Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #51227 - Zitmaaier opvoeren
|
Pagina 3 van 3
|
Dit topic is 30809 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
mtx-motard |
4-8-2008 22:58 |
Posts: 14947 |
ben je ook op de zwarte cross geweest?
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
- Kevin - |
4-8-2008 23:00 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: THE CRAZY DOCTOR
Het frame gaat dat niet houden.
als je de zitmaaiers hebt met cbr 600 blokken die maken eerst een frame maken ze een blok op en wielen, remmen, etc dat dan maken ze de kappen van de zitmaaier erop (frame)
Dat weet ik ja. Waarom denk je dat ik al zei: kijk even op internet voor meer informatie, forums bijvoorbeeld, zijn er genoeg. Ik heb net een hoop informatie al gelezen, onder andere wat jij nu verteld, bovendien wist ik dat al.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ben je ook op de zwarte cross geweest?
Dat had een goede inspiratiebron geweest!!!
Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 4-8-2008 om 23:00 uur.
|
|
|
|
mtx-motard |
4-8-2008 23:01 |
Posts: 14947 |
op de zwarte cross was er zo'n knakker die spaaide z'n vooras in 2 stukken, op het stuk waar wij stonden te kijken.
want zonder vering komt er best veel kracht op te staan
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
THE CRAZY DOCTOR |
4-8-2008 23:07 |
Posts: 1302 |
Ik was toen van plan (en nog steeds) om er eentje te maken
ik was toen bij me brom boer en die kon me zo vertellen wat ik allemaal moest doen (paar kameraden van hem hadden dat gedaan) dus ga naar iemand die je dat kan vertellen
|
|
|
|
b e r t |
5-8-2008 8:36 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ben je ook op de zwarte cross geweest?
Inderdaad, daar heb ik ook wel een paar mooie maaiertjes gezien.
|
|
|
|
- Han - |
5-8-2008 10:13 |
Posts: 9667 |
Hier zie je zon project van een grasmaaier. Ziet er vet uit moet ik zeggen
http://ant-racing.nl/fotoalbums.htm en dan 'bouw van onze 2de trekker'
en de onderste (waar nieuw bij staat)
|
|
<10.000 posts |
|
De Schout |
5-8-2008 10:32 |
Posts: 5327 |
ik weet wat je er mee wilt gaan doen, hoe hard t moet gaan en hoeveel t mag kosten.. maar met ori blokje erop kun je ook nog wel leuke dingen doen. wss loopt de overbrenging van t blok via een snaar naar een versnellingsbak en vandaar weer met een ketting naar t dif. beide overbrengingen zul je dus flink aan moeten pakken.
en als je het aandurft is er uit zo'n blokje ook nog veel meer te halen. kopje beetje afvlakken voor iets hogere compressie (uitkijken dat je kleppen niet gaan raken) in en uitlaat kanalen de gietfouten weg halen, grotere carburateur erop, ori uitlaat eraf en gewoon een stuk pijp erop, ontsteking vervroegen door heel de bobine te verplaatsen, eventueel nokken van de nokkenas oplassen maar kijk wel uit, zo'n blokje kan het heel lang vol houden, maar t kan ook zomaar uit elkaar spatten na deze modificaties..
dit zijn ongeveer normale toerentallen zonder toerenbegrenzer
http://members.home....concept/PA172744.MOV
en zoiets word t als je verder gaat beunen
http://members.home....concept/MOV00310.3GP
dan word t risico op een ontploffend blok wel groot, mja..
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
-simon- |
5-8-2008 13:41 |
Posts: 8211 |
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
5-8-2008 13:45 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
als fabrikant wil je natuurlijk een zo hoog mogelijk vermogen voor zo'n ding. zitten geen begrenzingen in dus. enige wat ik kan bedenken is een andere carb.
bs als fabrikant staat degelijkheid voorop...er wordt altijd een compromis gemaakt tussen vermogen en duurzaamheid. Die 1cilinder of 2 cilinder 4takt blokken van briggs en stratton leveren qua inhoud weinig vermogen maar die dingen zijn enorm goed.
zelfde met kartmotoren....zou eens kijken hoe ze in de karterij de boel opvoeren. heb er al turbo's op gezien maar efficient lijkt het me niet.
Denk dat je idd moet kijken naar de ademing van zon ding, maar omdat het viertakt is zit je altijd met je kleppentiming die de boel verziekt.
dan gaat het geld kosten en is het slimmer een ander blok erin te jenken.
|
|
Too cool for school! |
|
RS2Racer91 |
5-8-2008 20:04 |
Posts: 1540 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
ik weet wat je er mee wilt gaan doen, hoe hard t moet gaan en hoeveel t mag kosten.. maar met ori blokje erop kun je ook nog wel leuke dingen doen. wss loopt de overbrenging van t blok via een snaar naar een versnellingsbak en vandaar weer met een ketting naar t dif. beide overbrengingen zul je dus flink aan moeten pakken.
en als je het aandurft is er uit zo'n blokje ook nog veel meer te halen. kopje beetje afvlakken voor iets hogere compressie (uitkijken dat je kleppen niet gaan raken) in en uitlaat kanalen de gietfouten weg halen, grotere carburateur erop, ori uitlaat eraf en gewoon een stuk pijp erop, ontsteking vervroegen door heel de bobine te verplaatsen, eventueel nokken van de nokkenas oplassen maar kijk wel uit, zo'n blokje kan het heel lang vol houden, maar t kan ook zomaar uit elkaar spatten na deze modificaties..
dit zijn ongeveer normale toerentallen zonder toerenbegrenzer
http://members.home....concept/PA172744.MOV
en zoiets word t als je verder gaat beunen
http://members.home....concept/MOV00310.3GP
dan word t risico op een ontploffend blok wel groot, mja..
t hoeft niet te hard te lopen, hij is van me broertje en mij en me broertje is pas 11 dus moet wel beetje normaal blijven, we draaien eerst de poulies wel om
|
|
|
|
mtx-motard |
5-8-2008 20:38 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
http://www.youtube.c...&feature=related zoiets zou je ook nog kunnen proberen te maken.
sypie: was dat zoon gele met bowie stikkers erop, die een tafel dacht te nemen maar een gewone bult nam.
wil jij mij niet sypie noemen
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Dit topic is 30809 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 3
|
|