Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - MCX 80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 542 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #51198 - MCX 80
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4345 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rubbert 6-8-2008 0:26 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vooruitnietachteruit
[...]



Dat past niet zomaar en bovendien het werkt niet..
Je moet wel 80cc uitlaten voor 80cc blokken hebben en zoals ik al eerder zei moeten van de cilinderkop de linker koelribben afgeslepen zijn om een mtx80r of R2 uitlaat er op te kunnen zetten. Als je de ori R2 uitlaat erop wilt zetten moet je ook de uitlaatophanging op het frame wegslijpen. Als dit gedaan is heb je wel een prachtige laagtoerige set.



jup, nog iemand die met mcx op mtx heeft gereden

mischien heb je hier wat aan, is een mcx cilinder:




poortjes:



zuigertje wat ik bij de cilinder kreeg toen ik hem kocht, ik weet niet of het erbij hoort oid.




ge5:



Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 6-8-2008 om 0:29 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Custers 6-8-2008 0:31 Print reply

Posts: 4747
ik zal morgen is kijken waar ik dat dat mt zag staan. zal morgen ook even de foto's goed bekijken. ga nu slapen
 
Ride like the wind.
Custers 6-8-2008 0:36 Print reply

Posts: 4747
maar zo te zien is de cilinder hetzelfde

edit: de mijne heeft 8 ribben

Dit bericht is gewijzigd door The Wishmaster op 6-8-2008 om 0:38 uur.
 
Ride like the wind.
rubbert 6-8-2008 0:37 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: The Wishmaster
ik zal morgen is kijken waar ik dat dat mt zag staan. zal morgen ook even de foto's goed bekijken. ga nu slapen



oke, maar is wel 99 procent zeker een mcx, als je naar de poorten kijkt, en als je er een bovenlangse mtx uitlaat op wilt, zal je met de flex een stuk of 3/4 koelribben weg moeten halen voordat het past, maar heerlijk cilindertje om mee te rijden, je moet er geen giga prestaties van verwachten, maar het rijdt leuk en goed, en blijft, als hem goed onderhoud lang heel
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Custers 6-8-2008 17:11 Print reply

Posts: 4747
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vooruitnietachteruit
[...]



Op mijn mcx cilinder staat ook GE5 maar waar zie jij MT staan? (heb m niet hier liggen namelijk)
Moet haast wel de originele cilinder zijn want voor deze blokken zijn geen andere AC cilinders gemaakt afaik


Het was geen MT maar HM is een beetje lastig te lezen. Dat HM staat langs GE5 in een soort van rondje
 
Ride like the wind.
Custers 27-8-2008 20:03 Print reply

Posts: 4747
Ik had een beetje verder rond gezocht, heb alleen te horen gekregen dat een originele uitlaat van een mcx 80 erop past. Is er iemand die zeker weet, dat een andere uitlaat er onder past? Zonder aanpassingen?
 
Ride like the wind.
- Han - 27-8-2008 20:24 Print reply

Posts: 9667
heb je je oude uitlaat al geprobeerd? Want je had toch techno of proma ofzo?
 
<10.000 posts
mtx-motard 27-8-2008 20:26 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Custers
Ik had een beetje verder rond gezocht, heb alleen te horen gekregen dat een originele uitlaat van een mcx 80 erop past. Is er iemand die zeker weet, dat een andere uitlaat er onder past? Zonder aanpassingen?


doe je mcx 80 ori erop. eventueel ff ophangbeugeltje maken dan.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
De Schout 27-8-2008 20:29 Print reply
Posts: 5327
onderlangse proma80 voor mbx, techno voor nsr met proma flens, ori mbx80 pijp, andere vervanguitlaten voor mbx80, zou volgens mij allemaal moeten passen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
rubbert 27-8-2008 20:57 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
onderlangse proma80 voor mbx, techno voor nsr met proma flens, ori mbx80 pijp, andere vervanguitlaten voor mbx80, zou volgens mij allemaal moeten passen.



ja, past, alle onderlangse uitlaten voor mtx-sh, mtx-r, mbx enzo passen er allemaal op, bovenlangs ook vrij veel je moet alleen je cilinderkop ervoor bewerken, maarja, je wilt wat?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
mtx-motard 27-8-2008 21:00 Print reply

Posts: 14947
beter niet cilinderkop bewerken, zonde van dat mooie honda spul
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
rubbert 27-8-2008 21:04 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
beter niet cilinderkop bewerken, zonde van dat mooie honda spul



een paar koelribben ervanaf halen....

en boeid toch niks, want zit toch een uitlaat voor, dus zie je toch nooit
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
mtx-motard 27-8-2008 21:05 Print reply

Posts: 14947
gaat er niet om dat iemand het ziet, gaat erom dat je een origineel onderdeel verneukt. wat zonde is.
als het nou een kop was waar er extreem veel van zijn
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
De Schout 27-8-2008 21:08 Print reply
Posts: 5327
laat anders je ori sh kop uitdraaien tot 49.5mm. hoef je niet aan die koelribben te beunen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
rubbert 27-8-2008 21:08 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
gaat er niet om dat iemand het ziet, gaat erom dat je een origineel onderdeel verneukt. wat zonde is.
als het nou een kop was waar er extreem veel van zijn



care, als iemand hem vast laat lopen, dat is zonde, of totaal verneukt gaat tunen, vind ik erger
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM

Dit topic is 4345 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved