Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda CB50 gekocht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1077 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #5119 - Honda CB50 gekocht
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4271 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

snoopafella 22-8-2002?13:25 Print reply
Posts: 3
Hee SUPERCOOL!!!!
Eindelijk iemand met verstand van brommers (of moet ik zeggen motors...)
Ik heb ook een cb50, precies dezelfde kleur. Maar die van mij is lang niet zo compleet en mooi. Je hebt zelfs het reperatiedoosje onder het zadel. En dat blok, gwn puntgaaf. Goede aankoop!
hier is mijn emailadres: snoopafella@lowriders.com
Kun je ff mailen dan heb ik jou adres ook gelijk en kunnen we een beetje op de hoogte blijven van viertakt nieuws.
En voor de mensen die em niet kennen: een cb50 is het toppunt van relaxtheid!!

 
Go Low Or Don\'t Go At All
NSR RULEZZ 22-8-2002?14:02 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: clean d?

Hee SUPERCOOL!!!!
Eindelijk iemand met verstand van brommers (of moet ik zeggen motors...)
Ik heb ook een cb50, precies dezelfde kleur. Maar die van mij is lang niet zo compleet en mooi. Je hebt zelfs het reperatiedoosje onder het zadel. En dat blok, gwn puntgaaf. Goede aankoop!
hier is mijn emailadres: snoopafella@lowriders.com
Kun je ff mailen dan heb ik jou adres ook gelijk en kunnen we een beetje op de hoogte blijven van viertakt nieuws.
En voor de mensen die em niet kennen: een cb50 is het toppunt van relaxtheid!!



ik vin hem super RANZIG LELIJK!!!!!!!!!!!!

hehe geintjuh maar wat is het toppunt van relaxtheid dan?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
snoopafella 22-8-2002?14:13 Print reply
Posts: 3
ik hoop dat het echt een geintje is, want het is toch gwn een topmachinetje

het toppunt van relaxtheid: lekker in zijn vier met 5500 toeren/min rustig over een landweggetje rijde en als er een mooie bocht komt ff terugschakelenen, met je voetsteun over de grond schrapend, een mooie 4-takt roffel horen

Of een lekker meidje achterop want dat zadel zit als een zetel.
 
Go Low Or Don\'t Go At All
Chris. 22-8-2002?14:17 Print reply
Posts: 83
Quote:
Originally posted by: NSR JunK?

Quote:
Originally posted by: Vinnie?

Hij is in NL niet eens gekeurd, omdat er geen vraag naar was.

het opvoeren van een 4takt is inderdaad duur,en een 4 takt is altijd langzamer dan een 2takt.. voor de snelheid kan je ook beter voor een MBX oid gaan, maar ik vind het een mooie brommer, oerdegelijk (Honda ) en hij is erg zuinig (1:45).


je kijkt zeker nooit Motor GP? 4 takt roeleert over de 2takten.....

ja en jij kijkt er niet goed naar want het is 500cc 2-takt en 900cc viertakt ......is wel een verschil want die slome viertakters hebben dus 900cc nodig om die 500cc tweetakters bij te houden en daarom zijn ze SOMS sneller maarja is ook 400 cc meer :n
 
Chris. 22-8-2002?14:22 Print reply
Posts: 83
Quote:
Originally posted by: Rudy?

Quote:
Originally posted by: Gilera Super Motard?

jullie hebben het hier alleeen maar over de voordelen van een 4-takt maar het heeft ook veel nadelen bijv. lage toeren, kut geluid (bij 50cc),slecht op te voeren , veel onderhoud(kleppen stellen ,distributie enz) en het ziet ook nog niet uit eigenlijk. maar het is meer een verzamelbrommer wat je beter op zolder ofzo kunt zetten en 2 keer per jaar een goed poetsen en onderhouden een beetje dat hij niet wegroest en over 5 of 10jaar er veel cash voor vangen.


4-takt heeft juistem veel minder onderhoud ^%$#@
kleppen stellen is niet vaak nodig (zeker bij wat modernere motoren niet) het is wat ingewikkelder maar dat is een ander verhaal.



ja en zo'n cb50 is zeker modern of wat...hahahaha dat ding is toch zeker 20 jaar oud als het niet nog meer is nou erg modern ja. maar ik weet heus wel dat die nieuwe hydraulische klepstoters hebben maar zo'n oud ding niet hoor en daarom zal je het toch vaker moeten doen.
 
Rudy 22-8-2002?14:29 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Gilera Super Motard?

Quote:
Originally posted by: NSR JunK?

Quote:
Originally posted by: Vinnie?

Hij is in NL niet eens gekeurd, omdat er geen vraag naar was.

het opvoeren van een 4takt is inderdaad duur,en een 4 takt is altijd langzamer dan een 2takt.. voor de snelheid kan je ook beter voor een MBX oid gaan, maar ik vind het een mooie brommer, oerdegelijk (Honda ) en hij is erg zuinig (1:45).


je kijkt zeker nooit Motor GP? 4 takt roeleert over de 2takten.....

ja en jij kijkt er niet goed naar want het is 500cc 2-takt en 900cc viertakt ......is wel een verschil want die slome viertakters hebben dus 900cc nodig om die 500cc tweetakters bij te houden en daarom zijn ze SOMS sneller maarja is ook 400 cc meer :n

ze zijn tot nu toe iederekeer nog snelle geweest (op mugello was top van honda nsr van capirossi iets van 301 en van ukawa op honda rc211 325
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
wipe-out 22-8-2002?14:32 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Originally posted by: Gilera Super Motard?

ja en jij kijkt er niet goed naar want het is 500cc 2-takt en 900cc viertakt ......is wel een verschil want die slome viertakters hebben dus 900cc nodig om die 500cc tweetakters bij te houden en daarom zijn ze SOMS sneller maarja is ook 400 cc meer :n


die 4 takters hebben 990cc toch?
 
Rudy 22-8-2002?14:32 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Gilera Super Motard?

Quote:
Originally posted by: Rudy?

Quote:
Originally posted by: Gilera Super Motard?

jullie hebben het hier alleeen maar over de voordelen van een 4-takt maar het heeft ook veel nadelen bijv. lage toeren, kut geluid (bij 50cc),slecht op te voeren , veel onderhoud(kleppen stellen ,distributie enz) en het ziet ook nog niet uit eigenlijk. maar het is meer een verzamelbrommer wat je beter op zolder ofzo kunt zetten en 2 keer per jaar een goed poetsen en onderhouden een beetje dat hij niet wegroest en over 5 of 10jaar er veel cash voor vangen.


4-takt heeft juistem veel minder onderhoud ^%$#@
kleppen stellen is niet vaak nodig (zeker bij wat modernere motoren niet) het is wat ingewikkelder maar dat is een ander verhaal.



ja en zo'n cb50 is zeker modern of wat...hahahaha dat ding is toch zeker 20 jaar oud als het niet nog meer is nou erg modern ja. maar ik weet heus wel dat die nieuwe hydraulische klepstoters hebben maar zo'n oud ding niet hoor en daarom zal je het toch vaker moeten doen.



yamaha motorfietsen (b.v. oude fzr 1000(moderne ook)uit 1988) hoef je ook maar om de 48000 kleppen te stellen en daar zitten geen hydraulische klepstoters in.

Quote:
die 4 takters hebben 990cc toch?


ja maar ik heb verhalen gehoord dat honda met een 800cc blijkt te rijden(meer vermogen kunnen banden niet aan.
wat er van waar is weet ik niet

[This message is edited by Rudy on 22-8-2002 14:36]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
snoopafella 22-8-2002?15:03 Print reply
Posts: 3
hee jonges nou geen gezeik meer over viertakt
wacht maar tot je een keer met een yamaha xjr 1300 onder je kont hebt gerede, dan heb je dus echt lekker veel power he

en wat dachten jullie van het koppel van een viertakt vergeleken met dat van een tweetakt
 
Go Low Or Don\'t Go At All
NSR RULEZZ 22-8-2002?15:30 Print reply

Posts: 4934
ik dachten niet veel
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Martijn 23-8-2002?11:15 Print reply
Posts: 10000
jawel.....4takt heeft vet veel koppel...bij een bepaald toerental heeft viertakt een veel beter rendement....bij 200cc ofzo...zoiets...

ik zou een turbo of supercharger erop knallen...is 4takt...dan kennet wel...en racenokkenas....yeah..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rudy 23-8-2002?11:45 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: clean d?

hee jonges nou geen gezeik meer over viertakt
wacht maar tot je een keer met een yamaha xjr 1300 onder je kont hebt gerede, dan heb je dus echt lekker veel power he

en wat dachten jullie van het koppel van een viertakt vergeleken met dat van een tweetakt


ja een 2-takt meer koppel(zolang die 4-takt geen turbo heeft)

het koppel licht alleen heel anders maar een 125 crosser heeft 26-28 nm koppel (bij 11000 toeren) geen ene 4-takt 125 die daar aankomt

enige motor die daar bij in de buurt komt is een kawasaki zzr250 met 21,6 nm bij 9000 toeren (ak is crossmotor werdstrijdmotor en kawasaki een weg motor)
de yamaha yz250f zit mischien nog wel het dichtste in de buurt (levert std 29 pk bij 11000) en dus komt hij qua koppel redelijk in de buurt van een 2-takt(heb geen zin het uit te reken ) .

denk dat ik wel bewezen heb dat je veraal dat een 4-takt meer koppel heeft gelul is.


edit:ff wat bewijs gezocht



[This message is edited by Rudy on 23-8-2002 12:06]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
jarno 23-8-2002?12:23 Print reply
Posts: 102
een tweetakt is gewoon veel gifiger,maar als een ding duidelijk is dan is dat wel dat een viertakt met open demper(fzr600 met open laser demper)et mooiste geluid heeft.en dan vooral een twee cilinder met open pijpen(bijv.een duc 9 serie met open termigoni)als je dat hoort dan loop je constant met een stijve in je broek.
 
Rudy 23-8-2002?13:11 Print reply

Posts: 3471
ten kate honda cbr600 zit echt geweldig geluid in (ga maar naar superbike,s dit jaar )

verder ducati, die suzuki sv650s die mijn broer had (zeker met andere uitlaten ding draaide nog 11000 toeren ook

en alle snelle 2-takten

[This message is edited by Rudy on 23-8-2002 13:14]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 4271 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved