Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bak honda cr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1154 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51202 - bak honda cr
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2053 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

cnorretje 2-8-2008 20:35 Print topicpost

Posts: 851
hej mensen,

ik ging net nog evn een rondje rijden op men cr 125 van 1998. reed gewoon goed tot hij op een gegeven moment in z'n vrij sprong, vanuit de 4e versnelling.
ik wilde terugschakelen nar zijn 3 dat ging zwaar dan normaal, dus stopte ik even.

ging kijken wat er was en hij schakelde heel zwaar. kreeg hem nog net in een versnelling. ik dat ding naar huis geduwt en nog eens geprobeerd (zonder te laten draaien) gaat nog niet

het lijkt alsof de schakelwals gewoon niet wil draaien, alsof hij klem zit.

het vreemde is dat hij wel gewoon schakelt als het blok uit elkaar ligt en als hij in elkaar staat schakelt hij zeer zwaar. hij schakelde dus in 1 klap zwaar, alsof er iets verkeerd schoot zeg maar.

volgens mij is het niet:
- Schakelvork gebroken/krom
- te weinig smering (olie)
- asje voor schakelvorken krom/gebroken
- kapotte schakelwals (kan bijna niet btw)
- tandwielen willen niet verschuiven

maarja wat wel?
een boutje losgetrild!



Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 19-2-2009 om 21:35 uur.
 

Eat My Dust 2-8-2008 21:52 Print reply

Posts: 2562
ik denk een gebroken of een kromme schakelvork.
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
cnorretje 6-9-2008 17:47 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Eat My Dust
ik denk een gebroken of een kromme schakelvork.

nee dat is het niet. met de schakelvorken is niets mis. alle tandwielen en dergelijke zien er ook nog goed uit. wat zou het dan zijN?
 
Torque 6-9-2008 18:07 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
[...]

nee dat is het niet. met de schakelvorken is niets mis. alle tandwielen en dergelijke zien er ook nog goed uit. wat zou het dan zijN?


miss kvs in je blok, dus dat je waterpomp lekt
dan staat je bak ook vast namelijk, als er te veel kvs in je blok zit

Dit bericht is gewijzigd door Torque op 6-9-2008 om 18:08 uur.
 
gaat ie dat zeggen
sabar 6-9-2008 18:13 Print reply
Posts: 320
grijze olie is water in je blok ( of kvs )
 
Harold 6-9-2008 18:47 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
[...]

nee dat is het niet. met de schakelvorken is niets mis. alle tandwielen en dergelijke zien er ook nog goed uit. wat zou het dan zijN?


Dus je hebt hem al open gehad?

Dan kun je ook meteen de lagers controleren enz...
Asjes waar de vorken over geleiden al nageklokt? kunnen ook krom zijn.
Je zult het echt moeten zoeken bij de schakelvorken, schakelwals (redelijk onwaarschijnlijk) of de veer van het schakelmechanisme is kapot.
 
cnorretje 6-9-2008 20:29 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]


Dus je hebt hem al open gehad?

Dan kun je ook meteen de lagers controleren enz...
Asjes waar de vorken over geleiden al nageklokt? kunnen ook krom zijn.
Je zult het echt moeten zoeken bij de schakelvorken, schakelwals (redelijk onwaarschijnlijk) of de veer van het schakelmechanisme is kapot.

ja bekeken ze zagen er nog gewoon goed uit. zo opt gezicht was er niets mis mee.


Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 22-9-2008 om 15:55 uur.
 
roelarjen 7-9-2008 18:56 Print reply
Posts: 30
de gevolgen van kvs in je blok kan voor witte/grijze aanslag zorgen.
de lagers worden niet goed meer gesmeerd.
onderdelen slijten hierdoor in.
en op langere termijn gaat je koppeling eraan(platen blijven plakken en koppelinghuis slijt in)

maar uit jou verhaal maak ik op dat het bij jou niet zo ernstig is.
ik zou het heleblok uit elkaar halen alles schoon maken en direkt reviceren (lagers pakkingen en keeringen)als je dan toch bezig bent waarom dan niet goed.
ook de waterpomp ff nakijken en de lagers en keering vervangen.
als er ruimte op t lager zit komt er ook ruimte op de keering hier lekt dan je kvs naar binnen.
 
het zijn de 7 mooiste dagen vd week WEEKEND!!
cnorretje 8-9-2008 8:43 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roelarjen
de gevolgen van kvs in je blok kan voor witte/grijze aanslag zorgen.
de lagers worden niet goed meer gesmeerd.
onderdelen slijten hierdoor in.
en op langere termijn gaat je koppeling eraan(platen blijven plakken en koppelinghuis slijt in)

maar uit jou verhaal maak ik op dat het bij jou niet zo ernstig is.
ik zou het heleblok uit elkaar halen alles schoon maken en direkt reviceren (lagers pakkingen en keeringen)als je dan toch bezig bent waarom dan niet goed.
ook de waterpomp ff nakijken en de lagers en keering vervangen.
als er ruimte op t lager zit komt er ook ruimte op de keering hier lekt dan je kvs naar binnen.

ja dat was ik van plan. alle kappotte lagers en keeringen vervangen + pakkingen. het probleemje met die kvs lijkt me opgelost
maar nu moet ik er achter komen wat de oorzaak was van dat hij zwaar schakelde hij schakelt goed als de (ontstekings)helft eraf is schakelt hij goed, als hij erop zit zwaar

Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 29-11-2008 om 15:47 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 8-9-2008 9:16 Print reply

Posts: 9841
en ik weet alsnog vrij zeker dat je een kromme schakelvork hebt.

die dingen kun je niet op het oog controleren.
tenzij ze heel krom zijn, dan weet je zeker dat ze niet goed meer zijn, maar het is vaak een kwestie van enkele tienden.

als ie eenmaal krom is gaat ie er vaker uitschieten en wordt ie nog krommer etc etc.

er zijn maar 2 manieren hoe iets uit de versnelling kan gaan.... of je trapt em uit zn versnelling of schiet uit zn versnelling, dat kan betekenen dat je schakelbloempie niet goed meer is of dat daar iets mis mee is.. of je schakelvork...

iig krijgt ide vork sowieso op zn flikker.

 
Too cool for school!
antonhonda 8-9-2008 10:30 Print reply

Posts: 3616
kvs lijkt me sterk mijn honda cr 125 uit 1982 dronk ook kvs en had het ook in het blok enzo ma liep wel een half jaar goed
als ik jou was zou ik eerst ff lagers/assen kijken
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Markjo 8-9-2008 10:43 Print reply

Posts: 1061
en gewoon door blijven rijden...
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
cnorretje 8-9-2008 18:53 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
en ik weet alsnog vrij zeker dat je een kromme schakelvork hebt.

die dingen kun je niet op het oog controleren.
tenzij ze heel krom zijn, dan weet je zeker dat ze niet goed meer zijn, maar het is vaak een kwestie van enkele tienden.

als ie eenmaal krom is gaat ie er vaker uitschieten en wordt ie nog krommer etc etc.

er zijn maar 2 manieren hoe iets uit de versnelling kan gaan.... of je trapt em uit zn versnelling of schiet uit zn versnelling, dat kan betekenen dat je schakelbloempie niet goed meer is of dat daar iets mis mee is.. of je schakelvork...

iig krijgt ide vork sowieso op zn flikker.


je zou idd gelijk kunnen hebben voor die tijd had ik af en toe dat hij uit zn versnelling schoot toch lijkt me dit niet de oorzaak van het zware schakelen. margoed hoe moet ik het dan controleren of ze nog recht zijn? bedankt alsnog

Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 11-9-2008 om 22:29 uur.
 
cnorretje 13-9-2008 17:40 Print reply

Posts: 851
opgelost

Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 19-2-2009 om 21:37 uur.
 
cnorretje 1-10-2008 21:26 Print reply

Posts: 851
probleem opgelost

Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 19-2-2009 om 21:34 uur.
 

Dit topic is 2053 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved