Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - haalt een kleine vertanding veel van je top snelheid af ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 905 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51160 - haalt een kleine vertanding veel va...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2442 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ronaldt 31-7-2008 12:59 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Slipstream
[...]

met 13-47 zal het zon 10km duren voordatie dan bij die 13.000 zit, dat is niet effectief meer te noemen he En waar jij het nu ove rhebt zijn het max toeren wat je cilinder kan draaien. Echter met zwaardere vertanding klim je moeilijker door je toeren heen en zal die uiteindelijk gewoon blijven hangen bij zeg 10.000.

Tuurlijk KAN je dan wel meer toeren draaien, echter is dat toerengebied niet te halen met die vertanding, dan zou je lichtere vertanding moeten nemen om dat toerengebied te kunnen bereiken


JUIST!
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Makrolon 31-7-2008 13:00 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
[...]


je zegt zelf al: verschil in 5 en 6. TS vraagt naar verschil in topsnelheid. En in welke versnelling word de topsnelheid bereikt?

Mijn reactie is helemaal niet tegen de topicstarter, maar naar een paar lui hier die onzin uitkramen. Zij zeggen dat je door een andere vertanding meer of minder toeren draait in elke versnelling, dat is bullshit. je zal om bv 30 te rijden in de 2 wel meer toeren moeten maken met een lichtere vertanding. maar het aantal toeren waar je m tot door kan trekken zal nogsteeds precies het zelfde zijn als met een zware vertanding. alleen in de 5 en 6 misschien niet omdat hij het simpelweg niet trekt. (te zwaar vertand)
 
KTM 525 EXC Supermoto
Viertakt 31-7-2008 13:00 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Slipstream
[...]

met 13-47 zal het zon 10km duren voordatie dan bij die 13.000 zit, dat is niet effectief meer te noemen he En waar jij het nu ove rhebt zijn het max toeren wat je cilinder kan draaien. Echter met zwaardere vertanding klim je moeilijker door je toeren heen en zal die uiteindelijk gewoon blijven hangen bij zeg 10.000.

Tuurlijk KAN je dan wel meer toeren draaien, echter is dat toerengebied niet te halen met die vertanding, dan zou je lichtere vertanding moeten nemen om dat toerengebied te kunnen bereiken


Jij zegt per versnelling, dat is niet waar, op mijn CB50 trek ik hem met 15/42 ook wel tot de 10k toeren in de 1e, 2e en de 3e versnelling, terwijl hij in de 4e niet boven de 8k uit komt.
Terwijl ik met 13/42 hem in elke versnelling tot de 10k trek.

Edit; net zo makkelijk naar de 10k dus.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 31-7-2008 om 13:01 uur.
 
Viertakt uber alles.
Makrolon 31-7-2008 13:02 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Slipstream
[...]

Jij bent hier degene met de bullshit, je kan wel degelijk meer toeren per versnelling draaien. Met 13-47 draaide ik op m'n TZR max 10.000toeren per versnelling, nu met 13-60 is dit per versnelling zo;n 13.000 toeren. En als ik de vertanding nog lichter maakt komtie al iets over de 14.000

Maarja, je hebt ook een Honda. Die dingen zijn geen toeren gewend

Dit bericht is gewijzigd door Slipstream op 31-7-2008 om 12:55 uur.

Hahahaha, Die laatse opmerking, wat een sukkel ben jij. Het lijkt me vrij nutteloos om nog op je in te gaan, tabeee.
 
KTM 525 EXC Supermoto
ronaldt 31-7-2008 13:03 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Mijn reactie is helemaal niet tegen de topicstarter, maar naar een paar lui hier die onzin uitkramen. Zij zeggen dat je door een andere vertanding meer of minder toeren draait in elke versnelling, dat is bullshit. je zal om bv 30 te rijden in de 2 wel meer toeren moeten maken met een lichtere vertanding. maar het aantal toeren waar je m tot door kan trekken zal nogsteeds precies het zelfde zijn als met een zware vertanding. alleen in de 5 en 6 misschien niet omdat hij het simpelweg niet trekt. (te zwaar vertand)


Dat wat jij zegt klopt opzich wel. Ik denk echter dat het bij een kleine (lichtere) wijziging niet zo (extreem) werkt.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
grasmaaier89 31-7-2008 13:04 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Hahahaha, Die laatse opmerking, wat een sukkel ben jij. Het lijkt me vrij nutteloos om nog op je in te gaan, tabeee.



mij nu ook damn, hondas kunnen egt wel tegen overtoeren
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Makrolon 31-7-2008 13:05 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
[...]


Dat wat jij zegt klopt opzich wel. Ik denk echter dat het bij een kleine (lichtere) wijziging niet zo (extreem) werkt.

Die andere gozert heeft het over elke versnelling. dat is de grootste bullshit. theoretisch kan je hem in elke versnelling tot het zelfde doortrekken, wat voor vertanding dan ook. in de praktijk zal dit voor de laatste versnelling(en) niet opgaan omdat hij het simpelweg niet trekt.
 
KTM 525 EXC Supermoto
RowdyCross 31-7-2008 13:06 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Slipstream
[...]

Jij bent hier degene met de bullshit, je kan wel degelijk meer toeren per versnelling draaien. Met 13-47 draaide ik op m'n TZR max 10.000toeren per versnelling, nu met 13-60 is dit per versnelling zo;n 13.000 toeren. En als ik de vertanding nog lichter maakt komtie al iets over de 14.000

Maarja, je hebt ook een Honda. Die dingen zijn geen toeren gewend

Dit bericht is gewijzigd door Slipstream op 31-7-2008 om 12:55 uur.


Tering jij bent dom, als je hem in lagere versnelling doortrekt maakt het geen ruk uit of je nou 14-47 of 11-47 hebt.
alleen met 11-47 ben je wat sneller op je top van je toeren dan met 14-47.



 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
grasmaaier89 31-7-2008 13:06 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
[...]


Dat wat jij zegt klopt opzich wel. Ik denk echter dat het bij een kleine (lichtere) wijziging niet zo (extreem) werkt.



owja we weten niet welke broem t is das ook wel eens zo handig
t hangt dus ook van zn setup af eej met alles standaard gaat een kleinere tandwiel niet echt werken en haal je net miss 2 km ervanaf

ik vindt dat de topic gesloten moet worden, anders wordt er alleen maar gescheld en gevloekt iero
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
ronaldt 31-7-2008 13:08 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Die andere gozert heeft het over elke versnelling. dat is de grootste bullshit. theoretisch kan je hem in elke versnelling tot het zelfde doortrekken, wat voor vertanding dan ook. in de praktijk zal dit voor de laatste versnelling(en) niet opgaan omdat hij het simpelweg niet trekt.


opzich heeft het ook geen nut om hem in elke versnelling verder door te trekken. Je zit namelijk dan al 10x uit je powerband te beuken.
wat ik probeer te zeggen is dat je top niet persé significant daalt door een een lichtere vertanding. En dan heb het dus over het makkelijker en verder in toeren komen in de laatste versnelling. MITS je cilinder dit aankan.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Slipstream 31-7-2008 13:10 Print reply

Posts: 581
Met 13-47 krijg je hem no way in geen enkele versnelling bij de 13.000 toeren hoor Je draait er echt max 10.000 toeren mee, tot aan ongveer je 6e versnellingen, dan redtie de 9.000 net en dan houdt het ook op.

Met 13-60 daarentegen in 1 tm 4 iets meer dan 13.000 en in de 5 en de 6 tot circa 12.500 toeren.

Nu blij, dat ik ook even rekening houd met die amper 1000 toeren verschil in de 5 en 6

BTW, me powerband ligt van 8.000 toeren tot 13.000 dus voor mij is het niet ineffectief

Dit bericht is gewijzigd door Slipstream op 31-7-2008 om 13:11 uur.
 
Ik deel geen handtekeningen uit
grasmaaier89 31-7-2008 13:12 Print reply

Posts: 14412
en dan noemen ze mij kinderachtig

deze topic gaat bijna nerges over meer.. alleen je gelijk proberen te krijgen

maar iig, ik weet t makkelijk opgelost

spaar ff 5 euro bij mekaar, koop een tandwieltje bij de brommerboer, zet m erop en probeer is

 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
croughs 31-7-2008 13:15 Print reply

Posts: 304
ik heb een orginele derbi senda, ben alleen alle begrenzers eruit gehaald.

maar ik ga binnekort een scr corse halen maar van pap mag hij eigenlijk niet eens us harden dan 60 maar daar heb ik de schijt aan, maar iwl hem zelf ook niet 100 hebben lopen ofzo ivm boetes en die zooi.

dus dacht ik als het klopt dat er zoveel snelheid van je top afgaat dat ik dan paar tandjes kleiner erop zet en dan nog harder trek maar wel langzamer rij.

maar deze theorie klopt dus niet echt als ik het zou hoor. bedankt voor de info.
 
grasmaaier89 31-7-2008 13:16 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: croughs
ik heb een orginele derbi senda, ben alleen alle begrenzers eruit gehaald.

maar ik ga binnekort een scr corse halen maar van pap mag hij eigenlijk niet eens us harden dan 60 maar daar heb ik de schijt aan, maar iwl hem zelf ook niet 100 hebben lopen ofzo ivm boetes en die zooi.

dus dacht ik als het klopt dat er zoveel snelheid van je top afgaat dat ik dan paar tandjes kleiner erop zet en dan nog harder trek maar wel langzamer rij.

maar deze theorie klopt dus niet echt als ik het zou hoor. bedankt voor de info.



alstu
en onthoud, eerst proberen. Daarna als je problemen hebt, topic aanmaken
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
croughs 31-7-2008 13:18 Print reply

Posts: 304
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johnnyboy mtxsh
[...]



alstu
en onthoud, eerst proberen. Daarna als je problemen hebt, topic aanmaken


ja maar proberen is duurder dan het hier op brommerforum vragen en scheelt heel wat werk.
 

Dit topic is 2442 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved