Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda CB50 gekocht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 820 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #5119 - Honda CB50 gekocht
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4289 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DaveTSX 18-8-2002?23:19 Print reply
Posts: 2033
4takt brommers zuigen:P
 
http://www.2weird4u.com
Ralf 18-8-2002?23:28 Print reply

Posts: 9073
We hebben vandaag uitgevonden dat jij ongeveer de enige bent die dat denkt
 
Coza_Noztra 18-8-2002?23:57 Print reply
Posts: 257
Quote:
Originally posted by: Blukaap?

Dingen zijn toch nooit goedgekeurd in nederland of wel ?



Hij is in NL niet eens gekeurd, omdat er geen vraag naar was.

het opvoeren van een 4takt is inderdaad duur, en een 4 takt is altijd langzamer dan een 2takt.. voor de snelheid kan je ook beter voor een MBX oid gaan, maar ik vind het een mooie brommer, oerdegelijk (Honda ) en hij is erg zuinig (1:45).
 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
Ralf 19-8-2002?00:00 Print reply

Posts: 9073
2-takt verbruikt meer benzine, meer onderhoud, meer slijtage, meer luchtvervuiling...
 
de_koen 19-8-2002?10:19 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Originally posted by: Vinnie?


Hij is in NL niet eens gekeurd, omdat er geen vraag naar was.

het opvoeren van een 4takt is inderdaad duur, en een 4 takt is altijd langzamer dan een 2takt.. voor de snelheid kan je ook beter voor een MBX oid gaan, maar ik vind het een mooie brommer, oerdegelijk (Honda ) en hij is erg zuinig (1:45).


Ik zou ergens papieren van een Cb 125 zoeken ofzo en er dan zo mee rond rijden.
Zon CB 50 heb je toch zo op de 85-90 zitten met wat werk?
Past een motorblok van een XR 70/75 er trouwens onder?
 
Honda 5-Bak te koop
Honda_MB80 19-8-2002?10:42 Print reply
Posts: 251
Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?
 
http://www.honda-mbx.tk/
Baasbas 19-8-2002?12:09 Print reply
Posts: 2176
wow... dat ding is dus echt zo goed als nieuw... leuk om in de zomer een stukje op te toeren, 's winters lekker warm opbergen.. zeker met al dat chroom... En niks opvoeren, dan daaltie toch alleen maar in waarde.

maar je kan hem dus niet als brommer verzekeren?!
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Chris. 19-8-2002?12:59 Print reply
Posts: 83
jullie hebben het hier alleeen maar over de voordelen van een 4-takt maar het heeft ook veel nadelen bijv. lage toeren, kut geluid (bij 50cc),slecht op te voeren , veel onderhoud(kleppen stellen ,distributie enz) en het ziet ook nog niet uit eigenlijk. maar het is meer een verzamelbrommer wat je beter op zolder ofzo kunt zetten en 2 keer per jaar een goed poetsen en onderhouden een beetje dat hij niet wegroest en over 5 of 10jaar er veel cash voor vangen.
 
Coza_Noztra 19-8-2002?15:31 Print reply
Posts: 257
Ik heb ze gewoon verzekerd als brommers.. geen problemen mee verder, hij is in een lidstaat van de Europese Unie goedgekeurd, dus issie in heel Europa goedgekeurd.

Cb50 gaat in Spanje standaard 95 kmh, met 6 PK @ 10500rpm. Dus het zal in principe niet zo moeilijk zijn om m harder te laten lopen.

4 takt heeft veel meer kracht onderin, en geen powerband, omdat de kracht overal gelijk is (zowel onderin als bovenin). Een 4 takt geluidje is juist mooi, als je een beetje gas geeft is het net een motor, en de onderhoud valt echt reuze mee.

[This message is edited by Vinnie on 19-8-2002 15:41]
 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
Martijn 19-8-2002?20:00 Print reply
Posts: 10000
whaaa 4takt roeleert echt wel...

lekker racevervroeging op gooie......en als je er een andere uitlaat op mikt heb je echt wel het allermooiste geluid wat er bestaat...

schakelt ie trouwens andersom???? had ik laatst op een C50.... moest je ook 2x trappen om langs zn vrij te komen vanuit zn 1...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Pingu 19-8-2002?21:16 Print reply
Posts: 1842
ik vind 2takt meer roelen, veel beter op te fokken... marruh wel vet ding, en nou zo houden en straks veel er voor vragen he
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
De Schout 19-8-2002?21:21 Print reply
Posts: 5327
als je er meej wilt gaan rijden zou ik wel de onstekingsverlater vast zetten, loopt ie iest harder, maar is vooral ook beter voor je blokje
 
tune tweak fiddle bang bummer
NSR JunK 19-8-2002?21:48 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Originally posted by: Vinnie?

Hij is in NL niet eens gekeurd, omdat er geen vraag naar was.

het opvoeren van een 4takt is inderdaad duur,en een 4 takt is altijd langzamer dan een 2takt.. voor de snelheid kan je ook beter voor een MBX oid gaan, maar ik vind het een mooie brommer, oerdegelijk (Honda ) en hij is erg zuinig (1:45).


je kijkt zeker nooit Motor GP? 4 takt roeleert over de 2takten.....
 
Blorn 19-8-2002?22:37 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: NSR JunK?

Quote:
Originally posted by: Vinnie?

Hij is in NL niet eens gekeurd, omdat er geen vraag naar was.

het opvoeren van een 4takt is inderdaad duur,en een 4 takt is altijd langzamer dan een 2takt.. voor de snelheid kan je ook beter voor een MBX oid gaan, maar ik vind het een mooie brommer, oerdegelijk (Honda ) en hij is erg zuinig (1:45).


je kijkt zeker nooit Motor GP? 4 takt roeleert over de 2takten.....
jah maar niet bij brommers dus.. er zal wel een formule voor zijn, dat je kan uitrekenen wanneer 4takt sneller word met aantal cc's ofzowiets.. maar ik vind het een mooi (verzamel)ding ik zou er zelf niet op gaan rijden, maar als ik motor ga rijden hoef ik ook geen 2takt meer... gefeliciteerd met de aankoop iig...
 
Rudy 19-8-2002?22:40 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Gilera Super Motard?

jullie hebben het hier alleeen maar over de voordelen van een 4-takt maar het heeft ook veel nadelen bijv. lage toeren, kut geluid (bij 50cc),slecht op te voeren , veel onderhoud(kleppen stellen ,distributie enz) en het ziet ook nog niet uit eigenlijk. maar het is meer een verzamelbrommer wat je beter op zolder ofzo kunt zetten en 2 keer per jaar een goed poetsen en onderhouden een beetje dat hij niet wegroest en over 5 of 10jaar er veel cash voor vangen.


4-takt heeft juistem veel minder onderhoud ^%$#@
kleppen stellen is niet vaak nodig (zeker bij wat modernere motoren niet) het is wat ingewikkelder maar dat is een ander verhaal.



Quote:
Vinnie (16 posts) Posted on: 19-8-2002 15:31
Ik heb ze gewoon verzekerd als brommers.. geen problemen mee verder, hij is in een lidstaat van de Europese Unie goedgekeurd, dus issie in heel Europa goedgekeurd.

Cb50 gaat in Spanje standaard 95 kmh, met 6 PK @ 10500rpm. Dus het zal in principe niet zo moeilijk zijn om m harder te laten lopen.

4 takt heeft veel meer kracht onderin, en geen powerband, omdat de kracht overal gelijk is (zowel onderin als bovenin). Een 4 takt geluidje is juist mooi, als je een beetje gas geeft is het net een motor, en de onderhoud valt echt reuze mee.





wat snellere 4-takt is onderintoeren ook niet sterk (supersport 600,yamnaha yz250f)
wat slomere 2-takt is onderin ook lomp sterk (cr500)
dus dat is beetje onzin.



Quote:
Honda NSR freak jah maar niet bij brommers dus.. er zal wel een formule voor zijn, dat je kan uitrekenen wanneer 4takt sneller word met aantal cc's ofzowiets.. maar ik vind het een mooi (verzamel)ding ik zou er zelf niet op gaan rijden, maar als ik motor ga rijden hoef ik ook geen 2takt meer... gefeliciteerd met de aankoop iig...


simpele regel is dat 2-takt 2x zoveel vermogen levert maar hij levert er minder (rendament van 2-takt is ook belabbert) maar ik verwacht dat een 80-90cc 4-takt ongeveer netzoveel vermogen zou moeten kunnen leveren als een 50cc 2-takt (beide zonder turbo enz)
als je op een 4-takt een turbo zet en je tuned hem extreem da kan er zelfs meer vermogen uitkomen b.v. oude f1 auto,s uit ongeveer 1985 met 1500cc 6 cil met 1200pk(liter vermogen van 800pk per liter terwijl een oude kreidler er ongeveer 400 hadden) al reden beide wel met zeer hoge octaan getallen (waren toen geen of nauwlijks regels voor)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 4289 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved