet dat je carter kapot want hij zit geklemd tussen e frame dan..



waarom niet?

kweet t, ben irritant, maar wel ff onderbouwen aub

Dit bericht is gewijzigd door johnnyboy mtxsh op 6-8-2008 om 22:42 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
J.wally 6-8-2008 23:00 Print reply

Posts: 2301
als bout afgreekt dan draai je hem tog ook zie ie zo rond op die manier
 
grasmaaier89 6-8-2008 23:02 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J.wally
als bout afgreekt dan draai je hem tog ook zie ie zo rond op die manier



nou even zonder de spellingsfouten, ik mag wel taalachterstand hebben maar dat betekent niet dat ik t zelf ook ken verstaan
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Markjo 6-8-2008 23:08 Print reply

Posts: 1061
als je grip kan krijgen op die bout breekt ie toch wel weer net daarna af...

ik heb het vaak zat met m'n werk. Ik draai bij een M10 zo de kop af, terwijl ie gewoon in een normaal gat zit, zonder draad dus.

gewoon vlak slijpen en dan draad tappen, als de bout dieper afbreekt kom je er niet meer bij, dan ben je nog verder van huis

Hoe lang is de bout eigenlijk?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
RowdyCross 6-8-2008 23:09 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johnnyboy mtxsh
[...]


dat heb je vaak bij carters, als de bout ander soort metaal is, kan t minder gaan uitzetten dan de carters (tis wel minieme uitzetting, maar als je m te strak heb vastgedraaid), dan gaat tie knappen.
doe dat 50.000 ritjes achtermekaar (of als je iets probeer los te draaien, en heb je ook een wrijving), en je hebt een probleem. Vooral als t helemaal vastgeroest is, dan wilt tie gelijk gaan knappen. Daarom doe ik altijd kruipolie/wd40 eerst erin spuiten voordat ik bouten ga losmaken die een paar jaar erop zitten

maar t probleem is bij hem is anders ik zou gwn serieus mijn idee uitproberen, afvlakken als een rechthoek en klem erop zetten en wringen maar




Staal zet zoizo minder uit als aluminium.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Tommyofzo 6-8-2008 23:14 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johnnyboy mtxsh
[...]


dat heb je vaak bij carters, als de bout ander soort metaal is, kan t minder gaan uitzetten dan de carters (tis wel minieme uitzetting, maar als je m te strak heb vastgedraaid), dan gaat tie knappen.
doe dat 50.000 ritjes achtermekaar (of als je iets probeer los te draaien, en heb je ook een wrijving), en je hebt een probleem. Vooral als t helemaal vastgeroest is, dan wilt tie gelijk gaan knappen. Daarom doe ik altijd kruipolie/wd40 eerst erin spuiten voordat ik bouten ga losmaken die een paar jaar erop zitten

maar t probleem is bij hem is anders ik zou gwn serieus mijn idee uitproberen, afvlakken als een rechthoek en klem erop zetten en wringen maar

maakt geen fuck uit welke sneller uit zet of niet, alles zet uit dus het word allemaal strakker..
 
grasmaaier89 6-8-2008 23:17 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
[...]

maakt geen fuck uit welke sneller uit zet of niet, alles zet uit dus het word allemaal strakker..



ik schrok toch ff toen ik een half bout uit mn linkercarter haalde de andere helft zit er nog steeds in...
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon

Dit topic is 3729 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved