Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DR 80 am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1341 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51228 - DR 80 am6
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 7093 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Harold 5-8-2008 17:26 Print reply

Posts: 1052
k vindt het een beetje onzin om de krukas te vervangen.
ori kan het zat hebben, houd i het niet dan is er hoogst wss sprake van een productie fout of gewoon een vastnaaier.

Heb zelf 24 000 km op me brommer staan waarvan 4000 met dr80, ori lagers zitten er nog op en er valt geen speling te ontdekken (heb hem laatst uit elkaar gehad om de keerringen te vervangen, lager waren nog erg goed.)
 
RowdyCross 5-8-2008 17:31 Print reply

Posts: 3211
Ligt aan je rijstijl.
Standaard krukies zijn opzich wel sterk tegewoordig.

Als je altijd gelijk volgas gaat denk ik niet dat die het houd, als je gewoon lekker rustig rijd, houd die het makkelijk.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
zwarte-beuner 5-8-2008 17:36 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
Ligt aan je rijstijl.
Standaard krukies zijn opzich wel sterk tegewoordig.

Als je altijd gelijk volgas gaat denk ik niet dat die het houd, als je gewoon lekker rustig rijd, houd die het makkelijk.


tegenwoordig!! krukassen zijn er alleen maar op achteruit gegaan. Vroeger vervangde nooit iemand zijn krukas. icm met snelle cyl
 
brommerloos
RowdyCross 5-8-2008 17:45 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
[...]


tegenwoordig!! krukassen zijn er alleen maar op achteruit gegaan. Vroeger vervangde nooit iemand zijn krukas. icm met snelle cyl


Dan koop je een Derbi en hoef je hem ook niet te vervangen?
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Eat My Dust 5-8-2008 18:16 Print reply

Posts: 2562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]


Dan koop je een Derbi en hoef je hem ook niet te vervangen?

verslikte je je nou?


@ts beter doe je gewoon een "race" krukje erin, hoef je ook niet met een enge gedachten hard te rijden
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
derbi-yzf 5-8-2008 18:21 Print reply

Posts: 524
ik heb een jaar met dr80 gereden op mijn dt (am6) met originele krukas en is niks mee aan de hand. ik reed altijd zo hard als ik kon
 
Derbi-yzf
RowdyCross 5-8-2008 18:28 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
[...]

verslikte je je nou?


@ts beter doe je gewoon een "race" krukje erin, hoef je ook niet met een enge gedachten hard te rijden


Nee? Derbi krukas is sterker dan am6
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Shadowrider 5-8-2008 18:43 Print reply

Posts: 16
als je dan tog sleuteld gooi je liever een as erin en geloof mij 2 asjes op 2 blokjes en ik heb het vaker gehoord op de am6 blokjes dat de krukas doormidden gaat bij de vliegwielkant
 
Banaan 5-8-2008 19:31 Print reply

Posts: 5725
ik rij al 7000km met 74gila(nog wat sneller als dr80) op een ori am6 krukas, en geen vuiltje aan de lucht.
 
Shadowrider 6-8-2008 7:30 Print reply

Posts: 16
ja sneller boeit niet bij de top perfomance cilinders hoor ik vaker dat dit gebeurd ( ja DR ook) heb er het zelf 2 x ervaren + van een kameraad en vaak gehoord op ut appie forum
 
Convergence 6-8-2008 12:02 Print reply

Posts: 2192
Naja rito krukas is 70 euro dus dat kan opzich er wel in. Zijn hier op het forum mensen die blok revisies doen? en dat ik er bij kan zijn om het een beetje te leren met me eigen blok?

Want ik heb verder niet veel verstand van de binnenkant van het blok.

Revisie is wel tegen een vergoeding dan he

Dit bericht is gewijzigd door Convergence op 6-8-2008 om 12:07 uur.
 
Project 2010 zie project Snowhite
BIET 6-8-2008 12:43 Print reply

Posts: 22355
Ori krukas gaat prima met een DR80/Zwartetop. Cilinder draaid maar weinig toeren, daar gaat het inprincipe om met de lagers en door de midden breken zal niet gebeuren als die krukas erin zit zoals ie erin hoord en hij gewoon goed is.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Torque 6-8-2008 12:47 Print reply

Posts: 736
moeten je carters worden aangepast voor een dr80?(am6 blok)
of is het plug and play
 
gaat ie dat zeggen
grasmaaier89 6-8-2008 12:49 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: afca-j
moeten je carters worden aangepast voor een dr80?(am6 blok)
of is het plug and play



nee, je hoeft niks aan te passen. Anders is de cilinder wel voor een ander blok bedoelt
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
BIET 6-8-2008 12:49 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: afca-j
moeten je carters worden aangepast voor een dr80?(am6 blok)
of is het plug and play

Ligt er aan of je carterbegrenzing hebt, anders ff die begrenzing weg dremelen, zo gedaan. Of je cil laten afdraaien.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 7093 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved