Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - truukjes voor meer toeren maken gezocht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 459 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #512 - truukjes voor meer toeren maken gez...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2429 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Saknet 26-5-2001?15:12 Print topicpost

Posts: 10355
hmkay, mn brommer wil in zn vrij 11000 toeren, maar tijdens het rijden trekt ie niet zo hard meer boven de 8000. nu vroeg ik me af, wat kan je allemaal precies op ontsteking/cdi/bobine vlak aanpassen dat hij meer toeren wil maken.. en dan niet zeggen van zet er een crossmotor ontsteking op want daar heb ik niks aan..

en ook niet zeggen van het ligt aan je uitlaat, want dat weet ik al, alleen dat intereseert ff niet (haal soon andere)
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Joost 26-5-2001?15:20 Print reply
Posts: 1108
Het vervroegen van je ontsteking heeft alleen invloed als je brommer veel toeren maakt. Dit is namenlijk omdat het vlamenfront dan je zuiger snelheid niet kan bijhouden en dus zeg maar relatief 'vertraagt' en in her ergste geval na ontsteking geeft. En das niet goed.

Idieal zouw natuurlijk zijn een ontsteking die per toerental een andere vertraging zouw geven. Eens lang geleden was er op dit forum een noble honda gek die daar mee bezig was (DaBit ) maar na dat ie een paar keer iets had gebroken en z'n mtx er de geest aan gaf, is er mee gestopt. :(

De cdi vertraag het ontstekings tijd stip dus, omtrend zo'n 8000 toeren. Door de hele grond plaat te draaien is het dus mogelijk om in totaal alles te vertragen. Dit komt natuurlijk ten goede voor de hoge toeren maar in de lage toeren gaat ie nog al kut lopen. Ik ga niet uitleggen waarom want dat kan je zelf wel bedenken.

Maar wat heeft dit met jouwn vraag te maken zal je wel denken...nouw heel simple. Alleen je ontsteking veranderen als de rest van je bromer er klaar voor is.

Wat ik zouw doen is als eerste die uitlaat kopen, anders kan je straks weer beginnen. Vervolgens je carb goed afstellen, dit scheelt erg veel (zowiezo een grote carb voor hoge toeren 20mm min. voor 70cc). Vervolgens je cilinder eens bekijken, ik weet niet welk merk je hebt maar meestal is er nog wel het een en ander te verbeteren. Daarna je ontsteking optimaliseren.

ps. Het is heel normaal dat je in de vrij zo'n 3 a 4 duizend toeren meer maakt.

 
It is going to be a Endless summer...
Saknet 26-5-2001?16:02 Print reply

Posts: 10355
vet, daar heb ik nog eens wat an .

carb zit een 110 sproeier in en is idd een 20mm..
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
speedymark 26-5-2001?18:05 Print reply
Posts: 605
koop een vette uitlaat en kick er een crossmotor ontsteking op! ik hoop dat je veel aan mijn advies hebt hmmmkaaaaaaaayyyy
 
GUMMEN RULEZZZZZ
Neonlampje 27-5-2001?07:03 Print reply

Posts: 14825
Was verschil tussen normale en crosmotor ontsteking??
Enne hoe kan je achter komen wat beste stand is van grondplaat??
 
speedymark 27-5-2001?11:14 Print reply
Posts: 605
met een crossontsteking ga je harder en je grondplaats staat het best als je het hardst gaat
 
GUMMEN RULEZZZZZ
Rens 27-5-2001?12:42 Print reply

Posts: 6863
Brommer op nitromethaan J


Benodigdheden:

? euro 95 650ml
? nitromethanol(12%) 300 ml
? loodvervanger 15ml
? viscositeitverhogend middel 10ml
? speciale olie 25ml

Instructies:

Als je dan al die dingen hebt dan moet je ermee aan de gang.Zo moeilijk is dat niet omdat
ik je nu alle instructies zal geven.
Zorg dat je nooit of te nimmer zomaar te nitro in je tank gooit,want dan gaat het zeker mis!
Neem een gewone plastic fles en vul deze voor 65% met benzine. Dus als we een liter-fles nemen dan gaat daar dus 650cc euro 95 in.Vervolgens doen we er nitro(12%)bij met ongeveer 300 ml.
Dus dan hebben we een fles met ongeveer 4% nitro.Dit is eigenlijk te veel maar het mengsel wordt nog een keergemengd doordat het later in de tank komt.Vervolgens doen we 15ml loodvervanger erbij en 10ml viscositeitverhogend middel en 25mlvan de speciale olie.Je moet ervoor zorgen dat het zo een beetje in die verhoudingen bij elkaar komt.
Ik zal als voorbeeld een brommer nemen.Ik neem een brommer die een tankinhoud heeft van 5 liter.We zorgen dat er in de tank nog een halve liter zit.
Eerst moet de motor warm zijn gelopen.Pas als de motor redelijk warm is kan het nitro-mengselerin worden gedaan.En dan kan het feest beginnen!


 
achter de maan is alles beter
speedymark 27-5-2001?12:51 Print reply
Posts: 605
je heb toch ook van dat spul, auto pilot, dat spuit je met een spuitbus in je lucht inlaat, das ook methanol ofzo, en gaat met dat spul van jou de cilinder of blok niet aan gort ofzo?
 
GUMMEN RULEZZZZZ
barry 27-5-2001?13:25 Print reply

Posts: 7387
ik had ook gelezen als je pure nitro in de tank gooid, dus zeg maar 1liter bij een halve liter benzine die al in de tank zit. dat je per cc 1pk krijgt dus 50 of 70pk voor een brommer


coooooooool, maar dat houd helaas de achterbrug, het blok niet
 
He?
SPARKLE 27-5-2001?13:50 Print reply
Posts: 1332
Ik had eerst van dat nitro methanol shit gekocht voor model autotjes, kost 20 piek per liter ofzo, ik een zooi door mijn tank geflikkerd, werd alleen maar gloeiendegloeiende heet, en je merkte er geen flikker van.
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
Joost 27-5-2001?14:26 Print reply
Posts: 1108
dikke bull alle maal, als je op nitro wil rijden heb je een direct injectie systeem nodig. Anders heeft het echt geen zin volgens mijn.

Dat stukje heb ik dus al eens eerder gelezen en de gene die het heeft bedacht lult volgens mij gewoon uit z'n nek. Want als je echt met iets dergelijk bezig bent schrijf je er niet zo luchtig over.

Op de mac-dizzy site staat een link naar een aantal artikelen over nitro, je moet dan echt wel veel veranderen want anders doet ie het echt niet.
Dat modelauto spull is trouwens gloeiplug brandstof....volgens mij gaat dat super snel pingelen en das dus niet goed.

en nog wat, als iemand zegt dat je voor elke cc een pk kan krijgen...... daar zal ik maar niet op ingaan...
 
It is going to be a Endless summer...
SPARKLE 27-5-2001?14:44 Print reply
Posts: 1332
Quote:
Dat modelauto spull is trouwens gloeiplug brandstof....volgens mij gaat dat super snel pingelen en das dus niet goed.


Ja dat weet ik, die gast heeft zelf ook een modelautotje, daar had ik het van. Maar wat is pingelen


 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
Rens 27-5-2001?16:43 Print reply

Posts: 6863
Dat met nitro methanol lukt wel alleen het is SUPER SLECHT voor je brommer je kan echt niet lang zo rijden.
 
achter de maan is alles beter
Dan the man 27-5-2001?17:13 Print reply
Posts: 152
Zo'n kerel uit m'n klas had methanol bij z'n benzine gekapt in z'n TSX, kwam hij sneller op toeren, maar liep niks harder ofzo.
Maar wat denk je? Een gat in z'n tank gebrand! Die tank was een keer gerepareerd geweest want die was al eens lek, nou met die methanol brandde er zo een gat in!
Vet!

:n


coole smileys!
 
Weer terug op de Honda!
Ali 27-5-2001?17:10 Print reply
Posts: 667
Over Dabit zal ik wel ff uitleggen.... Ik heb hem nl. een keer gezien en toen heeft ie mij alles vertelt. Dabit ging op een dag naar zijn werk toe naar Den Bosch dus hij rijdt netjes op het fietspad met een gangetje van 65/70(dacht ik). Slaat er ineens een auto rechtsaf van de weg die paralel lag aan het fietspad.. Dabit had voorrang maar die auto had hem schijnbaar niet gezien :a! Dabit kon niet meer optijd stoppen, en dook dus vol in die auto... :p. Hij zelf had heeeel erge last van zijn been en zijn brommer was aan gruzelementen (lees zuper kapot). Hij heeft zo erge last van zijn been dat ie na maanden terapie nog steeds heel slecht loopt. De verzekering wilde niet uitkeren want volgens hen was de brommer niet goed (geen goede remmen volgens hen...jaja als het voorwiel helemaal ruk is.. GEK HE ALS JE MET 65 IN EEN WAGEN KNALT!! Maarja dat snapen ze niet... Een paar maanden na het ongeluk heb ik hem gezien en zei die dat ie bezig was met dat project van die "ontsteking" hij heeft hier toen veel reply op de topic gehad en overleg gepleegd... Na een tijdje is het slechter gegaan met zijn been zo slecht dat ie thuis moest blijven.... Daarna is ie nog ff op het forum geweest en daarna heb ik hem niet meer gesproken.. Ik verwacht dat ie het druk heeft met andere dingen ofzo.. mischien gaat het wel slecht met zijn been. Ik bel hem binnenkort wel ff en dan vraag ik het na... Hij heeft nog een 70cc ZETA van mij liggen...
Grtz Pietjo
En ik denk dat ie hem echt wel wil afmaken dat "geval" of hij moet zijn honda eruit hebben gedaan wat me sterk lijkt want hij had geen auto rijbewijs en had altijd vervoer nodig.
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
Spitfire 27-5-2001?18:23 Print reply
Posts: 146
Hoge druk kop wil ook nog wel eens helpen...
Maar ja is ook wel logisch dat hij in z'n vrij meer toeren maakt heh!
Minder weerstand... Maar 8000 of 11000 is wel een heel groot verschil.
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/323.gif[/IMG]

Dit topic is 2429 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved