Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mbx 80 versnellings bak ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1060 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51215 - Honda mbx 80 versnellings bak ?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4258 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BSTS 3-8-2008 22:00 Print topicpost

Posts: 4241
Ik heb een honda mbx 80 blok, en die zit sinds kort in elkaar.
Nu heb ik het probleem dat de neutraal tussen de 5 en de 6 zit.

Er is een andere versnellingsbak in gekomen ( 6 ipv 4 bak ).
Ik heb nu dus een 6 bak maar dat zit niet helemaal goed.

Wie weet waar het aan ligt dat de neutraal tussen de 5 en de 6 zit ?

Heeft iemand foto's van een mbx 80 blok dat los ligt mischien ?

mvg bennie en alvast vriendelijk bedankt.
 
sprintjah

StephenOtto 3-8-2008 22:03 Print reply

Posts: 1193
zit er alleen een neutraal tussen 5-6 of zijn er nog meerdere opties om hem in zn vrij te zetten?
 
KTM SX 250!!
BSTS 3-8-2008 22:07 Print reply

Posts: 4241
er is maar 1 optie om hem in een neutraal stand te krijgen en dat is tussen de 5 en de 6.

behoorlijk lastig met starten etc, moet je eerst helemaal naar de 1 gaan enzo blablabla.

Weet je waar het aan kan liggen ?

schakelvorken of wals oid ?

 
sprintjah
StephenOtto 3-8-2008 22:12 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BSTS
er is maar 1 optie om hem in een neutraal stand te krijgen en dat is tussen de 5 en de 6.

behoorlijk lastig met starten etc, moet je eerst helemaal naar de 1 gaan enzo blablabla.

Weet je waar het aan kan liggen ?

schakelvorken of wals oid ?



ik heb echt geen flauw idee
start hem ander in zijn 1 (hou je koppeling in) ... dan hoef je niet helemaal terug te schakelen

maar ik snap wel dat je dat natuurlijk niet wilt, maar voor even is dat wel makkelijk

Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 3-8-2008 om 22:17 uur.
 
KTM SX 250!!
BSTS 3-8-2008 22:16 Print reply

Posts: 4241
dat snap ik zelf ook nog wel dat je na het starten in de 1 de koppeling in moet houden ik ben niet achterlijk.


ik vraag wat de technische reden kan zijn dat de neutraal tussen de 5 en de 6 zit,
 
sprintjah
StephenOtto 3-8-2008 22:17 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BSTS
dat snap ik zelf ook nog wel dat je na het starten in de 1 de koppeling in moet houden ik ben niet achterlijk.


ik vraag wat de technische reden kan zijn dat de neutraal tussen de 5 en de 6 zit,


ja, je hebt er van die mensen bij zitten die dat echt niet weten... maar ik zou het niet weten wat er aan de hand is sorry

Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 3-8-2008 om 22:22 uur.
 
KTM SX 250!!
zwarte-beuner 3-8-2008 22:24 Print reply

Posts: 2651
schakelbloem verkeerd?
 
brommerloos
Makrolon 3-8-2008 22:26 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
schakelbloem verkeerd?

Dat is ook mijn 1e gedachte ja, verkeerde schakelbloem dr op?
 
KTM 525 EXC Supermoto
BSTS 3-8-2008 23:08 Print reply

Posts: 4241
zou kunnen idd
 
sprintjah
Joel_koningslust 3-8-2008 23:10 Print reply

Posts: 14514
schakelwals verkeerdom erin. dit heb ik namelijk vaker gehoord. schijnt bij honda's vaker voor te komen na revisie
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 3-8-2008 23:11 Print reply

Posts: 29286
Het kan ook zijn dat je een schakelbloem van een mbx hebt en dat de bak van een mtx is of andersom.
Want een mbx schakeld op zijn kop en een mtx niet.
Ik weet niet of dit kan, maar het is maar een idee.
 
BSTS 3-8-2008 23:13 Print reply

Posts: 4241
het blok moet binnenkort maar eens los voor een inspectie.
bedankt alvast,
 
sprintjah
kenny77 3-8-2008 23:15 Print reply

Posts: 29286
Er is ook een topic , waarin je kunt zien welke schakelbloem je hebt, maar dat ben ik even aan het zoek, mocht ik het vinden dan edit ik deze post even.

Edit gevonden: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/146

Misschien heb je er wat aan.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-8-2008 om 23:16 uur.
 
flip_nsr_80cc 3-8-2008 23:26 Print reply

Posts: 597
ik ben het met de mtx en mbx door mekaar haal theorie eens

had het zelfde idee van andere schakelbloem ofzow

en schakelbloem verkeerd om zetten is bijna onmogelijk ivm de gaatjes die er in zitten
 
i cant spel, dus zeur niet
Makrolon 3-8-2008 23:40 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Het kan ook zijn dat je een schakelbloem van een mbx hebt en dat de bak van een mtx is of andersom.
Want een mbx schakeld op zijn kop en een mtx niet.
Ik weet niet of dit kan, maar het is maar een idee.

Dan zit niet opeens de vrij tussen den 5 en de 6.
 
KTM 525 EXC Supermoto
kenny77 3-8-2008 23:59 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Dan zit niet opeens de vrij tussen den 5 en de 6.


Maar omdat er tussen de 1 en de 2 niks zit dacht ikdat de neutraal positie was veranderd, door uitwisseling van de schakelklok en de schakelbloem van een mbx en mtx.
Maar nogmaals, ik geeft alleen maar een idee, dus heb ook geen idee of dit klopt.
 

Dit topic is 4258 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved