Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lastig afstellen hm167..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1056 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51151 - lastig afstellen hm167..
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 985 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-rider 30-7-2008 20:00 Print topicpost

Posts: 453
GAAT HIER OVER EEN HONDA MB
ik heb een nieuw cilindertje gekocht een hm 167 standaard snel.. laten honen naar 42.50 2 extra spoel kanalen
uitlaatpoort is 3mm verhoogd. met een 43 mm kop.

heb ik hem vandaag gemonteerd en dacht ik doe er meteen is een carburateur op die ik al heel lang heb liggen.
(een dellorto 16mm phbn. +am6 spruitstuk pasgemaakt.)

hij liep gelijk , dus ik denk van rustig rijden in verband met inrijden. maar dan als ie langzaam verder in toeren kwam dat kwam hij bij de 7 k en dan bam. kreeg die ff een klapje (alsof hij in x geen benzine kreeg ) en dat herhaalde een aantal x.

dus ik een bougie erin met hittegraad 7 ipv 8
na een rit van 4 km nog steeds geen klap gehad (nog steeds rustig rijden met gas heel klein beetje open)

mijn vragen:
1: wat kunnen die klapjes beteken?? (dat gevoel van in x benzine afsluiten)
2; wat voor sproeier maat zou er ong. in moeten , (zal namelijk niet weten wat een dellorto voor maat nodig zal moeten hebben voor een 60cc) zit nu een 104 in., (maar kan niet goed opmaken of hij te klein is of te groot.)
3:is het normaal om met een hittegraad 7 te rijden of moet hij gewoon hoger en beter afstellen?
4: zal er misschien iets aan mijn onsteking moeten worden gewijzigt?

alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 30-7-2008 om 20:00 uur.
 

mtx-motard 30-7-2008 20:30 Print reply

Posts: 14947
ontsteking op z'n vroegst, hittegraat 7 mag wel ja. en ff kijken wat voor kleur de bougie heeft.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
mb-rider 30-7-2008 20:34 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ontsteking op z'n vroegst, hittegraat 7 mag wel ja. en ff kijken wat voor kleur de bougie heeft.


koffie bruin onsteking op zijn vroegst.. dan draai je de grondplaat naar rechts. maar hij staat nu ong. in het midden als ik hem dan helemaal naar rechts doet is hij dan niet veel te erg vervroegt.

hij reed op mijn 50cc snel zeta prima op deze manier..

die klapjes zal jij weten waardat aan ligt?

Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 30-7-2008 om 20:57 uur.
 
Rs Dude. 30-7-2008 20:37 Print reply

Posts: 1426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
[...]


koffie bruin onsteking op zijn vroegst.. dan draai je de grondplaat naar rechts. maar hij staat nu ong. in het midden als ik hem dan helemaal naar rechts doet is hij dan niet veel te erg vervroegt. gaat bijna een cm naar rechts ong.

hij reed op mijn 50cc snel zeta prima op deze manier..

die klapjes zal jij weten waardat aan ligt?


Onverbrande benzine in je uitlaat? Dat hij soms niet vonkt.
 
mb-rider 30-7-2008 20:39 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs Dude.
[...]


Onverbrande benzine in je uitlaat? Dat hij soms niet vonkt.

je voelt het namelijk de brommer geeft als het ware in x gas terug



Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 30-7-2008 om 20:41 uur.
 
Thijsje 30-7-2008 20:53 Print reply

Posts: 1687
vuil in vlotterkamer..

hoe is de massa.. dat die ergens los is getrilt, en op hogere toeren zn lading niet kwijt kan...

zou eerst je carb iig helemaal schoonmaken..


je hebt btw nog wel wat van die cilindertjes of niet
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
mb-rider 30-7-2008 21:00 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
vuil in vlotterkamer..

hoe is de massa.. dat die ergens los is getrilt, en op hogere toeren zn lading niet kwijt kan...

zou eerst je carb iig helemaal schoonmaken..


je hebt btw nog wel wat van die cilindertjes of niet


dat van de massa kan ik even controleren maar de rest doe ik idd standaard als ik er een andere cilinder op zet

maar ik controleerde mijn zeta vorige week en daar waren stukjes wand weg gesleten dus moest een nieuwe cilinder

en ja als je dan weer van iemand een verrote 167 kan kopen die wel een mooi basis heeft om bij te tunen zeg ik geen nee ziek mooi ding geworden.. zal je binnekort wel even de extra spoelkanalen sturen per foto
 
Thijsje 30-7-2008 21:05 Print reply

Posts: 1687
heb je ook met lucht in je benzine leiding gespoten.. waar je benzine in de carb komt.. wil wel eens komen met carb die heel lang stil licht, in die leidingtjes corroserie voorkomt.. soms... dus ff luchtspuit in houden ofzo.. wwnat dan zou dr wel steeds benzine tekort zijn.

hoe komt benzine uit je kraantje?.. geen vuil in je tank?
anders ff filter in je benzine leiding tussen doen..



haha ja dat gelijk heb je natuurlijk ook weer ja doe maar eens.. altijd mooi om te zien


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
mb-rider 30-7-2008 21:50 Print reply

Posts: 453
het was mijn onsteking heb hem wat vroeger gezet en nu rijdt het zoals het moet
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
....


haha ja dat gelijk heb je natuurlijk ook weer ja doe maar eens.. altijd mooi om te zien




heb ook nog een foto van een poortmap van jouw hm167 zal ik meteen even meezenden is wel handig wel even goed nameten(weet niet meer of ik nauwkeurig heb berekent of even gauw) maar het tekenen is al gebeurt


eerst nog even tijdje inrijden en dan even goed afstellen en karre maar
bedankt voor de reactie's

Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 30-7-2008 om 21:53 uur.
 

Dit topic is 985 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved