Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Gashendel draait niet terug

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 872 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51209 - Gashendel draait niet terug
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5010 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

simoncpi 3-8-2008 13:39 Print topicpost
Posts: 6
Het is plots begonnen, ik ree wat rond en toen ik schakelde, bleef de brommer in toeren draaien, wat dus bij het inhouden van de koppeling veel herie en nog meer toeren tot gevolg heeft. Ook, als ik de gashendel los, draait die veel te traag terug waardoor hij te lang gas blijft geven. Zelfs als ik hem terugdraai, blijft hij nog effe gas doorgeven.

Dus toen ik thuiskwas ging ik dat eens onderzoeken, maar weet dus niet hoe ik het kan repareren...

Ik haalde men luchtfilter van men carbu en keek hoe die gasschuif reageerde toen ik gas gaf en loste en zag dat die dus heel traag zakte en soms zelf helemaal niet.

Wat kan ik hieraan doen?

Alvast bedankt
 

Shinigami 3-8-2008 13:41 Print reply

Posts: 797
ff schoonmaken en je binnekabel invetten
 
...
Riejurat 3-8-2008 13:43 Print reply

Posts: 302
Heb je welleens gaskabel geolied lopen er geen knikken in je gaskabel en klemt je gasschuif niet? En het kan ook nog in je hendel zelf zitten dat t rubber van je handvat bijvoorbeeld te strak erop zit
 
simoncpi 3-8-2008 13:44 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shinigami
ff schoonmaken en je binnekabel invetten


oke, maar hoe moet dit dan?
De kabel er gewoon helemaal uithalen en die invetten of de carbu uiteenhalen en die schuif invetten?
 
simoncpi 3-8-2008 13:46 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Riejurat
Heb je welleens gaskabel geolied lopen er geen knikken in je gaskabel en klemt je gasschuif niet? En het kan ook nog in je hendel zelf zitten dat t rubber van je handvat bijvoorbeeld te strak erop zit


Ik denk dat het rubber geen probleem is, want als ik hem zelf terugdraai, blijft hij nog steeds steken.

Maar dus ik zou mijn carbu gewoon uiteenmoeten halen, die gasschuif invetten? en dan die gaskabel vervangen?
 
Ariej 3-8-2008 13:49 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simoncpi
[...]


Ik denk dat het rubber geen probleem is, want als ik hem zelf terugdraai, blijft hij nog steeds steken.

Maar dus ik zou mijn carbu gewoon uiteenmoeten halen, die gasschuif invetten? en dan die gaskabel vervangen?



van vet word het ook traag, het belangrijkste is dat hij schoon is. dan zou hij in principe makkelijk op en neer moeten kunnen gaan. wat ik wel aanraad is dat je een beetje olie of wd40 erop doet voordat je hem erin zet. (en werk met schone vingers natuurlijk)
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Riejurat 3-8-2008 13:54 Print reply

Posts: 302
Jeps maar ik denk eerder dat de gasschuif beetje stroef gaat door een schoefje dat beetje ver zit of doordat hij scheef zit. Om de gasschuif te chekken zet je de carb goed in elkaar en steek je door de ingang(luchtfilkterkant) je vinger en kijk je of de schuif goed gaat( je kan m omhoogdrukken en dan veert goed trug)Als dit t allemaal niet is moet je ef in de kabel gaan kijken
 
Ariej 3-8-2008 14:47 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Riejurat
Jeps maar ik denk eerder dat de gasschuif beetje stroef gaat door een schoefje dat beetje ver zit of doordat hij scheef zit. Om de gasschuif te chekken zet je de carb goed in elkaar en steek je door de ingang(luchtfilkterkant) je vinger en kijk je of de schuif goed gaat( je kan m omhoogdrukken en dan veert goed trug)Als dit t allemaal niet is moet je ef in de kabel gaan kijken



doorgaans kan een gasschuif niet scheef zitten, en zitten er geen schroeven bij de gasschuif (behalve de stationairsschroef natuurlijk)
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
falco 3-8-2008 14:52 Print reply

Posts: 3724
draai de 2 boutjes los van je gashandvat, en verschuif em meer van je stuur af (3cm) probeer het dan nog eens.

ik heb namelijk vaak genoeg gehad dat mensen dat gashandvat te ver op hun stuur duwden.
door dat rubber van je handvat dat dan tegen je stuur aan schuurt gaat je gas niet (snel) terug.

Dit bericht is gewijzigd door falco op 3-8-2008 om 14:52 uur.
 
simoncpi 3-8-2008 15:03 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
draai de 2 boutjes los van je gashandvat, en verschuif em meer van je stuur af (3cm) probeer het dan nog eens.

ik heb namelijk vaak genoeg gehad dat mensen dat gashandvat te ver op hun stuur duwden.
door dat rubber van je handvat dat dan tegen je stuur aan schuurt gaat je gas niet (snel) terug.

Dit bericht is gewijzigd door falco op 3-8-2008 om 14:52 uur.



Jaja, dat heb ik al getest, maar het probleem is er nog steeds, zelfs als ik de gas zelf terugdraai, blijft hij gas geven... het is de gasschuif of die kabel die precies vast blijft hangen of vertraagd is.
 
helly 3-8-2008 15:06 Print reply

Posts: 2424
zou eerst gewoon je veertje controleren (en/of vervangen) dat je gasschuif naar beneden schuift
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
mr200r 3-8-2008 15:12 Print reply
Posts: 5122
Zit je handvat niet te strak tegen gashendel.
 
mr200r
StephenOtto 3-8-2008 16:40 Print reply

Posts: 1193
beetje schoonmaken met wasbenzine doet vaak wonderen
 
KTM SX 250!!
zwarte-beuner 3-8-2008 22:48 Print reply

Posts: 2651
maar je carb maar eens goed schoon, en het cilinderhuis waar je schuif in glijd. als je daar eens met je vinger doerheen wrijfd en je voelt dat het moeilijk gaat en korrel weet je genoeg neem ik aan?

 
brommerloos

Dit topic is 5010 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved