Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #51150 - Dit zou toch gewoon in 5 minuten mo...
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1505 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
2SLOW4ME |
30-7-2008 19:00 |
Posts: 1944 |
Hallo iedereen.
Ik heb mn blok er onderuit, nieuwe doppler race krukas, alle lagers en keerringen koppelingsplaten niet omdat ik daar nog makkelijk bij kan, doe ik wel als ze versleten zijn... dat in de hoop dat ik volgend schooljaar zonder problemen kan rijden..
Maar nu had ik een oude cilinder waarin dus dikke krassen zaten, heb ik minimaal 2000 km mee gereden.. ook op mn zuiger (die nu in 2en ligt omdat ik het vliegwiel eraf wou halen door een schroeven draaier door mn zuiger heen te doen..).. Hij piepte een beetje, soort stofzuiger geluid <7000tpm, ook trilde ik er vanaf bij 7000>tpm, en bij 9000 tpm kwam mijn vriendin bijna spontaan klaar achterop.. dus dat was ook niet comfortabel.. hoe kan het dat ik hier niets van gemerkt heb toen de cil vastliep? Er zijn geen sporen van een warmloper, want dan moet er wat verkleurd zijn lijkt mij.
Ook heb ik nu een nieuwe cilinder, DR70, en die wou ik er op schuifen, alles ingevet met 2t olie (had geen compressie vet, was op)en toen wou mijn bovenste zuigerveer (die dikke) niet heen en weer en ik kon hem ook niet in zijn groef drukken, zodat de cilinder over de zuiger heen ging.
Is het altijd zo moeilijk om dat te doen? want volgensmij doet de slimme sleutelaar dat binnen 5 minuten..
Hoe kan ik het verhelpen?
En hoe doe ik het goed..?
Kan ik vloeibare pakking op mijn cilinder doen, voetpakking, cil kop e.d.?
Tevens had k flink ruzie met mijn nieuwe Dell 17.5. er zijn tig aansluitingen op dat ding, maar ik heb lang niet zoveel slagen. nu weet ik dat er op internet plaatjes staat waarbij ieder onderdeel van die carbutateur behandeld wordt, maar waar staat die ergens?
Bvd, Luziano.
Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 30-7-2008 om 19:30 uur.
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Royal Club |
30-7-2008 19:10 |
Posts: 60390 |
lol vloeibare als koppakking kanniet
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
2SLOW4ME |
30-7-2008 19:17 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
lol vloeibare als koppakking kanniet
en samen met... moet dat wel kunnen? want pakkingen heb ik genoeg.. moest halverwegen het in elkaar zetten alles weer uit elkaar halen omdat hij niet schakelde, oude pakking kapot, nieuwe gekocht.. alles dubbel..
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Saknet |
30-7-2008 19:18 |
Posts: 10355 |
wie heeft jou verteld die pen door je zuiger te doen dan
cilinder monteren doe ik zo
eerst zuiger in cil met vgeren (ingevet/olied enzo)
dan op tapeinden zetetn
dan doek bij laatste piston clipje in catrter doen
dan met een fatsoenlijk punttangetje dat clipje in die zuiger doen dan doek eruit en van odneren roepen
vliegwiel moer loshalen en vastzetten moet je even een stevig strip ijzer hebben met een paar gaten erin (boren) waar je bouten in draaid die in je vliegwiel kunnen
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Markjo |
30-7-2008 19:22 |
Posts: 1061 |
misschien heb je een conische zuigerveer? dan is de bovenkant en de onderkant van de zuigerveer verschillend
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
2SLOW4ME |
30-7-2008 19:26 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
wie heeft jou verteld die pen door je zuiger te doen dan
cilinder monteren doe ik zo
eerst zuiger in cil met vgeren (ingevet/olied enzo)
dan op tapeinden zetetn
dan doek bij laatste piston clipje in catrter doen
dan met een fatsoenlijk punttangetje dat clipje in die zuiger doen dan doek eruit en van odneren roepen
vliegwiel moer loshalen en vastzetten moet je even een stevig strip ijzer hebben met een paar gaten erin (boren) waar je bouten in draaid die in je vliegwiel kunnen
thankz, probeer ik het morgen op die manier. maar die dikke bovenste zuigerveer die had geen zin vandaag.. we zijn met 2 monteurs wezen kutten maar dat wou gewoon niet.. wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
2SLOW4ME |
30-7-2008 19:28 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
misschien heb je een conische zuigerveer? dan is de bovenkant en de onderkant van de zuigerveer verschillend
Zal ff proberen morgen.. niet aan gedacht eigelijk.
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Royal Club |
30-7-2008 19:37 |
Posts: 60390 |
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
2SLOW4ME |
30-7-2008 21:43 |
Posts: 1944 |
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
- Kevin - |
30-7-2008 21:51 |
Posts: 8086 |
|
|
|
|
2SLOW4ME |
30-7-2008 21:54 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]
Dan zijn ze niet erg handig en bedreven in hun vak
Een beetje mijn collega's afkraken hierzo !?!
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
mb-rider |
30-7-2008 21:56 |
Posts: 453 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]
Dan zijn ze niet erg handig en bedreven in hun vak
hahahaha dat was wel een heel erg makkelijk inkopertje
als je met je cilinder bezig gaat dan zet je hem gewoon weer zo inelkaar als je hem uitelkaar gehaald heb.. dat is de makkelijkste manier.
en een cilinder erop en eraf in 5 minuten zou ik behoorlijk netjes vinden.(zal de helft wel niet aangesloten en gemonteerd zijn maarja)
|
|
|
|
2SLOW4ME |
30-7-2008 21:56 |
Posts: 1944 |
Maar weet iemand toevallig waar ik die site kan vinden waarop alle functies staan van de onderdelen van een carburateur. (mijnes Dell 17.5)... want ik ben nu aan het gokken.. en das vaak niet zo best.
Ook zat er in mijn oude carburateur nog een meetings schroef.. voor de warmte oid. en die zit er in mijn nieuwe niet.. Ik neem aan dat hij gewoon door blijft rijden zonder?
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
2SLOW4ME |
30-7-2008 21:58 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
[...]
hahahaha dat was wel een heel erg makkelijk inkopertje
als je met je cilinder bezig gaat dan zet je hem gewoon weer zo inelkaar als je hem uitelkaar gehaald heb.. dat is de makkelijkste manier.
en een cilinder erop en eraf in 5 minuten zou ik behoorlijk netjes vinden.(zal de helft wel niet aangesloten en gemonteerd zijn maarja)
Ik heb eerst mijn blok gereviseerd,, en daarna wou ik de nieuwe cil er op plakken. al die oude troep al overhoop in een doosje omdat het toch niet meer te gebruiken was.. dus daar had ik weinig meer aan.
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
mblover |
31-7-2008 11:15 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]
en samen met... moet dat wel kunnen? want pakkingen heb ik genoeg.. moest halverwegen het in elkaar zetten alles weer uit elkaar halen omdat hij niet schakelde, oude pakking kapot, nieuwe gekocht.. alles dubbel..
Nee kan niet, je blaast dat eruit.
Gewoon alleen koppakking gebruiken
|
|
|
|
J.wally |
31-7-2008 12:32 |
Posts: 2301 |
beter laat je het iemand doen die er verstand van heeft want je gaat het egt verneuken volgens mij zo ie zo is dr een bucht merk
|
|
|
|
Dit topic is 1505 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|