Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hitte/terugvallen op top

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 699 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51204 - Hitte/terugvallen op top
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1104 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JustinP 2-8-2008 23:58 Print topicpost
Posts: 204
Ik heb sinds enkele weken een probleem met mijn MTX-SH met NSR blok (70cc, 21mm carb).

Ik heb altijd 10/11 duizend toeren kunnen rijden, zonder enkel probleem. Echter, wanneer ik nu een halve minuut boven de 9000 toeren rijd, gaat hij stotteren, valt hij terug in toeren, en in het ergste geval valt hij helemaal uit. Hierna kan ik hem gewoon direct weer starten.
Mijn hittesensor is kapot, de cilinder voelt lichtelijk te heet aan na het uitvallen.

De afstelling is oke, de bougie is goed (vernieuwd). Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik dacht aan een kapotte waterpomp, maar alle slangen en radiator zijn goed op temperatuur.

Ik heb gemerkt dat wanneer ik niet boven de 8500 toeren rij, er geen enkel probleem mis en hij het super doet. Dit probleem is van de een op de andere dag gekomen nadat de brommer een grote week heeft stilgestaan ivm werk.

Any suggestions?


 

Derbi-Olaf 3-8-2008 0:00 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
Ik heb sinds enkele weken een probleem met mijn MTX-SH met NSR blok (70cc, 21mm carb).

Ik heb altijd 10/11 duizend toeren kunnen rijden, zonder enkel probleem. Echter, wanneer ik nu een halve minuut boven de 9000 toeren rijd, gaat hij stotteren, valt hij terug in toeren, en in het ergste geval valt hij helemaal uit. Hierna kan ik hem gewoon direct weer starten.
Mijn hittesensor is kapot, de cilinder voelt lichtelijk te heet aan na het uitvallen.

De afstelling is oke, de bougie is goed (vernieuwd). Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik dacht aan een kapotte waterpomp, maar alle slangen en radiator zijn goed op temperatuur.

Ik heb gemerkt dat wanneer ik niet boven de 8500 toeren rij, er geen enkel probleem mis en hij het super doet. Dit probleem is van de een op de andere dag gekomen nadat de brommer een grote week heeft stilgestaan ivm werk.

Any suggestions?



warmloper?... lucht in je koelsysteem?

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Makrolon 3-8-2008 0:00 Print reply

Posts: 6733
misschien dat de benzinestroom t dan niet meer kan bijbenen, vuile carb oid?
 
KTM 525 EXC Supermoto
JustinP 3-8-2008 0:02 Print reply
Posts: 204
Ik ben ook bang voor warmlopers, het is alleen gek dat hij zo soepel start direct na het uitvallen. Normaliter merk je dan wel enige extra weerstand.?

Een benzinetoevoer probleem zou heel erg logisch zijn, maar ik heb de carburateur helemaal schoongemaakt (was eigenlijk 100% schoon), evenals het luchtfilter.

Hoe meer toeren, hoe meer benzineverbruik, als hij hoog in de toeren te weinig benzine krijgt zou hij daardoor kunnen terugvallen.. Maar alles is schoon, dat het het gekke.

Het koelsysteem heb ik nagekeken, hij wordt in zijn geheel warm, en is tot de nok toe gevult met koelvloeistof. Ivm de externe watertank zou er dan geen lucht in de slangen mogen zitten.

Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 3-8-2008 om 0:04 uur.
 
Derbi-Olaf 3-8-2008 0:03 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
Ik ben ook bang voor warmlopers, het is alleen gek dat hij zo soepel start direct na het uitvallen. Normaliter merk je dan wel enige extra weerstand.?

Een benzinetoevoer probleem zou heel erg logisch zijn, maar ik heb de carburateur helemaal schoongemaakt (was eigenlijk 100% schoon), evenals het luchtfilter.

Hoe meer toeren, hoe meer benzineverbruik, als hij hoog in de toeren te weinig benzine krijgt zou hij daardoor kunnen terugvallen.. Maar alles is schoon, dat het het gekke.

kan zijn det het clipje wat je vlotter indrukt, dat dat net wat te laag naar onder gebogen staat?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
JustinP 3-8-2008 0:04 Print reply
Posts: 204
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

kan zijn det het clipje wat je vlotter indrukt, dat dat net wat te laag naar onder gebogen staat?


En daardoor niet genoeg benzine in de vlotterbak laat? Zou een optie kunnen zijn..
 
Derbi-Olaf 3-8-2008 0:05 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
[...]


En daardoor niet genoeg benzine in de vlotterbak laat? Zou een optie kunnen zijn..

ja, dat die de vlotterbak als het ware "leegtrekt" en op het moment dat 'íe leeg is dat die dan uitvald.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
JustinP 3-8-2008 0:07 Print reply
Posts: 204
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

ja, dat die de vlotterbak als het ware "leegtrekt" en op het moment dat 'íe leeg is dat die dan uitvald.


...en in tussen heeft de vlotterbak tijd om bij te vullen en start hij direct. Ik ga het morgen direct checken.

Zouden er nog andere opties kunnen zijn?
 
Derbi-Olaf 3-8-2008 0:09 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
[...]


...en in tussen heeft de vlotterbak tijd om bij te vullen en start hij direct. Ik ga het morgen direct checken.

Zouden er nog andere opties kunnen zijn?

warmlopen, maar dat lijkt me idd het probleem niet als je verder je compressie behoud, en hij start direct daarna weer.
Wel genoeg benzine gewoon?
(soms zijn het domme dingen ) :P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
JustinP 3-8-2008 0:12 Print reply
Posts: 204
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

warmlopen, maar dat lijkt me idd het probleem niet als je verder je compressie behoud, en hij start direct daarna weer.
Wel genoeg benzine gewoon?
(soms zijn het domme dingen ) :P


Ik loop morgen nog wat dingen wat betreft de benzinetoevoer langs. Ik laat het nog horen. Thanks

 
Arjan 2-Stroke 3-8-2008 10:12 Print reply

Posts: 595
wat gebeurt er als je in een hoge versnelling bij ongeveer 10duizend toeren bent, hij slaat af, laat hem dan uitrollen (misschien terug schakelen) en gas dicht, en als is bijna is uitgerold geef je gas doet ie het dan wel weer?
 
Trekhaak FM 106.0MHz
JustinP 3-8-2008 17:44 Print reply
Posts: 204
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjan-50
wat gebeurt er als je in een hoge versnelling bij ongeveer 10duizend toeren bent, hij slaat af, laat hem dan uitrollen (misschien terug schakelen) en gas dicht, en als is bijna is uitgerold geef je gas doet ie het dan wel weer?


Vlotter was helaas niet het probleem.
Ja dan doet hij het weer, hij heeft even tijd nodig. Ook wanneer ik de koppeling intrek terwijl hij uitvalt, en hem rollend 15 seconden later weer loslaat, slaat hij weer aan.
 
Arjan 2-Stroke 3-8-2008 19:20 Print reply

Posts: 595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
[...]


Vlotter was helaas niet het probleem.
Ja dan doet hij het weer, hij heeft even tijd nodig. Ook wanneer ik de koppeling intrek terwijl hij uitvalt, en hem rollend 15 seconden later weer loslaat, slaat hij weer aan.


oke, dan is het wss te weinig benzine toevoer. (als ie verder goed loopt)
dan kun je:
* je benzine kraan checken/doorblazen
* slangetje checken/verniewen
* je kanaaltje van je slangetje tot je vlotterbak checken/scoonmaken.

anders zou ik het ook niet weten
 
Trekhaak FM 106.0MHz
JustinP 3-8-2008 19:42 Print reply
Posts: 204
Thanks Arjan, ik ga direct even de schuur in
 
Arjan 2-Stroke 3-8-2008 21:55 Print reply

Posts: 595
ik hoop dat je het probleem vind, dan kun je weer
 
Trekhaak FM 106.0MHz
zwarte-beuner 3-8-2008 22:28 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjan-50
ik hoop dat je het probleem vind, dan kun je weer


schenk geen hoop, mijn dtr is 3x warm gelopen en na elke 3x starte hij zonder problemen voor duidelijkheid trek je cyl er even af bij mij zat er een scheur in mijn zuiger. als ik was door gereden had ie standaart eem x geklapt geweest dus doe het voor de zekerheid!
 
brommerloos

Dit topic is 1104 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved