Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #51160 - haalt een kleine vertanding veel va...
|
Pagina 3 van 3
|
Dit topic is 2434 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Slipstream |
31-7-2008 13:19 |
Posts: 581 |
Toch wel, je cilinder kan maar max RPM draaien. Want als ik hem ipv 13-60 naar 11-60 vertand schiet hij heel snel door ze powerband heen en zit ik al tegen de max RPM van de cilinder aan waardoor ik totaal maar tot de 70kmh kom.
Dus even wat experimenteren met tandwieltjes en je hebt zo een goede twv gevonden die aan je wensen voldoet, nadeel is wel datie met lichte vertanding heel snel ook heel veel toeren draait. Dus schiet je snel door je powerband en draai je extreem veel overtoeren.
|
|
Ik deel geen handtekeningen uit |
|
Makrolon |
31-7-2008 13:26 |
Posts: 6733 |
Veel mensen snappen niet dat je tandwielen niet zijn voor je eigen wens, okee wel een beetje. maar vooral om het zo af te stellen dat als je zn powerband doortrekt, dat hij dan in de volgende versnelling weer mooi zn powerband in komt. je kan dit wel een beetje aanpassen naar je eigen wensen, maar niet extreem veel. dus als je een setup hebt die goed vertand 90 loopt kan je hem niet met tandwielen 70 laten lopen. het kán wel, maar dit is slecht voor je blok plus dat het voor geen meter rijd.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
RowdyCross |
31-7-2008 17:58 |
Posts: 3211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Slipstream
Met 13-47 krijg je hem no way in geen enkele versnelling bij de 13.000 toeren hoor Je draait er echt max 10.000 toeren mee, tot aan ongveer je 6e versnellingen, dan redtie de 9.000 net en dan houdt het ook op.
Met 13-60 daarentegen in 1 tm 4 iets meer dan 13.000 en in de 5 en de 6 tot circa 12.500 toeren.
Nu blij, dat ik ook even rekening houd met die amper 1000 toeren verschil in de 5 en 6
BTW, me powerband ligt van 8.000 toeren tot 13.000 dus voor mij is het niet ineffectief
Dit bericht is gewijzigd door Slipstream op 31-7-2008 om 13:11 uur.
Ja als ik me voortandwiel eraf haalt en geef gas in z'n vrij maakt die opeens 25.000 toeren, en met voortandwiel 16 erop maakt die opeens nog maar 12.000 toeren dan.
Lekker logisch, het verandert niks aan je maximale toeren die je blok kan behalen.
Het kan wel dat je brom te zwaar vertand is en na 10k toeren niet meer in z'n powerband zit en dan gewoon niet red om verder te trekken.
Maar dan heb je hem wel erg zwaar vertand.
Als je dan terugschakelt maak je ook echt wel opeens weer 13k.
Dus dat je max te bahalen toeren anders worden is gelul.
Punt.
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
Slipstream |
31-7-2008 18:03 |
Posts: 581 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]
Ja als ik me voortandwiel eraf haalt en geef gas in z'n vrij maakt die opeens 25.000 toeren, en met voortandwiel 16 erop maakt die opeens nog maar 12.000 toeren dan.
Lekker logisch, het verandert niks aan je maximale toeren die je blok kan behalen.
Het kan wel dat je brom te zwaar vertand is en na 10k toeren niet meer in z'n powerband zit en dan gewoon niet red om verder te trekken.
Maar dan heb je hem wel erg zwaar vertand.
Als je dan terugschakelt maak je ook echt wel opeens weer 13k.
Dus dat je max te bahalen toeren anders worden is gelul.
Punt.
Fucking drol...lezen is ook een kunst he
|
|
Ik deel geen handtekeningen uit |
|
RowdyCross |
31-7-2008 18:04 |
Posts: 3211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Slipstream
[...]
Fucking drol...lezen is ook een kunst he
Voor jou wel blijkbaar.
Jij zei zelf in elke versnelling.
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
Slipstream |
31-7-2008 18:07 |
Posts: 581 |
Het gaat er om de topsnelheid en het in toeren klimmen bij verschillende vertandingen, logischer wijs hebben we het dan over opschakelen
|
|
Ik deel geen handtekeningen uit |
|
RowdyCross |
31-7-2008 18:08 |
Posts: 3211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Slipstream
Het gaat er om de topsnelheid en het in toeren klimmen bij verschillende vertandingen, logischer wijs hebben we het dan over opschakelen
Wat heeft dat met mijn leeskunsten te maken? Als dat er niet in staat?
En in welke situatie? Met tegenwind snap ik dat je hem niet tot z'n max toeren kan trekken.
Maar windstil/meewind moet je hem wel erg zwaar vertanden om je max rpm niet te kunnen behalen.
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
Viertakt |
31-7-2008 18:32 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Slipstream
Het gaat er om de topsnelheid en het in toeren klimmen bij verschillende vertandingen, logischer wijs hebben we het dan over opschakelen
Je totale vertanding is je interne vertanding, plus de 'externe vertanding'.
Edit: waarbij je interne vertanding geregeld word door de versnellingsbak, dus hoe lager de versnelling je in rijd, 'hoe lichter de interne vertanding'
Als jij met een zware vertanding in de eerste, tweede en derde versnelling hem niet tot de 13k kunt trekken, doe je iets goed mis.
Enne, wat compressiepoeder erbij, snelle bougievonkjes, benzine met octaanbooster met een octaangetal van 110, en hij loopt ori met een snel pijpje 160 op je getunede malossi teller.
Je moet maar eens opletten bij natuurkunde op school.
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 31-7-2008 om 18:39 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
RowdyCross |
31-7-2008 18:54 |
Posts: 3211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]
Je totale vertanding is je interne vertanding, plus de 'externe vertanding'.
Edit: waarbij je interne vertanding geregeld word door de versnellingsbak, dus hoe lager de versnelling je in rijd, 'hoe lichter de interne vertanding'
Als jij met een zware vertanding in de eerste, tweede en derde versnelling hem niet tot de 13k kunt trekken, doe je iets goed mis.
Enne, wat compressiepoeder erbij, snelle bougievonkjes, benzine met octaanbooster met een octaangetal van 110, en hij loopt ori met een snel pijpje 160 op je getunede malossi teller.
Je moet maar eens opletten bij natuurkunde op school.
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 31-7-2008 om 18:39 uur.
Je vergeet de stickers Betere flow he
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
grasmaaier89 |
31-7-2008 18:56 |
|
Dit topic is 2434 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 3
|
|