Harold |
5-8-2008 17:26 |
Posts: 1052 |
k vindt het een beetje onzin om de krukas te vervangen.
ori kan het zat hebben, houd i het niet dan is er hoogst wss sprake van een productie fout of gewoon een vastnaaier.
Heb zelf 24 000 km op me brommer staan waarvan 4000 met dr80, ori lagers zitten er nog op en er valt geen speling te ontdekken (heb hem laatst uit elkaar gehad om de keerringen te vervangen, lager waren nog erg goed.)
|
|
|
|
RowdyCross |
5-8-2008 17:31 |
Posts: 3211 |
Ligt aan je rijstijl.
Standaard krukies zijn opzich wel sterk tegewoordig.
Als je altijd gelijk volgas gaat denk ik niet dat die het houd, als je gewoon lekker rustig rijd, houd die het makkelijk.
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
zwarte-beuner |
5-8-2008 17:36 |
Posts: 2651 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
Ligt aan je rijstijl.
Standaard krukies zijn opzich wel sterk tegewoordig.
Als je altijd gelijk volgas gaat denk ik niet dat die het houd, als je gewoon lekker rustig rijd, houd die het makkelijk.
tegenwoordig!! krukassen zijn er alleen maar op achteruit gegaan. Vroeger vervangde nooit iemand zijn krukas. icm met snelle cyl
|
|
brommerloos |
|
RowdyCross |
5-8-2008 17:45 |
Posts: 3211 |
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
Eat My Dust |
5-8-2008 18:16 |
Posts: 2562 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]
Dan koop je een Derbi en hoef je hem ook niet te vervangen?
verslikte je je nou?
@ts beter doe je gewoon een "race" krukje erin, hoef je ook niet met een enge gedachten hard te rijden
|
|
Eat My Dust Reply`s altijd +4 |
|
derbi-yzf |
5-8-2008 18:21 |
Posts: 524 |
ik heb een jaar met dr80 gereden op mijn dt (am6) met originele krukas en is niks mee aan de hand. ik reed altijd zo hard als ik kon
|
|
Derbi-yzf |
|
RowdyCross |
5-8-2008 18:28 |
Posts: 3211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
[...]
verslikte je je nou?
@ts beter doe je gewoon een "race" krukje erin, hoef je ook niet met een enge gedachten hard te rijden
Nee? Derbi krukas is sterker dan am6
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
Shadowrider |
5-8-2008 18:43 |
Posts: 16 |
als je dan tog sleuteld gooi je liever een as erin en geloof mij 2 asjes op 2 blokjes en ik heb het vaker gehoord op de am6 blokjes dat de krukas doormidden gaat bij de vliegwielkant
|
|
|
|
Banaan |
5-8-2008 19:31 |
Posts: 5725 |
ik rij al 7000km met 74gila(nog wat sneller als dr80) op een ori am6 krukas, en geen vuiltje aan de lucht.
|
|
|
|
Shadowrider |
6-8-2008 7:30 |
Posts: 16 |
ja sneller boeit niet bij de top perfomance cilinders hoor ik vaker dat dit gebeurd ( ja DR ook) heb er het zelf 2 x ervaren + van een kameraad en vaak gehoord op ut appie forum
|
|
|
|
Convergence |
6-8-2008 12:02 |
Posts: 2192 |
Naja rito krukas is 70 euro dus dat kan opzich er wel in. Zijn hier op het forum mensen die blok revisies doen? en dat ik er bij kan zijn om het een beetje te leren met me eigen blok?
Want ik heb verder niet veel verstand van de binnenkant van het blok.
Revisie is wel tegen een vergoeding dan he
Dit bericht is gewijzigd door Convergence op 6-8-2008 om 12:07 uur.
|
|
Project 2010 zie project Snowhite |
|
BIET |
6-8-2008 12:43 |
Posts: 22355 |
Ori krukas gaat prima met een DR80/Zwartetop. Cilinder draaid maar weinig toeren, daar gaat het inprincipe om met de lagers en door de midden breken zal niet gebeuren als die krukas erin zit zoals ie erin hoord en hij gewoon goed is.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Torque |
6-8-2008 12:47 |
Posts: 736 |
moeten je carters worden aangepast voor een dr80?(am6 blok)
of is het plug and play
|
|
gaat ie dat zeggen |
|
grasmaaier89 |
6-8-2008 12:49 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: afca-j
moeten je carters worden aangepast voor een dr80?(am6 blok)
of is het plug and play
nee, je hoeft niks aan te passen. Anders is de cilinder wel voor een ander blok bedoelt
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
BIET |
6-8-2008 12:49 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: afca-j
moeten je carters worden aangepast voor een dr80?(am6 blok)
of is het plug and play
Ligt er aan of je carterbegrenzing hebt, anders ff die begrenzing weg dremelen, zo gedaan. Of je cil laten afdraaien.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|