Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dit zou toch gewoon in 5 minuten moeten kunnen ??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1116 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #51150 - Dit zou toch gewoon in 5 minuten mo...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1505 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

2SLOW4ME 30-7-2008 19:00 Print topicpost

Posts: 1944
Hallo iedereen.

Ik heb mn blok er onderuit, nieuwe doppler race krukas, alle lagers en keerringen koppelingsplaten niet omdat ik daar nog makkelijk bij kan, doe ik wel als ze versleten zijn... dat in de hoop dat ik volgend schooljaar zonder problemen kan rijden..

Maar nu had ik een oude cilinder waarin dus dikke krassen zaten, heb ik minimaal 2000 km mee gereden.. ook op mn zuiger (die nu in 2en ligt omdat ik het vliegwiel eraf wou halen door een schroeven draaier door mn zuiger heen te doen..).. Hij piepte een beetje, soort stofzuiger geluid <7000tpm, ook trilde ik er vanaf bij 7000>tpm, en bij 9000 tpm kwam mijn vriendin bijna spontaan klaar achterop.. dus dat was ook niet comfortabel.. hoe kan het dat ik hier niets van gemerkt heb toen de cil vastliep? Er zijn geen sporen van een warmloper, want dan moet er wat verkleurd zijn lijkt mij.

Ook heb ik nu een nieuwe cilinder, DR70, en die wou ik er op schuifen, alles ingevet met 2t olie (had geen compressie vet, was op)en toen wou mijn bovenste zuigerveer (die dikke) niet heen en weer en ik kon hem ook niet in zijn groef drukken, zodat de cilinder over de zuiger heen ging.
Is het altijd zo moeilijk om dat te doen? want volgensmij doet de slimme sleutelaar dat binnen 5 minuten..
Hoe kan ik het verhelpen?
En hoe doe ik het goed..?

Kan ik vloeibare pakking op mijn cilinder doen, voetpakking, cil kop e.d.?

Tevens had k flink ruzie met mijn nieuwe Dell 17.5. er zijn tig aansluitingen op dat ding, maar ik heb lang niet zoveel slagen. nu weet ik dat er op internet plaatjes staat waarbij ieder onderdeel van die carbutateur behandeld wordt, maar waar staat die ergens?

Bvd, Luziano.

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 30-7-2008 om 19:30 uur.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

Royal Club 30-7-2008 19:10 Print reply

Posts: 60390
lol vloeibare als koppakking kanniet
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
2SLOW4ME 30-7-2008 19:17 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
lol vloeibare als koppakking kanniet


en samen met... moet dat wel kunnen? want pakkingen heb ik genoeg.. moest halverwegen het in elkaar zetten alles weer uit elkaar halen omdat hij niet schakelde, oude pakking kapot, nieuwe gekocht.. alles dubbel..
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Saknet 30-7-2008 19:18 Print reply

Posts: 10355
wie heeft jou verteld die pen door je zuiger te doen dan


cilinder monteren doe ik zo
eerst zuiger in cil met vgeren (ingevet/olied enzo)
dan op tapeinden zetetn
dan doek bij laatste piston clipje in catrter doen
dan met een fatsoenlijk punttangetje dat clipje in die zuiger doen dan doek eruit en van odneren roepen

vliegwiel moer loshalen en vastzetten moet je even een stevig strip ijzer hebben met een paar gaten erin (boren) waar je bouten in draaid die in je vliegwiel kunnen
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Markjo 30-7-2008 19:22 Print reply

Posts: 1061
misschien heb je een conische zuigerveer? dan is de bovenkant en de onderkant van de zuigerveer verschillend
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
2SLOW4ME 30-7-2008 19:26 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
wie heeft jou verteld die pen door je zuiger te doen dan


cilinder monteren doe ik zo
eerst zuiger in cil met vgeren (ingevet/olied enzo)
dan op tapeinden zetetn
dan doek bij laatste piston clipje in catrter doen
dan met een fatsoenlijk punttangetje dat clipje in die zuiger doen dan doek eruit en van odneren roepen

vliegwiel moer loshalen en vastzetten moet je even een stevig strip ijzer hebben met een paar gaten erin (boren) waar je bouten in draaid die in je vliegwiel kunnen


thankz, probeer ik het morgen op die manier. maar die dikke bovenste zuigerveer die had geen zin vandaag.. we zijn met 2 monteurs wezen kutten maar dat wou gewoon niet.. wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?

 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 30-7-2008 19:28 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
misschien heb je een conische zuigerveer? dan is de bovenkant en de onderkant van de zuigerveer verschillend


Zal ff proberen morgen.. niet aan gedacht eigelijk.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Royal Club 30-7-2008 19:37 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]


thankz, probeer ik het morgen op die manier. maar die dikke bovenste zuigerveer die had geen zin vandaag.. we zijn met 2 monteurs wezen kutten maar dat wou gewoon niet.. wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?



n00bs die zich voordoen als monteurs, en trouwens, jou topic titel duid erop dat jij aan brommers sleutelen zwaar onderschat, en dan krijg je dit soort gekut


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
2SLOW4ME 30-7-2008 21:43 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


n00bs die zich voordoen als monteurs, en trouwens, jou topic titel duid erop dat jij aan brommers sleutelen zwaar onderschat, en dan krijg je dit soort gekut




ag, aan auto's gaat het me anders best wel lekker af
Eneehh,, die nooobs,, die zitten al meer dan 10 jaar in t vak .

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 30-7-2008 om 21:49 uur.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
- Kevin - 30-7-2008 21:51 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
ag, aan auto's gaat het me anders best wel lekker af
Eneehh,, die nooobs,, die zitten al meer dan 10 jaar in t vak .

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 30-7-2008 om 21:49 uur.


Dan zijn ze niet erg handig en bedreven in hun vak
 
2SLOW4ME 30-7-2008 21:54 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


Dan zijn ze niet erg handig en bedreven in hun vak



Een beetje mijn collega's afkraken hierzo!?!
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
mb-rider 30-7-2008 21:56 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


Dan zijn ze niet erg handig en bedreven in hun vak


hahahaha dat was wel een heel erg makkelijk inkopertje

als je met je cilinder bezig gaat dan zet je hem gewoon weer zo inelkaar als je hem uitelkaar gehaald heb.. dat is de makkelijkste manier.

en een cilinder erop en eraf in 5 minuten zou ik behoorlijk netjes vinden.(zal de helft wel niet aangesloten en gemonteerd zijn maarja)
 
2SLOW4ME 30-7-2008 21:56 Print reply

Posts: 1944
Maar weet iemand toevallig waar ik die site kan vinden waarop alle functies staan van de onderdelen van een carburateur. (mijnes Dell 17.5)... want ik ben nu aan het gokken.. en das vaak niet zo best.

Ook zat er in mijn oude carburateur nog een meetings schroef.. voor de warmte oid. en die zit er in mijn nieuwe niet.. Ik neem aan dat hij gewoon door blijft rijden zonder?
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 30-7-2008 21:58 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
[...]


hahahaha dat was wel een heel erg makkelijk inkopertje

als je met je cilinder bezig gaat dan zet je hem gewoon weer zo inelkaar als je hem uitelkaar gehaald heb.. dat is de makkelijkste manier.

en een cilinder erop en eraf in 5 minuten zou ik behoorlijk netjes vinden.(zal de helft wel niet aangesloten en gemonteerd zijn maarja)


Ik heb eerst mijn blok gereviseerd,, en daarna wou ik de nieuwe cil er op plakken. al die oude troep al overhoop in een doosje omdat het toch niet meer te gebruiken was.. dus daar had ik weinig meer aan.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
mblover 31-7-2008 11:15 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]


en samen met... moet dat wel kunnen? want pakkingen heb ik genoeg.. moest halverwegen het in elkaar zetten alles weer uit elkaar halen omdat hij niet schakelde, oude pakking kapot, nieuwe gekocht.. alles dubbel..


Nee kan niet, je blaast dat eruit.
Gewoon alleen koppakking gebruiken
 
J.wally 31-7-2008 12:32 Print reply

Posts: 2301
beter laat je het iemand doen die er verstand van heeft want je gaat het egt verneuken volgens mij zo ie zo is dr een bucht merk
 

Dit topic is 1505 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved